*****MARRASMASUT vko12*****
1.11
020983......................25V....toinen....Hyvinkää?
2.11
merlii..........................32v....toinen....Hyvinkää?
3.11
Heinikki......................35v.....neljäs....OYS
4.11
paakkis.......................32v....kolmas....kätilöopisto
Aippu77......................32v....toinen....TYKS
YTY...............................24v....kolmas....Jorvi
5.11
Sussu_89....................20v....toinen....PHKS
6.11
misujamasu...............32v....kolmas....paikallinen
7.11
8.11
9.11
Adara..........................24v....toinen....KSKS
Emu76.......................32v....kolmas....paikallinen(USA)
10.11
Anilja..........................25v....kolmas.....K-PKS
11.11
Walpu........................30v....toinen....OYS
nannatyttö................25v....toinen....vammala tai TAYS
12.11
uma81.......................28v....toinen....K-PKS
Luna79.......................29v.....toinen....Iso-Britannia
13.11
Kirsiliini.....................31v....kolmas....Koks
14.11
naperotx4..................26v....viides....TYKS
Kiksu76......................33v....toinen....Koks
15.11
turkinpippuri2008....32v....toinen....KSKS
LOtta..........................32v....kolmas....Kätilöopisto
16.11
17.11
OmeNainen...............37v....kolmas....TAYS
Lilla09........................32......kolmas....OYS
Hippoemo..................36v.....kolmas....ei tietoa
18.11
Emo76.......................32v....neljäs.....tod.näk. PHKS
19.11
AnMarie......................24v....toinen....SeKs
20.11
Peppipihlaja...............31v....neljäs....KSKS
Helene26...................26v....neljäs....LUAS
21.11
22.11
23.11
24.11
25.11
Mymmeli08...............24v....toinen....KYS
26.11
27.11
28.11
29.11
30.11
Kommentit (73)
Ihanaa, kun listassa alkaa olla muita oman la:n perässä :)
Tänne ei uutta. Olo on yhtä ihanan kamala kuin *Adarallakin* :D Lapset, eläimet ja yritys eivät anna armoa. Onneksi raskaus ei ole sairaus, vaikka olon perusteella voisi niin erehtyä luulemaankin ;)
Ihanan kamala. Kutkuttava :)
Hyvää vointia!
- Omppu ja PikkuA, rv 4+6
Tuohon listaan voisi seuraavassa päivityksessä muuttaa mun ikäni, sillä en suinkaan ole enää 26v vaan 31v, ton numeron kun muinoin rekisteröityessäni siihen harmillisesti lisäsin, ajattelematta miten olen muiden mielissä sit ikuisesti 26..
Onpas meitä monta vuotelijaa sitten, mitä edellispinosta luin. Mulla ei mitään ihmeellistä ole eilisaamun jälkeen tapahtunut, eilen aamullahan paperilla kaivellessani sain paperiin aivan aavistuksen vaaleanpunaista (ikäänkuin roosaa valkovuotoa..), mutta sen jälkeen ei tullutkaan mitään. Laitoin yöksi kuukupinkin, kun olin varma että pian alkaa todellinen vuoto ja toisaalta halusin katsoa määrää jos vuoto alkaa, mutta typötyhjä kuppi oli aamusella. Eilen kyllä kahteenkin kertaan kovasti viilsi kohdun seudulta ja jonkinmoisia kipuja ollut tänäänkin, mutta ei toistaiseksi km-kipujen kaltaisia (hyvä kun tietää nekin kivut niin osaa verrata..)
Pakko oli myös aamulla pissiä purkkiin ja käydä ostamassa noita rfsu:n liuskoja marketista, niitä kun viime viikolla tein 2vrk välein, eka oli aika haamu, toinen tummempi, niin kokeilin taas ja oli tuota viimeistäkin vahvempi viiva, joten on se ainakin hcg kasvanut edellisestä testistä, josko tuo nyt mitään sanoo. Pelko on kyllä persiissä, mutta yritän olla kovin ajattelematta koko tätä asiaa kummemmin, sillä itsehän en asioille voi nyt mitään.
Ja aivan kuin ei tässä muutenkin olisi hankalat olot, niin tänä aamuna soittivat sairaalasta ylihuomisesta jälkitarkastuksesta, että on joutuneet siirtämään aikani 7.4 asti!!! Kyselin eikö todellakaan pääse aikaisemmin, niin kuulemma kaikki mahdolliset ajat on jo varattuja siihen saakka. VOIH!!
Eipä tässä auta kuin odotella mitä tuleman pitää, kaikki hyvin silti niin kauan kunnes vuotaa kunnolla tai tulee noita km-supistuskipuja..
*pelokas helene 4+3*
Meidän joukkohan on kasvanut ihan mielettömästi! ihanaa!
