Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

*****MARRASMASUT vko12*****

16.03.2009 |

1.11

020983......................25V....toinen....Hyvinkää?

2.11

merlii..........................32v....toinen....Hyvinkää?

3.11

Heinikki......................35v.....neljäs....OYS

4.11

paakkis.......................32v....kolmas....kätilöopisto

Aippu77......................32v....toinen....TYKS

YTY...............................24v....kolmas....Jorvi

5.11

Sussu_89....................20v....toinen....PHKS

6.11

misujamasu...............32v....kolmas....paikallinen

7.11

8.11

9.11

Adara..........................24v....toinen....KSKS

Emu76.......................32v....kolmas....paikallinen(USA)

10.11

Anilja..........................25v....kolmas.....K-PKS

11.11

Walpu........................30v....toinen....OYS

nannatyttö................25v....toinen....vammala tai TAYS

12.11

uma81.......................28v....toinen....K-PKS

Luna79.......................29v.....toinen....Iso-Britannia

13.11

Kirsiliini.....................31v....kolmas....Koks

14.11

naperotx4..................26v....viides....TYKS

Kiksu76......................33v....toinen....Koks

15.11

turkinpippuri2008....32v....toinen....KSKS

LOtta..........................32v....kolmas....Kätilöopisto

16.11

17.11

OmeNainen...............37v....kolmas....TAYS

Lilla09........................32......kolmas....OYS

Hippoemo..................36v.....kolmas....ei tietoa

18.11

Emo76.......................32v....neljäs.....tod.näk. PHKS

19.11

AnMarie......................24v....toinen....SeKs

20.11

Peppipihlaja...............31v....neljäs....KSKS

Helene26...................26v....neljäs....LUAS

21.11

22.11

23.11

24.11

25.11

Mymmeli08...............24v....toinen....KYS

26.11

27.11

28.11

29.11

30.11

Kommentit (73)

Vierailija
61/73 |
20.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei!

Olen vähän ollut tauolla täältä, kun on ollut niin hirvee olo, etten oo kotona muuta tehny ku maannu sohvalla. Mut nyt tuntuu, että alkaa helpottaa. Mutta toisaalta tuo helpottaminen huolestuttaa.. Kun olen jostain lukenu, ettei huonovointisuuden pitäisi vähetä? vai onko vaan niin että olen oppinut syömään näitä pikkuaterioita oikeassa tahdissa. ja samaten löytänyt omat "niksini". Edelleen etova olo välillä iskee mutta ei niin pahana kuin esim vielä viikko sitten.

Tuntuu, että suolainen auttaa parhaiten tähän oloon. Ja olenkin nyt aamulla ensimmäisenä herättyäni juonut lasin mehua ja sitten marssinut jääkaapille ja napannut yhden meetwursti-siivun. En tiedä kuvittelenko mutta mielestäni se auttaa. Eikä tartte ottaa ku se yks aamulla. sit normi puurot huivii ja menoks.

Sitten tuosta ekasta neuvolasta, niin minut passitettiin suoraan ultraan. mikä on huhtikuun alussa. ja sit vasta neuvolaan? vähän ihmettelin, mutta eiköhän siellä neuvolassa kerkee vielä rampata.

Suhmura 7+4 (sijaisen laskemana menkkojen mukaan.. tulee varmasti muuttumaan) kuvittelisin että la on joskus 8.11

Vierailija
62/73 |
21.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi,

ekaksi lohtuhali lilla09! Ja toivottavasti ylläri tuo vuoto ei olisi mitään.

Itse vähän samoissa fiilingeissä kuin suhmura (olikohan se nyt oikein kirjoitettu...)

Mulla on ollut vaikea viikko, en oksenna, mutta sohva olis ainoa paikka mikä kiinnostais. On tullut nukuttua paljon ja syötyä paljon. Nyt on ollut pari helpompaa päivää ja olenkin miettinyt, että enteileekö taas km. Mulla on ollut molemmissa raskauksissa toi 7+ viikko pahin eli se mikä alkais tänään.

Maha on jo suuri ja ihmettelen mites tätä pidetään salaisuutena...mulla on normaalista aika litteä masu, joten huomautuksia voi piankin tulla. Olen kyllä lihonnutkin tämän muutaman viikon ruokakuurin seurauksena.

