Oletko vienyt hoitoon puolikuntoista lasta?
Jos niin miksi? Oliko lapsella kuumetta?
Kommentit (9)
Kuumetta ei ole ollut, mutta nuhaa tai yskää kyllä. Muutenhan sitä saisi olla koko ajan pois hoidosta.
mutta ei sinänsä ihme kun päiväkoti on pullollaan näitä räkäisiä ja yskäisiä lapsia.
jos kaikki pitäisivät lapsensa kotona räkätaudin ajan.ainakin alun,milloin tarttuu eniten.niin kaikki lapset sairastaisivat vähemmän,kun ei saisi päiväkodista kokoajan jotain tautia.
jos on edellisenä päivänä ollut lämpöä, mutta muuten yleiskunto ok, räkäisyyttä lukuunottamatta?
Vien lapsen hoitoon samoilla kriteereillä, kuin olen itse pois työstä.
Pelkkä nuha tai yskä tai kurkkukipu ei riitä kotiin jäämiseen. Korvatulehduksesta / silmätúlehduksesta olen kotona antibiootin aloittamispäivän. Pidän kotona kuumeettoman päivän vain, jos lapsi vielä muuten huonokuntoinen eikä esim. syö.
Vatsataudin jälkeen vien hoitoon, jos ruoka pysyy sisällä, ja pystyy kotonakin olemaan ylhäällä pääosan päivästä.
Sinänsä arvioiminen helppoa, koska kyseessä lapsi, joka ei makaile sohvalla muuten kuin "oikeasti" kipeänä tai yli lähes 39asteen kuumeessa.
aloitettu esim. korvatulehdukseen tänään lääke ja olisi vähän lämpöä? Plus että olisi räkäinen ja yskäinen, mutta yleiskunto ok. Et siis pitäisi huomenna kotipäivää vaan hoitopäivän?
hoitoon vientiä. Yskäisen ja nuhaisen olen vienyt ja meillä olikin yskää ja nuhaa tammikuusta kesäkuuhun yhtäjaksoisesti, joten ei oltaisi töissä oltu sitten lainkaan.
joka on vaikuttanut siltä, että ehkä olisi tulossa kipeäksi (vaisu aamulla), mutta jokaisessa tällaisessa tapauksessa päiväkodista on soitettu puoleen päivään mennessä ja kerrottu, että lapsi on kuumeessa.
Yskäisen lapsen olen kyllä vienyt, mutta vain, jos yleiskunto muuten hyvä. Olen muuten ollut nyt kaksi viikkoa hoitelemassa kahta räkätautista lasta (lapset sairastuivat sopivasti peräjälkeen) ja kieltämättä tekisi mieli jo viedä hoitoon. Mutta mitä minä sillä voittaisin. Tauti vaan pahimmillaan pitkittyy ja muut sairastuvat.
Henkilökohtaisesti en voi ymmärtää niitä vanhempia, jotka vievät selvästi sairaan lapsen hoitoon. Onhan se lapselle tosi rankkaa!
vaikka on nuhainen, ehkä yskäinenkin, mutta ei kuumetta. Muuten olisi varmaan koko talven poissa, kun vähän väliä on enemmän tai vähemmän räkätautia liikkeellä.
Kuumeisena en vie koskaan (peräsuolesta mitattuna yli 37,5)