Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

*****MARRASMASUT vko12*****

16.03.2009 |

1.11

020983......................25V....toinen....Hyvinkää?

2.11

merlii..........................32v....toinen....Hyvinkää?

3.11

Heinikki......................35v.....neljäs....OYS

4.11

paakkis.......................32v....kolmas....kätilöopisto

Aippu77......................32v....toinen....TYKS

YTY...............................24v....kolmas....Jorvi

5.11

Sussu_89....................20v....toinen....PHKS

6.11

misujamasu...............32v....kolmas....paikallinen

7.11

8.11

9.11

Adara..........................24v....toinen....KSKS

Emu76.......................32v....kolmas....paikallinen(USA)

10.11

Anilja..........................25v....kolmas.....K-PKS

11.11

Walpu........................30v....toinen....OYS

nannatyttö................25v....toinen....vammala tai TAYS

12.11

uma81.......................28v....toinen....K-PKS

Luna79.......................29v.....toinen....Iso-Britannia

13.11

Kirsiliini.....................31v....kolmas....Koks

14.11

naperotx4..................26v....viides....TYKS

Kiksu76......................33v....toinen....Koks

15.11

turkinpippuri2008....32v....toinen....KSKS

LOtta..........................32v....kolmas....Kätilöopisto

16.11

17.11

OmeNainen...............37v....kolmas....TAYS

Lilla09........................32......kolmas....OYS

Hippoemo..................36v.....kolmas....ei tietoa

18.11

Emo76.......................32v....neljäs.....tod.näk. PHKS

19.11

AnMarie......................24v....toinen....SeKs

20.11

Peppipihlaja...............31v....neljäs....KSKS

Helene26...................26v....neljäs....LUAS

21.11

22.11

23.11

24.11

25.11

Mymmeli08...............24v....toinen....KYS

26.11

27.11

28.11

29.11

30.11

Kommentit (73)

Vierailija
21/73 |
17.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas muutamilla tullut jo hurjat pahoinvoinnit. Sehän on periaatteessa vaan hyvä, sillä on yleensä oire siitä että kaikki on kohdussa hyvin. Itse en ole missään raskaudessa ollut oksentelija ollenkaan, tuosta 3v.kuopuksesta oli tosin viimeiset kolmisen kuukautta tuskaa, kun oksetti kokopäiväisesti, tuntui koko ajan että tulee oksennus muttei ikinä tullut (jota myös harmittelin silloin, ajattelin että kun oksu tulisi niin ehkä helpottaisi pahaa oloa..)

Oikeastaan aika loistavakin olo ollut noissa kolmessa onnistuneessa raskaudessa, joka harmittanut toisaalta nyt näissä kolmessa epäonnisessa raskaudessa, kun ei ole tiennyt onko loisto-olo siksi kun en vaan tule huonovointiseksi hcg:stä vai siksikö että jokin on pielessä. HÖH!!

Mutta nyt uutta tässä raskaudessa se, että hajuaisti on selvästi jo nyt alussa parantunut ja jotkin hajut tekee hetkellisen kuvotusaallon. Eilenkin kun miehellä oli illalla laastari, niin haistoin sen laastarin liiman (??) hajun niin vahvana koko illan, että jouduin sanoo miehelle että vaihdetaan ton laastarin tilalle sideharsoa. Silti haistoin sen laastarihajun yöhön asti sellaisena epämiellyttävänä. Ja tänä aamuna olisin himoinnut jahtimakkaraa, jota en suuhuni laita ikinä normaalisti, eikä meillä sitä olekaan kaapissa kuin ehkä kerran vuoteen. Mutta tänä aamuna olisin sitä himoinnut. Että josko tällä kertaa saisi niitä oireita enempi, niin voisi ainakin kuvitella että asiat olisi hyvin masussa. Minkäänlaista vuotoa/kaivelupunaa en ole enää saanut paperiin tuon sunnuntaiaamun ainoan kerran jälkeen, mutta kauhu kihoaa otsalle kuitenkin joka kerta kun veskiin joutuu menemään :(

