kumpi tekee aloitteen?
kumpi teillä tekee aloitteen?
meillä se on valitettavasti aina minä (mies)? Onko se yleistä vai onko tässä joku vanha kaava että se on miesten hommia.
olisi joskus ihan ok kun ei olisi sellainen olo että aina vonkaamassa, harvoin jään tosin ilman mutta jokseenkin yksipuolista.
Miten muilla? nyt oon päättänyt olla tekemättä aloitetta ja katsotaan mihin johtaa.
M35
Kommentit (8)
just niin tollasta käsittelyä mää (ja itsetuntoni) tarvitsisin!
joko tässä häijy provo tai sitten (sori vaan) sun mies on uuno!!
M35
Meillä vähän samanlaista: vaimo kyllä lähtee ihan ok mukaan kun ehdottaa mutta on itse harvoin aktiivisen aloitteellinen. Nostin jokin aika sitten asian esiin ja selvisi että kun vaimo tarvitsee 2-3 kertaa viikossa ja minä 1-2 kertaa päivässä ehtii vaimo harvoin tekemään sen aloitteen ennen minua.
Hyvä peruste, mitäpä siihen oikein voi sanoa. 2-3 rakastelua ja samanverran panoja viikossa on kuitenkin ihan hyvä tahti eli ei oikein voi mennä valittamaankaan. Ratkaisin tämän ongelman juuri niinkuin sanoit eli olemalla silloin tällöin "vähän etäinen", ja kun vaimo kysyy mikä on vastaan pilke silmäkulmassa liioitellulla marttyyriäänellä että "Sä kiihotat mua niin hirveesti että mun tekis kokoajan mieli panna sua mutta enmää nyt kehtaa jatkuvasti vongatakaan."
Tässä taktiikassa on kuitenkin tärkeää että naista ei syyllistä liikaa. Jos lopetat vonkaamisen nainen kokee erittäin helposti ettei enää kiihota miestä ("mä oon ruma ja lihava...") tai syyllistyy ("Et sä voi vaatia kun mulla oli töissä sitä ja tätä, on pyykit ja lapset jne..."), tiedät varmasti ettei siitä hyvä seuraa. Se että nainen ei sano noita kahta kommenttia ääneen ei tietenkään tarkoita ettei nainen sisällään ajattelisi juuri niin. Parhaimmillaan tilanne menee niin että nainen on hautonut pienenpientä huonommuutta ja mies tulee vakuuttamaan naisen kauneutta ja kiihottavuutta juuri sopivalla hetkellä. Lopun arvaattekin... ;)
M33
Mies on toisaalta tosi fiksu (kun tohtorin tutkintokin löytyy), mutta itsekin sanoo että ei ymmärrä vihjailua minkään asian suhteen. Pitää sanoa suoraan. Jos miehelle sanoo että katsopa onko roskis täysi. Hän katsoo ja sanoo että täysi on. Ei siis ymmärrä ottaa roskista mukaansa ulos mennessään ellei sitä erikseen sano. Tuntuu ihan käsittämättömältä tämä rautalangasta vääntäminen.
Mä en voi tajuta, miten mitkään roisitkaan vihjailut eivät auta. Mies oikeasti luulee, että lähden kesken sohvalla puuhailun nukkumaan jos puhun sänkyyn tai makkariin menosta. Kuulemma toimintani on erittäin ilkeää kiusoittelua kun en kuitenkaan asiaa loppuun asti vie. Minä nimittäin jossain vaiheessa vähän odottelen että mieskin tekisi jotain, että hieman tuntuisi että hänkin on innoissaan hommassa mukana. Minulla ei olisi mitään sitä vastaan että vaikkapa suunnilleen vuorotellen hoitaisimme kaikki työt ja toinen saisi maata lahnana, mutta kun tuo ukko-rakas ei kyllä ikinä itsekseen tajua mitään ehdottaa. Mä taas kaipaisin sitä, että mies vaan tulisi ja ottaisi. Ei mitään kissa-hiiri leikkiä.
Mä en vieläkään tajua miten mies muka tekee meillä aloitteet kun en edes muista milloin oikeasti hän olisi seksiä ehdottanut. Ehkä joskus mies on tuonut viinipullon kotiin, mikä minusta voisi vihjata mukavaan aikuisten iltaan.
T: Se huono aloitteen tekijä taas
Siitä tulee helposti "koston kierre" jossa kumpikaan ei enää tunne itseään halutuksi.
t eronnut N39
Sun pitää vaan sanoa suoraan, että "tule, rakastellaan", tai "nai mua". Tuskin silloin mies voi olla ymmärtämättä. Miksi turhaan vihjailla asioista, kun samalla vaivalla voi sanoa suoraankin.
hyvä pointti toi hyytyminen, kai se on vaan se vaihe jo tullut käsille.
pitääkö siis vaan niellä ylpeytensä panne menemään.
entisille kumppaneilleen on kyllä tehnyt aloitteen, eli vika siis ilm. meikäläisessä.
lapset on jo tehty, eli lisääntymismielessä ei enää tarvitse ko. rituaalia suorittaa. kai se alamäki tästä lähtee.
josko tänään illalla tapahtuisi muuta?
M35
Meillä mä saan aina tehdä sen aloitteen(m43), ja se on tosi turhauttavaa kun se ei yleensä johda mihinkään. Tulee tunne että aina saan vongata ja turhaan. Taidan löydä hanskat tiskiin ja tyytyä omaan käteen..
Kerran erään seksipelin kysymyksen avulla selvisi, että minun mielestäni meillä aloitteen seksiin teen aina minä ja miehen mielestä hän. Saimme asiasta itse asiassa riidan aikaiseksi kun kinastelimme miksi sinä et koskaan ... ja miksi aina minä joudun...
Meillä siis minä ehdotan, että yritetään laittaa lapset ajoissa nukkumaan. Samalla hieman halailen tai taputtelen miestä, eli luulisi hänen jo silloin ymmärtävän mikä minulla on mielessä. Kun lapset on lopulta saatu unille (kello voi olla jo 22 kun mies on kupannut esikoisen kanssa saunassa yli tunnin ja sitten vielä lupautunut tekemään popkorneja jne.) Istumme miehen kanssa sohvalla ja menen hänen syliinsä hajareisin alasti, suutelen miestä kaikkialle ja ehdotan että hänkin vähentää vaatetta. Mies ottaa vaatteet pois ja pääsen hyväilemään alakertaakin. Tässä vaiheessa joskus ehdotan sänkyyn menoa (Mentäisiinkö makkariin?). Tuolloin mies tuhahtaa että mene sitten (nukkumaan) ja jää katsomaan telkkaa. Joskus saan vedettyä sänkyyn ja pääsemme siihen varsinaiseen seksiin (joka on erinomaisen hyvää).
Mikään mitä minä tein ei siis ollut miehen mielestä aloitetta, vaan vain se oli aloitteen tekoa että hän tunkee sen sisään.
T: Ilmeisesti äärettömän huono aloitteen tekijä.