Ultra on viikon päästä. En edes jännitä sitä. Sitä ennen on nimittäin matka, joten ei tarvitse paljon ressata mitään, kun matkalla on ohjelmaa niin paljon. Kunhan vain jaksais. Täytyy ottaa käsilaukku täyteen jotain välipaloja.

Jakselkaahan kaikki! Minä tuun vasta viikon päästä kertomaan kuulumisia.

Ja tervetuloa uudet! Taitaa viikolla tulla vielä paljon lisää, kun loppukuussa on tilaa.

pp 7+0

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/73 |
21.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa aurinkoista kevätpäivää kaikille! Täällä ainakin oli ihana herätä kun pitkästä aikaa näkee aurinkoa :D Jahka mies töistä palailee, lähdemme ulkoilemaan koko perheen voimin, pakko tankata auringonvaloa, ties milloin seuraavan kerran se näyttäytyykään.

Omassa olossa on pieni muutos, nimittäin aivan hurja väsymys, pitäisi päikkäreille päästä päivittäin ja sen lisäksi jo iltaysiltä yöunille, ja harvinaisen hyvin nukunkin yöt normaaliin verrattuna, kun normisti heräilen pitkin yötä, nyt nukun tuntikausia putkeen, aikas ihana fiilis aamuisin kun oikeasti levännyt olo. Tosin se kestää vain muutaman tunnin kun taas uni maittaisi..

Mun sydäntä viiltää joka kerta kun joku kirjoittaa pudonneensa marraskuisista, on niin omakohtaisia kokemuksia siitä fiiliksestä ja vieläpä niin lähimenneisyydessä, kun putosin viime kuussa tuolta syyskuisista rv.10+2. Todella suuret voimahalit lilla09!!

Eilen illalla taas pohdiskelin tätä raskautta, kun yksinkertaisesti en uskalla uskoa että tämäkään tuo meille nyyttiä, niin vielä pitää 2,5vko:a sinnitellä ajatustensa kanssa kunnes ultraan pääsee. Varmaan pyörryn siihen tutkimuspöydälle ennenkuin päästään edes ultraamaan, sen verran jännittää jo nyt etukäteen. Oon ihan varma että lääkäri sanoo että joo, täällä on taas vain sikiöpussi, taikka että alkio on mutta sykettä ei ole. Hurjan negatiiviset ajatukset. Ai niin, yhden uuden "oireen" huomasin jo pari päivää sitten, oon jotenkin herkistynyt tunteiltani, normaalisti en ole yhtään herkkä, kaukana siitä, mutta nyt meinaan tyrskähtää itkuun milloin mistäkin vähäpätöisestä asiasta. Ihan mukava saada näitä oireita, mutta siltikin vähän skeptinen, että liekö itse kuvittelemiani oireita jotta uskottelisin itselleni että kaikki on hyvin.. Ja mies taitaa uskoa tämän raskauden sujuvuuteen, sillä silittää masuani illalla nukkumaanmennessä ja juttelee masulle. Herttaista, mutta silti niin riipivää, jos ei taaskaan saada nyyttiä..

Hyvät viikonloput kaikille!!

*helene 5+1*

Vierailija
64/73 |
21.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen illalla tuli kunnolla vuotoa ja tänäänkin jonkin verran, eli se siitä.

Eihän tämä ollut suunniteltu raskaus, mutta silti ehdin jo iloita todella paljon. Onhan noita lapsia jo kolme ja siihen se määrä taitaa jäädäkin.

Toivottavasti kaikki pääsette nauttimaan vauva-arjesta marraskuussa.

Ylläri

Vierailija
65/73 |
21.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppihalaus lilla-09 ja peukutukset yllärille! Marraskuisissa onkin kai melko monella ollut noita tiputteluja. Toivottavasti nyt kaikki saisivat pitää nyyttinsä loppuun asti.

