Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

*****MARRASMASUT vko12*****

16.03.2009 |

1.11

020983......................25V....toinen....Hyvinkää?

2.11

merlii..........................32v....toinen....Hyvinkää?

3.11

Heinikki......................35v.....neljäs....OYS

4.11

paakkis.......................32v....kolmas....kätilöopisto

Aippu77......................32v....toinen....TYKS

YTY...............................24v....kolmas....Jorvi

5.11

Sussu_89....................20v....toinen....PHKS

6.11

misujamasu...............32v....kolmas....paikallinen

7.11

8.11

9.11

Adara..........................24v....toinen....KSKS

Emu76.......................32v....kolmas....paikallinen(USA)

10.11

Anilja..........................25v....kolmas.....K-PKS

11.11

Walpu........................30v....toinen....OYS

nannatyttö................25v....toinen....vammala tai TAYS

12.11

uma81.......................28v....toinen....K-PKS

Luna79.......................29v.....toinen....Iso-Britannia

13.11

Kirsiliini.....................31v....kolmas....Koks

14.11

naperotx4..................26v....viides....TYKS

Kiksu76......................33v....toinen....Koks

15.11

turkinpippuri2008....32v....toinen....KSKS

LOtta..........................32v....kolmas....Kätilöopisto

16.11

17.11

OmeNainen...............37v....kolmas....TAYS

Lilla09........................32......kolmas....OYS

Hippoemo..................36v.....kolmas....ei tietoa

18.11

Emo76.......................32v....neljäs.....tod.näk. PHKS

19.11

AnMarie......................24v....toinen....SeKs

20.11

Peppipihlaja...............31v....neljäs....KSKS

Helene26...................26v....neljäs....LUAS

21.11

22.11

23.11

24.11

25.11

Mymmeli08...............24v....toinen....KYS

26.11

27.11

28.11

29.11

30.11

Kommentit (73)

Vierailija
41/73 |
18.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin tänään alkuraskauden ultrassa ja kaikki on niinkuin pitää; sydän sykkii, mittaa 1 cm, lapsivettä runsaasti ja ikää 7+2. Elin niin oli kuin ounastelinkin, kaikki OK.

Muutenkin hyvä päivä on ollut tänään, ihana kaveri kävi illalla, oma olo jo parempi ja kaikki siis vallan mainiosti!

Merlii

Vierailija
42/73 |
18.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/73 |
18.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sussu_89: No voi hitsiläinen, kun et saanut selvyyttä vielä. Olitko menossa alkuraskauden ultraan silloin 2.päivä? Alkuraskaana olevat naiset ovat kyllä maailman parhaita stressaajia, joten siinä ollaan kunnostauduttu :) Siis minäkin myös.

Tervetuloa uusille nimimerkeille. Meitä alkaa olla aika kasa jo. Joku siitä Yahoon-ryhmästä kyselikin. Mä olen aikaisemmissa raskauksissa kuulunut niihin ja koin myös jotenkin mukavammaksi ne. Kun nyt ovat suljettuja ryhmiä ja ihmisiin tutustuttiin tapaamisten merkeissä raskausaikana ja sit kun pikkuiset oli syntyneet niin sit oli äiti-lapsi-tapaamisia. Eli mä suosittelen sen perustamista. Onko kenelläkään kokemusta sellaisen perustamisesta?

PikkuKuuttilo: Kyselit jaksamisesta. Ja täytyy myöntää, että tavallaan jännittää ja pelottaa. Mun kahdella lapsella on ikäeroa vain 1v2kk ja tämä jälkimmäinen huusi ekat 6kk, esikoinen erittäin vauhdikas ja voimakastemperamenttinen poika, mä sairastuin synnytyksenjälkeiseen masennukseen ja silloin täytyy sanoa, että oli ihan helv..in rankkaa. Mutta sattui nyt vaan huono säkä, että jälkimmäinen oli todella haastava ja tietysti esikoinen oli ihan vauva vielä itsekin silloin. Joten elämä oli todellinen kaaos silloin. Mutta aurinko paistaa risukasaankin ja olen saanut pikku hiljaa kerättyä itseni kasaan ja jopa niin, että tuli lopulta vauvakuumekin, mitä en koskaan kuvitellut tai edes halunnut enää tuntea. Mutta luontoäiti on kummallinen. Kaikesta tosta huolimatta, uskon positiivisesti nyt tulevaan ja toisaalta tiedän, että annan hieman enemmän armoa itselleni nyt pikkuvauva-aikana kuin aiemmin. Enää en vaahtoa kaikesta asiasta pilkuntarkasti ja ole niin ehdoton jossain asioissa. Mun mielestä meidän perheessä oli isompi muutos kakkosen tulo kuin silloin aikoinaan ekan tulo. Mutta lapset ja perheet on kaikki niin erilaisia, että vaikea sanoa, mitä on tulossa. Mutta eiköhän se jokainen uusi perheenjäsen kuitenkin tuo lisää "työtä" taloon. En usko varsinaisesti siihen sanontaan, että siinä se menee sivussa, kun on jo lapsia aiemmin.