On muuten onni tuo että siirsivät tuon jälkitarkastusajan kolmella viikolla, tuli vasta eilen iltamyöhään mieleen tämäkin. Silloinhan saanen varhaisultran samantien! Eikös sen siinä 7+ viikoilla voi joka tapauksessa tehdä. Saisi tarkennusta tohon laskettuun aikaankin, kun ei varmaa tietoa milloin sitten lopulta ovulaatio oli, kun viikon oli niitä ovistuntemuksia. Mutta hui, nyt kiirehdin asioiden edelle taas, eihän mihinkään ole kirjoitettu että ylipäätään ees pääsen sinne asti.. Tässä sen näkee, alitajuisesti mieli toivoo niin hurjasti ja aavistuksen jaksaa uskoakin, mutta järki teilaa heti nämä ajatukset.

Kyllä osaa olla vaikeaa vauvanteko, tätä en olisi uskonut vielä muutama vuosi sitten!!

*helene 4+4*

Vierailija
22/73 |
17.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

..kauhistus mitä kilometritarinoita saan tänne aikaiseksi joka päivä!!..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/73 |
17.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään tein haalean plussa testin ja tuntemukset on hieman ristiriitaiset. Menkat ei oikeastaan ole myöhässä (tänään pitäisi ehkä alkaa, jos alkaisi), tein kuitenkin testin tänään kun mulla on ollut jo jonkin aikaa samanmoisia oireita kuin edellisilläkin kerroilla. Meillä siis ollut vain kortsu käytössä ja parisen vko:a sitten unohdettiin käyttää ja tässä sitten tulos .... :) Meidän kuopus piti jäädä viimeiseksi, olin jopa jo ehtinyt tehnyt surutyön siitä että ei enää lapsia ja ajatellut että palaan ens tammikuussa töihin kun nuorin on 3v. Mut summa sumarum, tehtiin siis eempi tai vähempi tietoinen riski kun oltiin ilman kumia.

Meillä siis kolme lasta ennestään pojat 05/02 ja 05/04 ja tyttö 01/07. Kaikki syntyneet sektiolla joten niin myös tämä neljäs. Pk-seudulla asustellaa.

Oireita on ollut ihan kiitettävästi, etoavaa oloa (jatkuu mulla tod. näk. n rv 20 tienoille) ja alaselän kipua ja muutenkin menkkamaista juilinta, mutta kuiten ihan erilaista ;) Turvotus on aikamoinen ja hengästymisen tunnetta. Vessassa ramppaan kokoajan, muuten kohdunseutua rupee särkemään, varmaan vanhat sektio arvet vihoittelevat.

Ylläri ja masu rv 4+1? (la laskurin mukaan 23.11, melkeen mun synttärinä:))

Vierailija
24/73 |
17.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heips vaan kaikille

Voi Sussu mikä massu! Ihana! Tulethan sitten heti kertomaan uutiset, kun kuulet niitä. Huomennako se nyt oli? Mun aivot valuu vatsaan raskauden ajaksi. ;)

Sain neuvola-ajan viikolle 10 eli heti huhtikuun alkuun. Minusta se on aika myöhään vai luulenko vain. No, eihän minulla ollut ensimmäisessä raskaudessa mitään hankaluuksia, niin kai se sitten on normaalia.

Joku kirjoitti vatsan vihlomisesta. Mulla kanssa vihloo välillä aika lailla. En muista, että ensimmäisestä olisi näin paljon vihlonut, mutta siitähän on jo yli viisi vuotta, joten kaikkea ei voi muistaa. Aika inhottavaa se kuitenkin on ja välillä aika pelottavaakin. Muuten on aika hyvä olo, mitä nyt etoo iltapäivästä iltaan mutta se on aika pientä ja kuuluu tietysti asiaan. Ai niin... yöt menee valvoessa. Herään kolmen maissa enkä saa enää unta ennenkuin kuuden maissa ja sitten jo kello soikin. :( tää on aika rasittavaa enkä oikein tiedä johtuuko se edes raskaudesta vai jostain muusta. Väsymys on kuitenkin kova.

Ihana lukea muiden kuulumisia, joten kirjoitelkaahan taas.

