Onko tämä teidän mielestä ihan ok palkka:
Eli hoidan kotonani lapsia, olen perhepäivähoitaja.
Minulla on itselläni 2 tyttöä, 9-vuotias ja 3-vuotias. Isompi tietty päivisin koulussa, pienempi luonani kotona.
Hoitolapsia on 3:
4-v tyttö, joka on sijoitettuna 1,5 lapsen paikalle (keskittymisvaikeutta ja ylivilkkautta)
On hoidossa joka päivä klo 6.30-13.30
5-v tyttö, joka on hoidossa joka päivä klo 8.30-17
2-v tyttö, joka on hoidossa joka päivä neljä tuntia klo 10 ja 16 välillä
Palkkaa saan 1113€ -verot + kustannustenkorvaukset (ruoka yms). Nuo kk:set menee kaikki siihen,mihin ne on tarkoitettukin, eli niitä ei voi oikein katsoa tuloksi.
Olen ollut hoitajana nyt 6kk ja työsoppari loppuu kuun lopussa. Minulle tarjottiin jatkoksi 6kk sopimusta. Tykkään tästä työstäni tosi paljon, hoitolapset on ihania ja olen tullut hyvin juttuun vanhempien kanssa. Mutta taloudellisesti meillä on oikeasti tiukkaa. Valitanko turhasta, vai pitäisikö tuon palkan oikeasti olla eri luokkaa?
Kommentit (11)
voit hakea ja ehkä saada starttirahaa (työkkäristä infottu näin) koska olisithan ns yrittäjä. Saisit suurempaa palkkaa, yksityisten pphoitajien sivulta näet taulukon jossa seisoo että suositus/lapsi on 500e/kk. Vanhempien osuus siitä toki pienempi koska saisivat yksityisen hoidon tukea ym.
pph:t eivät rikastumaan pääse.
Äidilläni on 6 lasta hoidossa ja palkka ikälisineen ilman korvauksia 1600€ ja risat.
Mutta se nyt vaan on perhepäivähoitajapalkka eikä sa täällä keskustelmalla muutu. Voit katsoa liittosi palkkataulukosta palkan.
Miksi et siis ryhtyisi yksityiseksi perhepäivähoitajaksi? Pystyt tällöin itse määrittelemän palkkatasosi ja lisäksi valitsemaan itse hoitolapset. Suurempi palkka tosin tarkoittaa sitä, että joudut etsimään vanhemmat, jotka ovat valmiita maksamaan lasten päivähoidosta normaalia enemmän. Itse olen maksanut yksityisessä hoidossa kahdesta lapsesta noin 120 €/kk kunnallista enemmän hoitomaksuja.
Saatko noista kustannuskorvauksella ostetusta ruuasta lounaan ja välipalan myös itsellesi? Jos näin on, niin ota huomioon se, että jos olisit töissä jossain muualla ja kävisit työpaikkaruokalassa tms., niin sulla menisi ruokaan ja kahden kahvitauon kahveihin noin 20 €/pv. Siis noin 400 €/kk.
Kalleimmat on kympin pintaan. Lisäksi kahvi ja pulla maksaa vaihtoehdosta riippuen 4-6 euroa. Meillä ei siis ole mitään pullantuontiporukoita (missä ihmeessä sellaisia on???) eli hinnat on työpaikkaruokalan hintoja. SItä paitsi nuo on ihan normaleja hintoja!
Lounas maksaa 4€ ja kahvi 20sent/kuppi. Pullia tuodaan porukalla, eli "pullavuoro" kiertää, itselle se osuu kerran viikossa. Silloin vien aina itse leivottua + keksejä.
mutta maksaako joku oikeasti pullasta 6 e??
Siis siitä pullasta... ;) Tosin sais kyllä olla kohtalaiset eväätkin, että viittis 10e maksaa päivittäin...
tuo edellä kirjottava sanoi kahvi + pulla 4-6€ eli ei suinkaan että pulla maksaisi 6€.
Tuo on kyllä ihan normaali kahvilahinnoissa, usein työpaikoilla kai vähän edullisempaa. meillä esim. kahvi 1€ pulla/kakku 1-4€. Ruoka taitaa olla 6€luokkaa.
Sitä mä ihmettelen että syökö ihmiset oikeasti päivittäin töissä pullaa?
alkuperäiseen palatakseni.. Eihän sun palkkasi iso ole. Mutta toisaalta sulla on vähän lapsia joista 2 tekee lyhyttä päivää. Lisäksi saat hoitaa omasi työsi ohella.
Ja luultavasti oma muksukin syö ja askartelee niillä kulukorvauksilla.
Kyllä toi on ihan huomioon otettavaa tuloa tuokin. Vähintään voi laskea sen 233€ lisää palkkaa tuosta oman lapsen hoitamisesta. jos ei enempikin. saahan olla omassa kotona ja oman äidin kanssa.
Mutta silti. pieni palkka tuo on. voisitko ottaa vaikka yhden lapsen lisää?
hoidan omia muksuja kotona. Saan 350e ja se menee ruokaan, eikä riitäkään.. Eli ole onnellinen jos olet haluamassasi ammatissa ja saat hoitaa omat lapset kotona sen lisäksi! Ei tätä koskaan tulla arvostamaan/rahoittamaan!
Lounas maksaa 4€ ja kahvi 20sent/kuppi. Pullia tuodaan porukalla, eli "pullavuoro" kiertää, itselle se osuu kerran viikossa. Silloin vien aina itse leivottua + keksejä.