Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko kysyttävää teologilta?

Vierailija
17.03.2009 |

.

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
17.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jeesus, poika, oli sekä tosi ihminen että tosi Jumala. Hänessä nämä kaksi olemusta tulivat yhdeksi. Jumala inkrnoitui ihmisenkaltaiseksi.

Vanhassa Testamentissa Jumala on usein kiukkuinen ja vihainen, tämä tuo mielestäni erinomaisesti esille tätä ihmisenkaltaisuutta UT:ssa sitten kasvaa aikuiseksi ja jättää taakseen vihan ja koston, ottaa tilelle Rakkauden, Jumalan feminiinisen muodon.

T: Ap

Vierailija
22/36 |
17.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiinnostanut tempaukset tai ilmestyskirjat. Elän luottamuksessa Jumalaan ja Hänen huolenpitoonsa. En murehdi tulevaa. Ehkä pitäisi, mutta en osaa ja siksi en ole koskaan kiinnostunut sen enempää lopunajasta. Sen keskellähän tässä ollaan oltu jo Jeesuksesta lähtien.

t. tempauksesta kysynys

ps. tämä tempaaminen on vaikea kysymys. olisi ollut mielenkiintoista kuulla uskovan ihmisen näkemys tarkemmin aiheeseeen liittyen. toinen kiinnostuksen kohde olisi ilmestyskirjan symboliikka..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
17.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

, sama koskee varmaan tempaamista.

Vierailija
24/36 |
17.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ajan henkeä selittäen. Ilmestyskirjahan on kirjoitettu vainojen aikaan ja juuri siksi "salakielellä", jottein vastustajat sitä ymmärtäisi. Kertoo hyvin pitkälle sen hetkisestä historiallisesta tilanteesta uskovien keskuudessa. Esim peto, jota kuvataan luvulla 666, symboloi numeerisesti Keisari Neroa, hänhän vainosi kristittyjä.

Ilmestyskirja onnistuttiin valitettavasti kirjoittamaan niin hyvin piiloon, ettei se meinaa edelleenkään aueta ilman yliopisto-opintoja :)

Vierailija
25/36 |
17.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

suurta raamatun selitysteosta, jossa olisi kaikki opin kannalta tärkeä tieto. Eli miten kirkkomme raamatun tulkitsee. Sen sitten allekirjoittaisi piispainkokous.

Pakkohan joku tulkinta on siellä teologisessakin opettaa.

Vierailija
26/36 |
17.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että mitenkä siellä taivaassa sitten voi olla tyytyväisenä, jos vaikka puoliso onkin mennyt helvettiin.

Vierailija
27/36 |
17.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niitä lueskellessa saattaa ymmärtää, miksi ei ole olemassa ihmistä, joka olisi ne kaikki asiat päähänsä onnistunut tuuppaamaan sekoamatta. Näihin kirjoihin sisältyy oppimme, mutta kaikki ei todellakaan ole olennaista. Tiedekunnassa tentitään tunnustuskirjat, mikäli dogmatiikkaa pääaineenaan lukee, mutta se ei tarkoita sitä, että pitäisi itse olla kaikessa samaa mieltä.

Papin on oltava samaa mieltä kirkon uskontunnustuksen kanssa. Se ei vielä isällä koko dogmaa.

suurta raamatun selitysteosta, jossa olisi kaikki opin kannalta tärkeä tieto. Eli miten kirkkomme raamatun tulkitsee. Sen sitten allekirjoittaisi piispainkokous.

Pakkohan joku tulkinta on siellä teologisessakin opettaa.

Vierailija
28/36 |
17.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten suhtaudut mahdollisiin epäuskon hetkiin?

Vierailija
29/36 |
17.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ateistiopiskelijat päätyvät. KUmmaa, että siellä semmoisia on. Miksi ne opiskelevat siellä.

Vierailija
30/36 |
17.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jumalan/Jeesuksen ja enkelin. Kaikki oli paikalla samalla kerralla. Oli uskomaton kokemus. Universumi aukesi silmieni edessä, olin hetken yhtä korkeimman kanssa. Kokemus oli tajunnan räjäyttävä.

Jumalan läsnäoloa olen tuntenut monesti: hengenlähdön ollessa minuuteista kiinni, rauhallisessa hartaudessa, nukkuvia lapsiani katsellessa jne.

Epäuskon hetket voivat olla musertavia. Minulla oli muutama vuosi sitten voimakas epäuskon vaihe. Tunsin kuinka minua vedettiin pois Jumalan luota. Olin jo vähällä irrottaa, mutta sain kuin sainkin uskoni takaisin. Ripustauduin ristiin, enkä suostunut päästämään irti. Jumala otti takaisin huomiinsa. Henkilökohtainen suhteeni Jumalaan oli näivettynyt muita palvellessa. Nyt osaa huoltaa sitäkin puolta. Kiitos siitä Jumalalle!

T: AP

Vierailija
31/36 |
17.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

rakastatko Jumalaa enemmän kuin läheisiäsi ja itseäsi?

Vierailija
32/36 |
17.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työllistyvät mm tutkijoiksi, yhteiskunnan tehtäviin ja muille aloille, joissa teologilta ei vaadita henkilökohtaista uskoa.

ateistiopiskelijat päätyvät. KUmmaa, että siellä semmoisia on. Miksi ne opiskelevat siellä.

Vierailija
33/36 |
17.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

uskossa, ja että heitä on pahat henget riivanneet, niinkuin Johanna Tukiainen kertoi Mariassa? Että oli pahahenki repinyt kattoon ja puhunut rumasti katon rajassa?

Vierailija
34/36 |
17.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsilla on jumaluuden hippusia vielä hiuksillaan. Heissä on jotakin taianomaista, puhdasta ja taivaallista. Lastenkaltaisten on taivasten valtakunta. Olen valmis kuolemaan Jumalan puolesta, mutta oln valmis kuolemaan myöskin lasteni tähden. Silmääni räpäyttämättä.

rakastatko Jumalaa enemmän kuin läheisiäsi ja itseäsi?

Vierailija
35/36 |
17.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy myöntää, että Tukiaisen tapauksesta uskon seuraavaa: Johanna on ollut pahoissa lääkehuuruissa ja nähnyt halluja. Isänsä kanssa on puhunut puhelimessa ja harhoissaan puhunut matalalla "saatanan" äänellä ja tämän johannan möreämmän äänen kanssa isä Tukiainen on sitten keskustellut.

Minun tulkintani saattaa olla täysin väärä ja hienoa on se, että usko on laskeutunut takaisin Tukiaisten siskoksiin. Kokemuksella ei sinänsä ole muuta arvoa.

uskossa, ja että heitä on pahat henget riivanneet, niinkuin Johanna Tukiainen kertoi Mariassa? Että oli pahahenki repinyt kattoon ja puhunut rumasti katon rajassa?

Vierailija
36/36 |
17.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

t. tukiaisista kysynyt

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi kuusi