Aippu + papu 6+5

Vierailija
25/73 |
17.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten tuntuukaan huojentavalta, kun viikkoja tulee tässä alkuvaiheessa lisää.

Terveiset Coloradosta. Täällä on yleinen lomaviikko ja lähdettiin ajamaan Coloradoon, jotta nähdään lunta ja päästään touhuamaan lumessa (niin kova ikävä on Suomeen). Ajettiin autolla mukavat 16 tuntia. mennessä kyllä nukuttiin yksi yö hotellissa, mutta eilen päätettiinkin skipata hotelliyö ja ajettiin koko matka kotiin.

Tuolla reissussa tuli kyllä huomattua, että kuvotus on tullut, jos ei koko ajan napostele jotain. Rinnat on hieman suurentuneet/turvonneet ja verisuonitus lisääntynyt näkyvämmäksi. Nännit on myös suurentuneet. Mutta tuo automatkailu ei kyllä tehnyt masulle hyvää. Muistan aikaisemmista raskauksista ihan saman jo alusta, että jotenkin kohtu ei vaan tykkää tuollaisesta asennosta ja istuminen tuntuu aika heti kohdussa ikävästä ja on vaan pakko suoristella itseään. Saas nähdä kun tullaan kesällä käymään Suomessa lomalla, niin miten lentomatkat menee raskauden puolivälissä...Lentomatka kun on niin pitkä täältä.

Sussu_89: Ihana masukuva sulla. Mulla on muuten tosi samanlainen maha :) Täytyykin ruveta taas ottamaan noita masukuvia. Tulehan sit kertomaan heti, kun tiedät onko 1 vai 2?

Kirjoittelen/kommentoin juttuja seuravalla kerralla. Jäi ne yöunet lyhyeksi, kun klo 03 yöllä oltiin kotona, joten tuntuu ettei toi isoratas nyt pyöri ihan täysillä.

Emu76 ja pieni matkalainen 6+1

Vierailija
26/73 |
17.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

KIKSU76 moikka vaan,toivottavasti koksissa tavataan...

Onko teillä lämmöt olleet koholla koko raskauden (aikaisempien) aikana,meinaa huolestuminen hiipiä takaraivoon kun lämpö ei ole kun 36.7 vaikka hcg arvo oli 388,4 rv 4+3 eli kyllä mun raskaana pitäisi olla.No ekassa ultrassa 31.3 selviää onko masuasukki hengissä vielä.

Onko muita kellä hoito-alkuinen raskaus kyseessä?

Vierailija
27/73 |
17.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se kumma.Teidän juttuja kun lukee niin on mielessä vaikka mitä kommentoitavaa mut sitten kun on kirjottamassa niin ei enään muista mitä :p

sussu_89:Mun miehelle tämä olis eka ja olen kans miettinyt samaa(jos sinne asti päästään edes...)Toivotaan et oikeudenmukaisesti ,ja uskon näin,mutta onhan sitä kaikkea kuullut...

Vuoto sit eilen loppui.(mitä eilen nyt kirjoitinkaa..)Ja tänään aamulla taas hiukan ruskeeta :( Kävin otattaa hcg:n,parin päivän päästä uudestaan.Jos sit olis viisaampi.Ehkä pääsen ultraankin kunnalle.Ja kun jäi mainitsematta lääkärille et on jo varattu aika yksityiselle...Lisää juttuja vuodoista kaipailtais...

Vierailija
28/73 |
17.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpäs väsyttää ja paljon. On se vaan paljon hommaa kun mies on taas reissun päällä. Tänään illalla on vähän enemmän tehny pahaakin. Esikoiselta oli sama juttu että iltoisin teki pahaa, mutten kertaakaan oksentanu.

Viikon päästä ois sitten se ultra. Onneks mies kerkee siihen mukaan. Ei tartte yksin sitä jännittää. Toivotaan että kaikki on hyvin.

Mulla ei nyt juttu oikein luista tän väsymisen takia. Koitan vaikka tulla huomena uudestaan virkeämmällä mielellä.

uma

Vierailija
29/73 |
17.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa,

tänään kävin ultrassa ja siellä pieni sydän sykki. Viikkoja ultraaja sai kasaan 5+6, vaikka menkkojen mukaan piti olla 7+5. :-)

Onko marraskuisille mitään yahoo- tai muuta suljettua palstaa? Itse tykkään kirjoitella mieluummin sellaisella kuin ihan julkisesti. ;-)

Siri

Vierailija
30/73 |
17.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sussulla on ihana masukuva! Mun maha on näyttänyt raskaana olevalta edellisestä raskaudesta asti, siis kenenkään huomio ei kiinnity siihen normaalia enempää...

Mieliteot vaihtelee taas, kävin hamstraamassa kaappiin sipuliteemakkaraa, jota nyt sitten en haluakaan. Jääkaapissa on myös salsaa, joka saa aikaan sen, että koko jääkaappi haisee kuvottavalle...

Edellisen raskauden aikana hajuaisti sai äärimmäisiä piirteitä, niin että mies ehdotti osallistumista Ennätystehtaaseen. Hän nimittäin söi yhtenä päivänä kaksi liköörikaramellia, jotka haistoin jälkikäteen monen metrin päästä. Ja kyllä, uskon edelleen ihan oikeasti ettei ollut kaappijuopotellut...

Huomenna on alkuraskauden ultra, vähän jännittää mutta vaan vähän. Mulla on oikeasti tosi varma olo että kaikki on niinkuin pitää - toivottavasti en joudu pettymään.

Merlii 7+1

Vierailija
31/73 |
17.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään ollut kyllä niin kummallinen päivä. Mikään ei ole kiinnostanut joten olen vain lojunut ja elänyt pienessä haavemaailmassa(joka nyt sitten kuitenkaan ei ole niin pieni;D) Joku kertoili jossain että oli käynyt hypistelemässä vauvanvaatteita. Sama täällä ja netistä olen bongaiollut kaikenmaailman nettiputiikit ja kirjannut kalenteriin ylös:) Eilen siinä samassa kun tsekkailin sitä vauvakamaa niin ostin itselle paidan. Oikein naisenlogiikkaa sekin..eihän se enää kohta edes mahdu päälle. Mutta se oli niin hieno..ja alennuksessakin:)

Nyt yöpuulle ja huomenna töihin!

-Jasumasu-

Vierailija
32/73 |
18.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkuraskauden väsymys on käynyt taloksi. Kauheaa, milläköhän tästä selvitään... Millä ihmeellä ennen vanhaan on selvitty, kun lapsia on ollut hyvässä lykyssä toistakymmentä ja lehmät ja vedenkannot siihen päälle? Olo on muutenkin vähän surkea, viime yönäkin on tullut hiukan rusehtavaa vuotoa.

Jospa tämä tästä.

- Omppu ja PikkuA, rv 5+1

Vierailija
33/73 |
18.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen siis rölli-II ja odotan meidän seitsemättä. Tosin hyvin varovasti tänne tulen, koska edeliiset päättyivät keskeytyneeseen km. Ja nyt epäillään kohdun ulkoista koska hormooni tasot ei vastaa menkkojen mukaan aikaa, tosin itse uskon, että minulla on ovis ollut myöhemmin kuin mitä menkat antaa ymmärtää.

Eli laskettu on pitkällä aikavälillä eli menkkojen mukaan 16.11 ja mahdollisen oviksen mukaan 20.11 mutta eiköhän tuo jossainvaiheessa selviä.

Oireita ainakin on enemmän, kuin edellisissä jotka päättyivät km:n

Eli jos mukaan huolitte niin.. tässä olisin :) ja tuo synnytys sairaala olis sitten KHK-S, eli hämeenlinna niin ja ikääkin on jo 40v. eli kai kuulun niihin "mummoäiteihin" :p ;)

Vierailija
34/73 |
18.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sussu89, sun maha on aikas iso :) En yhtään ihmettele miksi epäilet kaksosia. Mulla tuollainen maha oli viime raskaudessa vasta 30:nnen vko:n jälkeen.

Rölli: tervetuloa mukaan. Toivottavasti sun omat tuntemukset on oikeassa ja pääset turvallisesti tän alkuraskauden yli.

Oma napani voi huonosti. Siis lähinnä oksentelua ja väsymystä. Etenkin aamut ja aamupäivät on pahimpia. Pojan hoitaminen on aika raskasta, kun 9 kuukautinen tarvii vielä paljon hoitoa ja lisäksi sillä on eroahdistus meneillään. Itkien seuraa vessaankin kun äiti menee okselle. Muuten on kyllä ihana ja aurinkoinem ja tosi aktiivinen. On innostunut uudesta taidostaan seistä ilman tukea ja haluaa jatkuvasti tehdä niin.

Viime yönä kävin vessassa ja ekaa kertaa tuli paperiin oikein kirkkaanpunaista verta ja maha sekä alaselkä oli tosi kipeät. Itkin jo miehelle keskenmenoa ja valvoessa meni pari tuntia. Tuli mojova muistutus ettei vielä pidä liikaa innostua ja haaveilla. Edellisenä päivänä oltiinkin siskon kanssa puhuttu jo yhteisistä kastejuhlista. LA:t meillä kun osuu reilun viikon sisään toisistamme jos kaikki menee hyvin. Mutta nyt siis aamulla ei verta ole tullut.

Adara 6+2

Vierailija
35/73 |
18.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epätodellinen olo jatkuu, siis kun tekisi mieli iloita raskaudesta, mutten anna itselleni lupaa kun pelkään kaiken aikaa että kohta lurahtaa verta. Kaveri sanoi ihan mielipuoliseksi mun touhua, kun juoksen vessassa kaiken aikaa tarkistamassa ettei vaan punaista löydy. Kyllä on psyykkisesti siis jotain tehnyt nuo kolme peräkkäistä keskenmenoa :(

No, punaista ei ole ilmaantunut, uutena raskausoireena nyt alkoi mieletön rintojen kutina, muistan tätä samaa olleen kuopuksen odotuksen alussa, kun syyhytti vimmatusti rintoja, eli pidän positiivisena merkkinä tätäkin. Eilen illalla taas hajut kuvottivat, en tiedä miksi juuri iltaisin nuo hajut on pahimpia, ei niinkään päivisin kiinnitä huomiota, vai johtuuko ihan siitä että päivisin on kaikki ikkunat auki ja illalla kun ne sulkee niin hajut oikein tiivistyy nenääni. Joka tapauksessa, ihmetyttää kuvotustunne jo näin varhain, mitenköhän parin viikon päästä sitten. Mutta ei se mitään, tulkoon oireita kuin oireita kunhan saisin tästä kerrasta nyytin syliin asti!!

*helene 4+5*

Vierailija
36/73 |
18.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan jännittää, ku en nuku nyt ku esikoinen on päiväunilla. On väsynystä sit niin paljon... Katsotaan miten jaksan iltapäivän...

Jääkaappi haisee! Siis haisee niin järkyttävälle ja silti sieltä on pakko ottaa ruokaa, ettei tule vielä pahempi olo... hyj!

Neuvola on 23.3. ja ultra-aika katsotaan sitten siellä. jänskää!

Onko teillä kenelläkään pelkoa, että miten jaksaa toisen, kolmannen ja jopa neljännen lapsen kanssa? Itsellä siis vain yksi tyttö 1v4kk. Mä välillä mietin, että oliko tässä nyt mitään järkeä, ku tuntuu, että nyt on tytöllä niin kauheeta kiukuttelua, että mitä se sitten on ku näitä on kaks.... hu huu...!

Kuuttilo vk8 alkaa! LA.1.11...

Vierailija
37/73 |
18.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh, kun on hermostunut olo kokoajan. Pitää vähän väliä käydä vessassa ja katsomassa tuleeko vuotoa, mulla on yhtenään sellainen kostean tunne alapäässä, mitään hälyyttävää ei vielä ainakaan ole. Samaa oli kylläkin kaikissa edellisissäkin raskauksissa, mutta silti huolestuttaa.

Joku jo aikaisemmin sanoikin että vois skipata alkuraskauden, niin mäkin, mä vaan stressaan kaikesta turhasta.