Helene ja Adara: Toivotaan, että kaikki sateenkaarenvärit ovat nyt poissa ja saatte jatkaa odotusta rauhallisin mielin.

Sirius_8630: Onnea ihanista ultranäkymistä. Itsellä vielä odotettavaa reilu viikko tuohon ekaan ultraan. Jännittää kyllä aika kamalasti.

Kirsiliini: Sun hcg on tosi hyvä. Sen suhteen ei pitäsi olla huolta. ottivatko toisen hcg:n, jotta näkyy miten se nousee ylöspäin? Mulla tämä raskaus on nyt luomu. Eka raskauteni oli inseminaatio, joka päätyi kohdun ulkopuolisena ja tuolloin hcg oli jotain 50. Toisesta inseminaatiosta raskauduin myös ja se päättyi onnellisesti poikamme syntymään. Silloinkaan mun hcg ei ollut kuin vähän yli 100. Jotenkin en siitä sun lämmöstä olisi huolissaan. Onko sun progesteroniarvoa otettu?Onko sulla ne kivat emätinkapselit(progesteronivalmiste) tukena tässä alkuraskaudessa? Mulla ne oli silloin tuon 2.inseminaation yhteydessä ja on itse asiassa nytkin. Mulla otettiin pari viikkoa sitten noi hcg ja prog. pari kertaa ja prog.olisi voinut olla vähän korkeampi, joten gyneni halusi laittaa tuon prog.tueksi tähän.

Omaanapaa: Kuvottaa, kuvottaa, pissattaa, kuvottaa, pissattaa...Ikävää on, että varsinaisesti nälkä on mennyt, mutta on pakko napsia jotain tuon kuvotuksen takia. Nyt ihan parissa päivässä huomasin, että jotain ruokia ei vaan yhtään kiinnosta syödä ja kaikki raikas ja hapan menisi nyt alas parhaiten. Lämmin ruoka ei kiinnosta yhtään. Mä pökö kävin sit eilen taas ostamassa parit äitiysvaatteet, kun viimeisiä päiviä kyllä mennään tässä muutamalla vanhalla vaatteella. Kiva, että masu tulee aikaisin, mutta sit on tyhmää, että tässä vaiheessa, kun kuitenkin ollaan riskiviikoilla vielä niin mitä vaan voi tapahtua ja joutuu ostamaan noita mammavaatteita jo niin aikaisin. Voihan sitä myöhemminkin mennä kesken, mutta ei niin suurella riskillä. Vasta reilun viikon päästä perjantaina on ultra, ens viikolla taisi olla muutamalla muullakin. Kirjoitelkaahan kuulumisia ja ultranäkymisiä.

Kuvotuksenhelpotussäteitä lähettelen......

Emu ja matkalainen 6+2

Vierailija
44/73 |
18.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo Yahoon ryhmähän kuullostaa kivalta :) Mulla ei ole kokemusta perustamisesta kun muutenkin aika aloittelija näillä keskustelupalstoilla.Lukenut kylläkin.

Tervetuloa taas uusille.On tosiaan meitä paljon et menee aikaa et muistaa kuka on kuka.Kaipa tuo ajan kanssa.

Eilen kävin siellä kokeessa ja hcg oli 35345,ja kuulemma hyvä.Huomenna menen uuudestaan ja maanantaina ultraan.Onneks huomenna on jo to, ja vkloppu menee aina nopsasti.Ruskeeta vuotoa tullut edelleen :( Oireita jotain mutta voisin kyllä vastaanottaa hieman teiltä ylimääräisiä kuvotuksia että olis sitten varmempi fiilis ;) Mulla muuten myös ollut matalat lämmöt 36,4-37 ja harvemmin tuola 37 lähellä.

Vierailija
45/73 |
18.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa Merlii että kaikki oli kuten piti!!!

Vierailija
46/73 |
19.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla on meinaan useampikin yahoo ryhmä.

Mutta teen sen iltapäivällä jos sopii?

Onko nimiehdotusta ryhmälle?

