Oletteko huomanneet, että toiseksi lapseksi tosi usein toivotaan tyttöä?
Ekasta ei niin ole väliä tai voidaan toivoa jompaa kumpaa, mutta kun yksi lapsi jo on, niin siitä useimmiten toivotaan tyttöä ihan riippumatta mitä ekasta toivottiin ja kumpi tuli.
Eli jos eka on tyttö tahdotaan toinen tyttö ja jos eka on poika tahdotaan tyttö siihen pariksi. Poikaa ei tunnu kukaan haluavan toiseksi lapseksi, mutta jos se nyt tytön pariksi tulee on se vielä ok, mutta jos pojalle pariksi aletaan haaveilla kolmannesta.
Mietin vaan, että miksi näin? Perinteinen käsityshän on, että kyllä perheessä pitää poika olla...
Kommentit (28)
tulisipa kerrankin samaa sukupuolta perätysten.
Ei ole tullut, aina vuorotellen tyttö ja poika.
Jotenkin se tyttöjen "ylisöpöstely ja yliherkkyys" ärsyttää.
En mäkään ole huomannut, että tyttöä toivottaisiin enemmän kuin poikaa. Mielumminkin päinvastoin.
kyllä minustakin yleensä molempia sukupuolia toivotaan. Toki ihmisillä on taipumus toivoa edes yhtä lasta omaa sukupuoltaan, jos olet jutellut asiasta naisten kanssa niin varmasti tyttötoiveita on enemmän. Miesporukoissa kyllä haikaillaan vähintään yhtälailla sitä poikaa.
Tai sitten mä en oo vaan noteeraanut sitä toivetta niin että olis ihan muistiin jäänyt.
Itse toivoin tokaksi lapseksi poikaa, esikoispojalle kaveriksi.
ja poika tuli. Toisesta toivoimme myös poikaa, poika tuli. Kolmatta emme ehkä enää uskalla yrittää, koska saattaisi ollakin tyttö. Jostain syystä (tai on niitä moniakin), emme välttämättä haluaisi tyttöä.
Kukaan ei oo koskaan sanonut että, "toivon kahta tyttöä/poikaa". Yleensä se on just että molempia. Tosin eipä kukaan parin tytön/pojan äiti ole koskaan osaansa valitellut, eikä isäkään. Yhden neljän lapsen isän tiedän harmitelleen neljännen synnyttäyä kun tuli taas tyttö, mutta käsittääkseni on ihan hyvä ja rakastava isä lapsilleen.
Mä olen aina toivonut poikaa, esikoiseksi sain tytön, rakas tyttö se on. Kun tulin uudestaan raskaaksi toivoin taas poikaa ja sen sain, mä olen erittäin tyytyväinen kun on molempia. Isä toivoi myös poikaa molemmilla kerroilla. Nyt odotan kolmatta ja ihan oikeesti, ei sillä ole väliä nyt kumpi tulee, molemmat on tervetulleita. Toisaalta toivon tyttöä nyt pitkästä aikaa ja toisalta poika olis kiva kun on valmiina kaikki poika jutut pyöristä lähtien. Mies toivoo poikaa sen takia kun ne kuulemma on helmompia ja pitää kyllä meidän perheessä paikkansa.