Aika moni on jo varannut ajan neuvolaan, mä en jotenkin vielä uskalla, no viikkojakin on vasta reilut 4. Saa nahdä jos vaikka saisin aikaiseksi varata alkuraskauden ultran.

Myös mun hajuaisti on todella terävä nyt, mä haistoin hikisukat kellarista jopa yläkertaa eilen, tuli todella etoava olo.

rölli-II et ole ainut vanhempi odottaja täällä, itse täytän vielä tän vuoden puolella 38v.

PikkuKuuttilo, kyllä sitä ihmeen hyvin jaksaa useamman kanssa, pakko kun on ;) Ei vais kyllä minuakin silloin kun kakkosta odotin mietin aivan samaa.

Ylläri 4+2

Vierailija
38/73 |
18.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ihan turha reissu oli! :D

Siellä oli niin vanha ultra että neuvolan tätsy ei halunnu sillä ruveta ultraamaan

ja arvailemaan onko kaks vai yks..

Huhtikuun 2. siis odotellessa josko sillon oltaisiin yhtään viisaampia.

Arvioi että sillon kuuluis jo sydänäänet dopplerilla :)

Koitti vaan kovasti lohdutella stressiä, että ajan kanssa..

Vierailija
39/73 |
18.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heipä hei kaikille.

Rohkaistuinpa minäkin:)

Elikkäs ensimmäistä odotellaan ja suurella jännityksellä. Ensimmäinen on molemmille joten ollaan ihan ällikällä lyötynä. Pöhkön näkösinä vaan hymyillään toisille pitkin päivää.)

Elokuussa jätettiin pillerit pois ja kerkesipä tulla jo aika lapsettomuus polillekkin. Itsellä on endo todettu ja leikattukkin pariin kertaan joten sillä aika vikkelästi lähti lähete OYKsiin. Saa nyt sitte nähä vaikuttaako endo odotukseen millään lailla. Onko muilla todettu endometrioosia? Ja jos on niin onko vaikuttanut odotukseen millään lailla?

Tänään alko puolenpäivän aikaan ruskeaa vuotoa jonkin verran tulemaan. Välillä näytti että loppukin jo mutta ihan pienenä jatkuu. Saa nyt nähdä että rauhoittuuko. Palstalla näytti olevan muitakin joten toiveekkaana lueskelin viestejänne.

Muita oireita; yhdet rintsikat mahtuu enää päälle joten rinnat on tosi turvoksissa ja kutittavat kovasti, housutkin kiristää, pahoinvointia esiintyy iltasin ym. 'normaali' :)

Tästäpä tuli aika omaanapaa. Vaikee muistaa vielä muitten nimimerkkejä vaikka muka muistin kun lueskelin viestejä:)

Mukavat illan jatkot kaikille ja toivotaan että matkalainen pysyy kyydissä

Z 5+1

Vierailija
40/73 |
18.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa ja onnea plussanneille!

Mulla on taas mennyt päivä vuodotta. Ilmeisesti oon yövuorossa tuossa asiassa :S Onneksi on myös pysynyt tosi niukkana, mutta aina sydän jättää pari lyöntiä väliin, kun väärää väriä bongaa. *Vuotoasiaa* lueskelin, ja aika yleistä näyttäisi olevan: 25 % raskauksista on vuotoa ja iso osa vaaratonta. (Liitän Helsingin avoimen yliopiston raskauslinkin viestiin, mm. siellä tuo luku.)

Voi kauhia, on tää vaan jännää.

Uskaltauduin tänään tutkimaan netin äitiysvaatevalikoimaa. Edellisiltä kierroksiltakin on jotain jemmassa, mutta voi miten nättejä uusia löytyisi nyt :)

Sikiön kehitystä tutkin myös. Ihana ajatus, että PikkuA:n sydän alkaa sykkiä ensimmäisenä KEVÄTpäivänä. Edellinen on kevätpäiväntasaus. Voi, kun tuo jaksaisi!

Vuodottomia vessareissuja ja rauhallisia unia itse kullekin!