Itse kuulun myös noihin vuotelijoihin ja tilanne on todella epävarma. En ole oikeastaan siksi viitsinyt edes kirjoitella. Jotenkin kai sitä haluaa suojella itseään. Tilannehan on se, että viikko sitten maanantaina alkoi tuhrutella ja torstaina ja perjantaina tuli sitten kunnolla vuotoa. Kävin torstaina ultrassa, jossa näkyi ruskuaispussi. Viikonloppuna ei oikeastaan tullut mitään ja tällä viikolla on vuoropäivin tullut vuotoa ja vuoropäivin ei mitään. Torstaina ja perjantaina ei tullut muuta kuin ihan normivalkovuotoa, mutta tänään sitten taas vuosi. Arvatkaa vain, että alkaa kyllästyttää!?!? Vuoto on välillä punaista, välillä ruskeaa, mutta kertaakaan ole ole ollut mitään kipuja. Olen myös reilun viikon ollut huonovointinen eli raskausoirekin löytyy. Testeja en ole viitsinyt tehdä, mutta ensi viikolla ajattelin katsoa, että löytyykö verestä hcg:tä ja toivoisin että pääsisin ultraan ensi tai seuraavalla viikolla. Onko tämä sitten raskautta vai keskenjäänyt keskenmeno - aika näyttää. Mutta kyllä tympäsee!

Ja kaiken kukkuraksi käytiin tänään yksillä synttäreillä ja siellä sellainen vanhempi tuttu mies tokaisi, että ette sitten ole saaneet aikaiseksi vielä kuin yhden lapsen!! Teki mieli niin tokaista, että melkein vuosi on yritetty - saldona yksi kohdunulkoinen ja yksi jotain epämääräistä!!! Ite en kyllä ikinä huomauttele kenellekään lapsista tai niiden lukumäärästä. Jotenki tuntuu, että yksi lapsi "ei riitä". Jos on kaksi lasta, kukaan ei enää kysele tulevien lasten perään..

Walpu epätoivoisena ja vihaisenakin

Vierailija
66/73 |
21.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ei, *Lilla, Ylläri ja Walpu* :( Toivotaan, että ne pienet jaksaisivat! Voimia niille, joilla peli on selvä.

---

Omat vuodot ovat rauhoittuneet. Toivottavasti nyt pysyvätkin pois!

Meillä koko perhe on flunssassa. Minä onneton menin googlettamaan aiheesta flunssa ja alkuraskaus, ei olisi pitänyt :S Eipä tälle mitään voi, täytyy vain sen verran tropata Panadolilla ettei kuume kovin korkeaksi pääse. Ja hiisi vieköön, kyllähän tosi moni sairastaa flunssan ja nimenomaan alkuraskaudesta - ja kaikki sujuu hyvin!

Milläköhän saisi omaa mieltänsä rauhoitettua? Mä en missään muussa asiassa oo näin skitso, ihan tosi :D Täytyisi vaan ajatella, että kaikki on hyvin kunnes toisin todistetaan, eikä kaivella niitä kaikkein kamalimpia vaihtoehtoja.

Tänään on päivä, jona alkion sydämen pitäisi alkaa sykkiä. Toivottavasti siellä sykkii nyt vahvasti!

- Omppu ja PikkuA, rv 5+4

Vierailija
67/73 |
21.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmoittauduin esittelypinoonkin. Ihan ensimmäistä lasta odotetaan ja ihan ensimmäinen raskaus menossa. Tein testin tänään ja yllätyksekseni se oli plussa. Siis yllätys se oli sikäli, että kuvittelin jo tällä viikolla, että oli menkat, tavallista niukemmat vain. Yritystä takana puoli vuotta.

Mulla on ollut tosi vähän oireita, nekin ehkä vain kuvittelin. Toivottavasti kaikki menee hyvin, ja sikäli toivoisin jotakin oireita, että tää tuntuis todellisemmalta. Nyt olo on epäuskoinen, mutta liikuttunut ja varovaisen onnellinen. LA ois 25.11. eli vasta rv 4+3 menossa.

Tsemppiä kaikille, tosi kivaa lukea teidän kuulumisia!

Vierailija
68/73 |
22.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh, on tää vaikeeta... Yrittäessäni ilmottautua esittelypinoon niin väkersinki sitte uuden keskustelun... Vähä noloa ;) En oo aiemmin näihin kirjotellu, tai tuolla naapurisivustoilla pari kertaa kirjoittelin mutta täällä tuntuu olevan mukavan vilkasta tämä keskustelu niin ajattelinpa ilmottautua tänne! :)

