Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

imettämisen lopettaminen

17.03.2009 |

eli miten se lopetetaan? loppuuko se maidon tuleminen vain sillä että harventaa ja harventaa imetyskertoja? kun itsellä nyt se tilanne että sitä maitoa tulee päivässä noin 40-50 milliä ja se ei ole millään tavalla suostunut lisääntymään ja siitä ei vaavi tule muutakun kiukkuseksi joten olen ajatellut että parempi olisi kun sitä ei tarvisi miettiä lainkaan mutta nyt on pakko koittaa aina saada tissit tyhjiksi ettei tulisi sitä rintatulehdusta ainakaan! :/

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
25.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä minun kokemus imettämisen lopetuksesta, josta on aikaa 2,5viikkoa. Olin vähentänyt imetyskertoja pikkuhiljaa siten, että pari-kolme viikkoa olin imettänyt enää aamulla ja illalla. Mietin myös, että mitenköhän minä sitten sen kokonaan lopetan. No, poika päätti sen sitten minun puolestani, kun ei eräänä iltana tissi kelvannut. Tarjosin monta kertaa, mutta alkoi vaan itkeä ja työnsi päätään pois. No, minä tartuin tilaisuuteen ja päätin että eiköhän se ollut sitten siinä. En ole sen jälkeen rintaa tarjonnut. Muutamana ekana päivänä lypsin käsin pahimmat pakotukset pois (pumpulla en saanut enää mitään irti), mutta nyt en ole pariin viikkoon tyhjentänyt rintoja, koska ei ole tuntunut olevan tarvetta.

Joten näin se meillä meni. Kyllä se maidon määrä vähenee, jos imetyskertoja vähentää, en tiedä milloin se sitten kokonaan loppuu. Kyllä minä nimittäin ainakin vielä saan puristamalla vähän "maitoa" tai jotain sen tapaista rinnoista tulemaan, jos kokeilen. Mutta en siis tyhjentänyt rintoja jos ei niitä pakottanut.

Olen miettinyt että milloinkohan se rintatulehduksen vaara on ohi imetyksen jälkeen, tietäisiköhän joku? Ei täällä ainakaan vielä ole tulehdusta tullut eikä rintoja ole särkenyt tai muitakaan oireita.

Vierailija
2/2 |
30.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutama kysymys alkuun ;)

Minkä ikäinen vauva? Mistä tiedät maidon määrän? (tiesithän että pumppaamalla et saa ulos läheskään sitä mitä vauva saa imemällä)

Jos todella tuollainen määrä maitoa tulee päivässä, ei tarvitse tehdä mitään erityistä, olla vaan imettämättä. Sitä en kuitenkaan ihan ensimmäisenä lähtisi suosittelemaan jos sinulla vain olisi halua jatkaa vielä osittaisimetystä ainakin. Silloin vauva saisi itselleen tärkeitä vasta-aineita ja teillä olisi kätevämpää esim reissaaminen, kun pienen "välipalan" voisi antaa rinnastakin, ei aina tarvitsisi muistaa pulloja mukana kanniskella. Syökö vauva jo kiinteitä? Mitä keinoja olet kokeillut maitomäärän lisäämiseksi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla