S-etukortti vai Plussa?
Kumpi nyt sitten on parempi?
Meidän k-marketissa on noussut hinnat niin pirusti että alan käymään s-kaupoissa, mutta kannattaako kortin hankkiminen? Tuota plussaa olen nyt höylännyt eikä siitä paljon pisteitä kerry.
Viheliäinen ruoka kun maksaa niin maan p...!
Mitä mieltä?
Perhekoko ja bonukset/pisteet?
Kommentit (53)
..tosiaan, en silti keskitä kaikkea S-kauppihin koska hintoja kannattaa vertailla...;-)
Meillä pelkästään se, että huomattiin maidon olevan lähikaupassa halvempaa, tuo 70 euron säästöt vuosittain...
Noista bonuksista päätellen.
Meillä ostot pienempiä, emme kylläkään pysty keskittämään ostoksia pelkästään yhteen ketjuun, käymme eri kaupoissa tilanteen mukaan. Bensasta ei saada kuin satunnaisesti kumpaakaan kun reittien varrella ei ole kummankaan ketjun tankkauspisteitä ja lähitankkauspiste (ketjuton) on aina se edullisin).
4 henkinen perhe ja bonuksia tulee vain 4-8 e kuussa (Tapiolan vakuutusten tippuminen pois oli meille iso pudotus).
Plussa 0-10 e kuussa.
Mutta, mutta
plussa tiedote kertookin tarkemman totuuden, plussalla on joka kuukausi lisäksi tullut ainakin 10 e alennukset kassalla, eli niitä heti-alennuksia. Tuotteiden hinnat vaihtelee kauheasti, joku halvempaa toisessa, toinen toisessa liikkeessä ja saman ketjun liikkeiden keskenkin merkittäviä eroja.
ja s-etukortti maksoi itsensä takaisin alle vuodessa. eikä meillä ole edes autoa! nyt saadaan jatkuvasti 5€ joka kuukausi takas. plussakortilla saatiin kolmessa vuodessa 2 kertaa se 5€.. eli s, ehdottomasti!
Varsinaiset erot tulee varmaan niistä muista ostoista kuin ruokakaupoista (vakuutukset yms.) joista voi myös kerätä etuja. Meillä einakin tulee niistä yllättävän hyvin rahaa.
Plussakortista saa ne rahat kyllä tavalliselle tilille, ei tarvi mitään "plussaseteleitä" keräillä, eikä avata erikseen tiliä bonusrahojen keräilyyn kuten s-kaupoissa.
Meillä on siis molemmat kortit käytössä ja ruokaostosten välille ei olla isoja eroja saatu, sama missä kaupassa käydään.
mutta lähikauppa on s-market ja sitä siis käytän useammin.
bonusta tulee tilille n. 10€/kk
nyt on yks plussaseteli pitkän ajan keräyksen jälkeen tuolla odottelemassa... ehkä käyn hyödyntämässä sen vaippalaatikkoon sittarissa.
Aikaisemmin vuosia sitten hommattu plussakortti, mutta meillä on perhe pieni, ja ostokset pieniä, niin pari kertaa vuodessa tuli vain se 5€ seteli. Joka on mitättömän pientä.
Nyt muutin pari vuotta sitten s-marketin vierelle ja hommasin kortin. Kyllä liputan sitä. Tuotteet on halvempia, ja siitä saa paremmat bonukset. Maksaa kyllä enemmän, mutta kyllä se tulee takaisin.
100 € se S-etukortti kylläkin maksaa. Mutta ei tarvi kuin 20 € maksaa käteen, että saa kortin itselleen ja voi kerryttää loput sitten niillä bonuksilla.
Kannattaa tehdä joka lähikaupassa muutaman päivän ostokset (ostaa samat tuotteet). Sitten vertaa kuitteja! Saattaa yllättyä missä edullisin ruokakori ja sitten vasta miettiä minkä etukortin hankkii.
paljonhan tämä riippuu siitä mikä on lähikauppa, tai kauppa työmatkan varrella.
Aiemmalla asuin alueella oli k-kauppa ja kun ei autoo ollu niin plussaa kerättiin, mutta sitten muutettiin ja hankittiin auto, niin työmatkan varrella on prisma ja lähikauppana sale, ja oli luontevaa vaihtaa siis kauppaketjua, koska tosiaan keskittämällä saa parhaat edut.
S-edut ovat kyllä olleet ihan koko ajan paremmat...