Eli ensimmäistä tässä odotellaan ihan alkumetreillä (rv 4+5), ettei oikein uskalla viel ääneen puhua!! Mut täälläpä ei tarttekaan ääneen mitään sanoa! ;) Yritystä 11/07 asti ja yksi keskenmeno 4/08, joten sekin tuolla takaraivossa kummittelee... Kaikki "perusoireet" on ollu; mahan juimiminen, rinnat arat ja turvoksissa, nännit kipeet, kuvotusta, heikotusta, pientä huimailua. Mut nyt jokusen päivän ajan on tuntunu et oireet on vähentyny mahan jomotteluun ja rintojen arkuuteen ( ja onko nekään enää niin kipeet...). Ehkä vähä väsyneempi olen, illalla jo kaheksan aikaan vetää sänkyyn (nukkuun meen silti 9-10 aikaan), mut herään jo seiskalta ihan pirteenä!! Aamulämmöt on koholla ollu koko ajan eli 37-37.4. Niin ja ja hengästyttää helposti. Tästä "oireettomuudestani" pelästyneenä sit otatin hcg-arvon itestäni perjantaina ja se oli 50... Aika matala sanoisin :( Lääkäri sanoi että oon voinu tulla raskaaks vähä oletettua myöhemmin.... Ens ti (24.3.) otetaan uus hcg. Piinaavaa...

Että kärsivällisiä yritetään olla ja toivotaan että masuasukeilla kaikki hyvin, niin täällä ku kaikilla muillaki!! :)

Ja yritän nyt saada tän viestin oikeeseen paikkaan!! :D

Metsis + papu 4+5 (papua taisi muistaakseni kasvatella jo joku muukin :) )

Vierailija
69/73 |
22.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tikussa näkyi viivoja kaksi

taidan muuttua tästä lihavaksi :D

Aika epätodellinen olo. Predictorilla testasin, kun ei apteekista saanut kuin sen tai apteekin oman, joka antoi jo tyhmän roskishaamun 1,5vkoa sitten. Viivat eivät olleet tasavahvat, mutta kyllä se toinen siinä näkyi hailakkana, hiukan lilahtavana. "Ongelmana" nyt sitte on, tuleeko musta marraskuinen vai joulukuinen. Voi olla, että la menee joulukuun puolelle, kun vasta nyt näkyi ihan hentoinen viiva.

Mairanne kp35/30-42 eli noin 3+5 (mahd. 4+0)

Vierailija
70/73 |
23.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

täällä yksi ensiodottaja ilmoittautuu mukaan varovaisesti kun rv vasta 4+3. Varasin itselleni neuvola ajan 15.4. Kaikki tuntuu tosi epätodelliselta ja oudolta mutta kuitenkin onnelliselta.

Hieman hirvittää kun lueskelee kaiken maailman juttuja asioista jotka voi mennä pieleen!! Täytyyy vaan yrittää pitää mieli positiivisena.

Saattaa olla ihan hölmö kysymys, mutta ensiodottaja kun olen niin kysyn silti...

Missä varhaisultran saa otettua? Pitääkö varata aika yksityiselle? Vai onko se joku rutiinijuttu kaikissa raskauksissa? Neuvolaan soitin vähän pahaan aikaan en ehtinyt kyselemään mitään kun neuvolan tädillä oli asiakas siellä juuri :)

Santsuli

Vierailija
71/73 |
23.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mikä ihme on yahoo ryhmä?

Vierailija
72/73 |
23.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

En olekaan hetkeen käynyt täällä. Ollaan tehty muuttoa ja sitä piisaa edelleen.

Onpa tullut paljon uusia mukaan, miten mukavaa, tervetuloa!

Eipä tänne sen kummempia. Kuvottaa ja väsyttää. Odotan kauhulla ensi perjantaita kun ollaan miehen kanssa lähdössä PMMP:n keikalle (jolle liput ostettiin jo helmikuussa) ja siellä pitäisi jaksaa yömyöhään heilua... uhhuh

Muuten onkin ihan mukavaa, tänään on esikoisen kolme-vuotissynttärit ja ikäs en kivempaa!

Neuvola-aikaa en ole vielä tilannut, en ole muistanut. Pitää siis hoitaa se.

No nyt palaan koulukirjojen pariin,

Aurinkoista viikkoa kaikille!

T: Nanna ja Mulperi 6+jotain

Vierailija
73/73 |
23.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku kyseli Yahoo-ryhmästä. Eli se on suljettu keskustelupalsta kaikille Marrasmasuille. Siellä ei ulkopuoliset pääse lukemaan viestejä, joten ei ole tunnistamisvaaraa :) Tervetuloa sinne palstailemaan marrasvauvaa odottelevat!!

Tässä on linkki Yahoo-ryhmään: [http://groups.yahoo.com/group/marrasmasut_09/]

Adara 7+0