Pitäkää mulle peukkuja, kaikki viime aikoina mennyt pieleen ja nyt laitoin hakemuksen
yhdestä työpaikasta. On vain lyhyt pätkä mutta parempi sekin kuin ei mitään, ja olisi vielä täysin omalta alalta. Kunpa edes tämä onnistuisi ja saisin sen paikan, viime aikoina on nimittäin ollut todella huono tuuri kaiken suhteen. Aiempi työ loppui kuin seinään, yksi päivä sanottiin vain että ei tarvitse tulla enää huomenna. Hakemuksia olen laittanut mutta yhdestäkään ei ole tullut mitään vaikka jossain ollaan aluksi oltu kiinnostuneita.
Samoin yksityiselämässä on sukulaiset pettäneet pahasta juuri äskettäin. Ovat lupailleet apua yms. tärkeissä asioissa ja sitten jättäneet auttamatta. Sairastumisiakin on ollut monta peräkkäin ja kaikki tuntuu kaatuvan päälle. Joten tämä pienikin pätkätyö piristäisi mielialaani roimasti. Pliiiiiiiis, tahdon sen. Tekisin varmasti parhaani siinä hommassa.
Kommentit (4)
Onko sellainen ala, jossa pula työntekijöistä? Itse hain kanssa muutamaa vakituista paikkaa. (Olen alani töissä mutta määräaikaisena.) Työkokemusta yheensä yli 10v ja tältäkin alalta 4v. Ja erilaisia luottamustehtäviä myös. En päässyt yhteenkään haastatteluun edes. Kautta rannan kuulin, että yhteen paikoista oli hakojoita ollut 118 ja toiseen yli 80, että yritä siinä sitten päteä, kun ei pääse edes haastatteluun asti.
Jokaiseen paikkaan on valtavasti hakijoita, siksipä tämä työn etsintä onkin hankalaa. Muukin työ kelpaisi kuin oma ala, mutta totta kai mieluiten tekisin töitä juuri sillä alalla josta pidän, ja jolle minulla on koulutus. Nyt jo jännittelen että milloin sieltä vastataan
T:ap
jälkeen, firma lopettaa toiminnan. Tulee olemaan vaikeaa saada töitä pitkän hoitovapaan jälkeen nopeasti kehittyvällä alalla. Mieskin lomautettiin kuun alusta.