Me käydään kuitenkin niin paljon lähkaupassa, että sen merkitys on suuri... :)
Vastustan korttijärjestelmää joka on niin hiton kallis systeemi että pelkkä bonusjärjestelmän pyörittäminen maksaa miljoonia vuodessa. Tämä nyhdetään asiakkailta hinnoissa ja palveluja supistetaan ja työntekijöitä vähennetään. Yhteiskunnallisesti se on helvetin vastuutonta. Vastustan periaatteesta Keskon ja Arinan systeemejä, ne ovat ryövänneet Suomen markkinat totaalisesti hallintaansa ja sanelevat hintapolitiikan. Suosisin mieluiten paikallisia pienempiä yrityksiä jotka maksavat veronsa kotikaupungin hyväksi.
Prismasta. S-korttia käytän paljon. K-korttia vähän, lähinnä niiden heti hinnasta pois alennusten takia.
Jos valita pitäisi niin S.
koska ne pisteet siirtyy seuraavalle kuukaudelle eikä nollaanu kuten s-kortilla. Ja plussasetelit on voimassa pidempään, sekin on hyvä.
Kannattavin systeemi riippuu varmaan siitä missä kaupoisa käy: me käydään eniten k-kaupoissa koska niissä on täällä parempi valikoima.
Ainakin tässä pikku kaupungissa kyrsii kun kassat oppii tuntemaan ruokailutottumuksemme ulkoa jos aina käy samassa. Muutenkin tykkään talssia eri kauppojen käytäviä koska joka puljussa on omat tuotteensa ja tarjouksensa.
Mulle varsinkin ruokaostokset on rutiini puuhaa ja tykkään että tiedän missä mikäkin tavara on ja saan sen haettua nopeasti. Olen todella paikkauskollinen. Mikään ei ole ärsyttävämpää kuin pyöriä vieraassa kaupassa haeskelemassa jotain tuotetta. Mulle on ihan sama mitä kassa luulee meidän syövän. Jokainen taplaa tyylillään.
Ainakin tässä pikku kaupungissa kyrsii kun kassat oppii tuntemaan ruokailutottumuksemme ulkoa jos aina käy samassa. Muutenkin tykkään talssia eri kauppojen käytäviä koska joka puljussa on omat tuotteensa ja tarjouksensa.
mulla on kaikki kortit ja tämä on yliveto.. meitä on 4h ja saamme kuussa takasin 40-100e
Kun oltiin kaksin ja sain lounasseteleitä töistä, joilla ostin ruokaa, ostettiin kaikki k-kaupoista. lähikauppa on s-kauppa ja kk ostokset olivat aina alle 50 euroa, eli ei bonusta. Nyt sitten olen äitiyslomalla, lounassetelit ovat loppu, käydään pelkästään S-marketissa, joka on n 300 metrin päässä. Päivällä kun käydään, ei ole ikinä jonoa ja loistavat valikoimat kaikkea.
Käytiin eilen uudessa Itiksen Prismassa ja voi jee. Aivan liian iso paikka meille, vaatteet ihan outoja, siis sana halpa ei kuvaile koko tarinaa ja ruoka, lähes tulkoon samanhintaista kuin s-marketissakin. Eli miksi mennä merta edemmäksi kalaan.
Nyt torstaina on Stockalla - 10 %, ostetaan sitten kaapit täyteen. Olen tosi hintatietoinen ruuan suhteen ja toi 10 % tekee sen, että voittaja on löytynyt.
Mutta tulevaisuudessa käytämme s-korttia.
Jos pienet ostokset, silloin K-kauppa on hyvä, koska siellä ei ole ns minimiä vaan kaikki ostokset kerryttää pottia.
ja s-kortti
n.20-40 euroa kk bonuksia
välillä tankataan abc:llä ja toisinaan muualla
vakuutukset ei ole s-bonusta kartuttavassa vakuutusyhtiössä
kannattaa siis :)
bonusten liäski saa nykyään 0,5 % maksutapaetua, jos maksaa kortilla sekä 20 € osinkoa vuosittain.
Voin sanoa, että minulla on kaikista paras ja bonusrikkain systeemi. MInä vertailen hintoja enkä vain sokeasti keskitä! Mekin keskitettiin aikoinaan s-ryhmään ja saatiinkin ihan sievoiset edut. SItten alettiin vertailla hintoja. Hei, lähikaupan maito maksaakin 9 senttiä vähemmän, vakuutus onkin halvempi tuolla, tuo hotelli onkin huomattavasti halvempi, urheilukamat urheiluliikkeessä halvempia, cittarissa reilu alennus tv:stä plussakortilla, vaihdettiin puhelinliittynät halvempaan, eikä pidetty niitä mistä saa bonusta jne. Minkäs kaupan mainos se onkaan "sieltä ostetaan mistä halvimmalla saadaan".