Vierailija
47/73 |
19.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei kerkesinkin tekemään sen listan jo nyt. ja laitoin nimeksi ihan marrasmasut2009 , antakaahan sitten lisä ideoita tuohon listaan niin tehdään siitä hieno juttu. [http://groups.yahoo.com/group/marrasmasut_09/]

Tervetuloa, yhteiselle matkallemme kohti marraskuuta :)

Vierailija
48/73 |
19.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai se on pikkuhiljaa uskottava, että raskaana olen minäkin, ihanaa!

Ensimmäinen olisi tulossa sekä itselleni että miehelle, joten kaikki on todellakin uutta ja ihmeellistä. Olen tehnyt nyt yhteensä viisi raskaustestiä viikon aikana kun jollakin hyvin irrationaalisella tavalla pelkään, josko se toinen viiva olisikin mystisesti hävinnyt ja kaikki olisikin vain kuvitelmaa. Älytöntä, tiedän, mutta minkäs teet:-)

Raskausoireita mulla on todella vähän, mikä tietysti myös huolettaa. Pahoinvointia ei ole ollenkaan, rinnat aristavat ehkä hiukan. Väsymys on kyllä aikamoista ja ne unet! Eipä ole tarvetta kovin tapahtumarikkaille päiville kun yöt on täynnä toimintaa:-D

Oikein mukavaa päivää kaikille! Toivotaan, että vauvanalkumme pysyisivät matkassa!

rv 5+3 (kai)

Vierailija
49/73 |
19.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

EMU76:Joo ihania lugepalleroita menee kolmesti päivässä kaksin kappalein,sekä amuin illoin suun kautta otettavat progynovapillerit.Eivät ota uutta hcg arvoa mutta tuo alkuraskauden ultra on ihan julkisella ja kuuluu tähän hoitoon että en ole sitä itse kustantanut.

Mun muksut on siis kaikki ICSI:llä alkuun saatuja,eka tyttö on PAS tyttö ja toinen tyttö on tuoresiirrosta ja nyt tämä tuleva on taas PAS.

Tänään aamulla oli ensimmäistä kertaa sellainen tunne että olis voinu mennä oksentamaan mutta en tiedä johtuko se siitä että mulla oli armoton päänsärky vai että olin ottanut panadolin tyhjään mahaan vai oisko masuasukki aiheuttanut pahanolon.

Vierailija
50/73 |
19.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei vaan kaikille,

minäkin liityn marraskuisten joukkoon.

Olen paljon taustalta seurannut mutta nyt alkuraskauden ultran jälkeen uskaltauduin ihan palstailemaankin.

Olen 34v ja perheeseen kuuluu mies ja kohta 3v poika.

Toista tässä siis odottelen ja laskettu aika on jossain siellä marraskuun alkupäivinä. Nyt viikkoja 6+6.

Vierailija
51/73 |
19.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoittelin jo äsken viestiä mutta se katosi bittiavaruuteen:(

No, uusi yritys.

Eli täällä myös yksi mamma liittyy marraskuisten joukkoon.

Odottelen toista lastani, ensimmäinen täyttää kesällä 3v.

Viikkoja on nyt täynnä 6+6 ja olin juuri alkuraskauden ultrassa.

Siellähän se pieni sydän jumputti kovasti :)

Ihanaa odotusaikaa kaikille.

Oletteko jo siirtyneet tuonne Yahoon puolelle?

Vierailija
52/73 |
19.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitoin hakemuksen tuonne *Yahoon ryhmään* - toivottavasti tuli perille :)

Ihanaa, toissayön jälkeen ei ole näkynyt *vuotoa* ! Toivottavasti nyt pysyykin poissa. Mä oon jo ihan riittävän huolissani muutenkin ;) *Alkuraskauden ultraa* odottelen kuumeisesti. Mullakin on takana yksi kohdunulkoinen, joten ainakin alkion sijainti tuolla pitäisi selvitä. Tosin nyt raskaustuntemukset on noiden onnellisesti sujuneiden raskauksien mukaiset, oireita ehkä vähän enemmänkin kuin niissä.

Voi kun uskaltaisi jo uppoutua ihanaan vauvahömppään...

Aurinkoista päivää!

- Omppu ja PikkuA, rv 5+2

Vierailija
53/73 |
19.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikenlaista..

Vierailija
54/73 |
19.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskallankohan minäkin jo ilmoittautua mukaan.. Olen 34 vuotias ja odottelen toista lasta. Ensimmäinen lapsi on 5 vuotta.. Huh, mitenkä se aika meneekin näin nopeasti..

