4v rokotuksesta kysyttävää
Meillä rokotus kohta edessä ja olen saanut monenlaista infoa asiasta.. Annettiinko teillä rokotus käteen vai jalkaan? Onko kenelläkään tullut reaktioita rokotuksesta, kuumetta, näppyjä, punoitusta tms? Miten rokotus teillä sujui, ilman ongelmia vai väkisin?
Kiitos tiedoista, yksi äiti täällä vaan pohtii illan kuluksi...
Kommentit (9)
Onkohan kukaan saanut rokotusta käsivarteen?
sai reiteen rokotuksen. kerroin etukäteen, mitä neuvolassa tulee tapahtumaan. rokotuksesta sanoin, että saa sen, ettei tulisi pahoja tauteja. ja että se vähän pistää, mutta on nopeasti ohi. sai sukaapatukan palkkioksi reippaudestaan, kerroin senkin etukäteen et kun on reipas niin tämmöistä on luvassa.
rokotustilanne meni hyvin. kyllähän lasta pelotti ja sanoi ettei halua rokotusta. sai tulla syliin ja oli kuitenkin reipas. alahuuli väpätti, mutta ei kovasti itkenyt. kotona leikki myöhemmin rokottamista, ja antoi meille vanhemmille leikisti rokotuksia.
sai kyseisen rokotuksen käsivarteen, kaikki meni ihan hyvin, eikä tullut mitään oireita jälkikäteen.
Tyttö oli aiemmin nähnyt kun pikkusiskoa rokotettiin, eikä sisko juuri edes inahtanut tuolloin. Ei siis osannut pelätä. Heti rokotukseen jälkeen kyllä ilmoitti terveydenhoitajalle vähän tuohtuneena "tuo sattui".
Rokotereaktiona nousi illalla korkea kuume (39,5 C), joka on kylläkin varsin harvinaista. Kuume oli seuraavana päivänä poissa.
Voisin kuvitella, et lasta on helpompi pitää kiinni, kun rokote laitetaan käsivarteen. Itku tuli rokotteesta, muttei kauaa kestänyt. Mitään jälkeä i jäänyt, mutta pari päivää sanoi käden olevan kipeä.
annettiin rokote käteen. Meni tosi hyvin. Olin myös valmistellut poikaa tilanteeseen. Jälkeenpäin pistospaikan ympärystä oli punoittava muutaman päivän. Ei muita reaktioita.
ja koko reisi turposti. Tiedä sitten mitä piikitystilanteessa on tapahtunut kun en itse ollut paikalla.
Eiköhän meilläkin mene ihan hyvin, kunhan vaan itse lopettaisin hermoilemisen :) Kiva saada teiltä "vertaistukea" ja ihan faktaa, miten rokotukset ovat menneet!
Lapsi on aina ollut tosi reipas lääkärissä kävijä mutta tossa meni ihan paniikkiin. Musta se oli toisaalta tyhmää, että hoitaja asetteli vaikka kuinka pitkään lasta siihen asentoon, ettei sitten pääse rimpuilemaan, niin johan toinen rupes jännittään ihan hirveesti. Helpommalla oltais varmaan päästy kun olis tuikattu vaan. Mutta ohi oli nopsaan ja mitään oireita ei sitten tullut.