Syksyllä minulla oli tuulimuna ja sillä nyt hyvin hyvin varovasti uskaltaudun tänne kurkkimaan. Toiveet tulevasta vauvasta on korkealla ja toivottavasti kaikki menee tällä kertaa hyvin. Hivenen on jännittyneet fiilikset..

Neuvolaan olen jo soittanut paniikin sekaisin tuntein ;) Neuvola aika menee vasta ensikk alkuun.. Tuntuu pitkältä ajalta, tällaiselle malttamattomalle :D Puhuttiin neuvolatätin kanssa myös, että pääsisin kaupungille varhaisultraan, joten sitä aikaa tässä kuumeisesti odotellaan :) Töistä menen juoksulla kotiin katsomaan, että onko aika tullut.. Toivottavasti se olisi tänään jo laatikossa :)

* Pusis ja viiva, rv 5+5

Vierailija
55/73 |
19.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi!

Täällä on kans yksi marrasmasu! =) Pari päivää vasta koittanut käsittää tilannetta,on jotenki epätodellinen olo. :D

Vierailija
56/73 |
19.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervehdys kaikki,

marraskuullehan onkin jo tosi paljon porukkaa!

Itse plussasin tasan kaksi viikkoa sitten kun ihmettelin mihis ne menkat on jääny. Pillereitten jättämisen jälkeen ehti olla vain kahdet menkat ja ei villeissä toiveissammekaan oltais odotettu että näin nopeasti onnaa.

Olo on lähinnä odotteleva, monellakin tapaa. Joinain päivinä on ollu ihan pikkusen etova olo, mutta vaan jos on unohtunut syödä ja verensokeri on päässy laskemaan tosi paljon. Muuten on ihan loistava olo, lähinnä oon ollu ihan ylienerginen ja pirteä! :D

Eli kunnon pahoinvointia odotellessa ja ekaa neuvolaa (1.4.) odotellessa. =)

- Innue&Itu 6+3 (?)

Vierailija
57/73 |
19.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuosta Yahoo-ryhmän perustamisesta. Laitoinkin juuri ilmoittautumiseni sinne. Pitäiskö vaikka oman otsikon alle tuonne odotus-keskuteluiden etusivulle, että nyt löytyy Yahoo-ryhmä Marrasmasuille, niin kaikki löytävät sinne. ettei se osoite huku tänne tämän viikon viestien sekaan.

Uusia oli tullut taas roppakaupalla, mikä on todella hienoa. Meitä on jo tosi monta.

Itsellä tasainen kuvotus 24h jatkuu. Tosin mahassa tuntuu välillä epämiellyttävästi.

Emu76 ja matkalainen 6+3

Vierailija
58/73 |
20.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas yksi uusi ensikertalainen ilmoittautuu (varovaisesti) mukaan...

Olenkin jo jonkinaikaa lukenut muiden kirjoituksia, mutta itse en vielä ole uskaltautunut tänne kirjoittelemaan, koska kaikki on vielä niin uutta ja epämääräistä ettei oikein tiedä voiko tätä kaikkea vielä uskoa..

Eli siis ensimmäistäni odottelen, tällä hetkellä rv 6+5 meneillään, ja LA olisi ymmärtääkseni 7.11. tienoilla.

Alkuraskauden ultra on mulla varattuna hieman yli viikon päästä ja oikeastaan vasta sen jälkeen uskallan antaa itselleni luvan totuttautua tähän tulevaan ihmeen odotteluun :)

olipas sekavasti kirjoitettu...

Vierailija
59/73 |
20.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa..

Keskiviikkona alkoi vuoto yks kaks yllättäin ja haaveet uudesta vauvasta voidaan siirtää jälleen tulevaisuuteen...

On niin pöllö-olo että en tiedä mitä kirjoittaisin.

Mutta turvallista matkaa teille muille marrasmasuille, voikaa hyvin =)

lilla

Vierailija
60/73 |
20.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan surku lilla-09, toivottavasti seuraavalla kerralla parempi tuuri.

myös mulla on vaara tippua pois marrasmasuista :( Aamulla ja nyt päivän aikana tullut hieman vuotoa, ei kylläkään paljon, mutta silti pelottaa ihan kauheesti. Mulla on sellainen tunne että kaikki oireet on kanssa hävinneet. Haluisin niin että tämä raskaus onnistuisi, koska tämä tuli vähän yllärinä ja ei suunnitellusti ja tämän jälkeen ei enää tule uutta hahista, ainakaan jos on miehestä kiinni.

Äh, kuopus heräsi päikkäreiltä, pitää käydä hakemassa sisään, kuulumisiin.

Niinja, tervetuloa kaikki uudet.