Itsellä jääny kirjottelu nyt vähemmälle vaikka päivittäin käyn vähintään
kerran lukemassa kuulumisia. Ei jotenkin oo ollu vain energiaa..
Osa on tippunut pois pinosta, voimahaleja jokaiselle!
Olimme lauantaiyön maalla vanhemmillani hieman keräämässä voimia,
tuntuu että tyttökin on taas ihan eri maata kun sai hetkeksi vaihtaa maisemaa.
Mieli pyörii koko ajan kaksos-ajatuksessa,
olo on aika stressaantunut sen suhteen.
Ylihuomenna olisi neuvola, voi kun siellä selviäisi asia!
Väsymys tuntuu lisääntyvän päivä päivältä..
Mukavaa alkanutta viikkoa jokaiselle!
Sussu rv6+3(?)
Uusi viikko alkaa, jee! Ja tosiaan mukavaa kun lista kasvaa...
Tänään jysähti nyt ekaa kertaa tajuntaan että täähän on ihan totta; jouduin alkaa järjestelemään asioita töissä että pääsen neuvolaan joka on jo ensi viikolla! Kääk miten nopeesti (sitten kumminkin ) aika menee eteenpäin!
Joudun kai ottamaan tunnin palkatonta neuvolaa varten, vaikka ihan hyvän ajan sainkin työtä ajatellen. Muistaako kukaan miten ne menee, eiks raskausajan "pakolliset" lääkärikäynnit ole sellaisia että niihin saa mennä työajallakin? Mistä onkaan jäänyt mielen perukoille tuollainen ajatus...
Joku kirjoitteli tuolla aiemmassa pinossa tukivyöstä? Suosittelen sellaista, kuka tarvitsee. Aion ottaa tässäkin raskaudessa sellaisen, meillä ainakin viimeksi sen sai lainaksi terveyskeskuksen fysioterapiasta. Mulla on molemmat raskaudet olleet sellaisia, että painoa on tullut reippaasti 20kg ja maha on ollut _niin_suuri, että selkä on kovilla. Multa kyseltiin suunnilleen viikolla 23 että joko kohta synnytät... todennäkösesti nyt tulee menemään suurinpiirtein samoin. kop kop.
Mukavaa viikkoa kaikille! Palaan sorvin ääreen...
t. Paakkis 6+5
Ihan ensimmäistä kertaa täällä kirjoittelen ja kaikki on aivan uutta sekä kummallista niin täällä kuin mahassakin. Plussan testasin jo viikko sitten maanantaina mutta tähän asti olen vain seurannut takavasemmalta teidän juttuja:D
Siis ihan ensimmäisen raskauden alkutaival on menossa ja jännittää hirveästi meneekö kaikki hyvin. Vatsaa kyllä välillä vihloo ikävästi, mutta mitään vuotoja ei ole ollut sitten viime menkkojen. Normaalia? Ja painajaisia olen alkanut näkemään huomattavasti enemmän kuin normaalisti..en tiedä mahtaako se johtua raskaudesta vaiko eikö. Mutta viime yönäkin heräsin siihen kun olin hiestä märkä ja itkin. No onneksi oli mies vieressä niin pääsin kainaloon.
Tänään varasin neuvolankin joka kyllä meni loppukuulle, mutta onpahan jotain mitä odottaa:)
Mukavaa päivää ja alkanutta viikkoa kaikille!:)
T: jasumasu 6+2(?)
Helene, toivotaan nyt parasta, ettei tuo ollut mitään!
Laittoi muuten silmään ettei listassamme ollut vielä yhtään ensimmäisen vauvan odottajaa! Hopi hopi ensikot!
Niin ja mä olen sieltä vanhimmasta päästä, vaikka en listassa siis vielä olekaan. Ehkä ens viikon pe jälkeen. Silloin ultrassa pitäis näkyä 7+6 möykky.
Kyllä olo on tosiaan surkea, tunnin välein vähintään syön jotain, eikä se ole mitään terveellistä aina. Kyllä ne kilot taas kivasti nousee. No, onpahan taas synnytyksen jälkeen tavoitetta päästä takaisin omiin vaatteisiin. Esikoisen jälkeen se onnistui aika hyvin ja vuoden päästä. Ja nyt kuopuksen jälkeen sain itseäni niskasta vasta viime syksynä. Jee, ja kilot tulee jo takaisin. Oiskohan kummastakin tullut n 12 kiloa.
Vois mennä taas nukkumaan vaan ei voi kun kämppä vilisee jos jonkinlaista sähkömiestä...
pp+kaveri 6+2
Kyllä tänään on ollut etova olo! Kaikki hajut tekee niin pahaa että tuntuu että maha kääntyy ympäri :( Kaupan kassatädillä tais olla selluliittivoidetta, kotona roskiksessa eilinen lohen nahka, terveyskeskuksen/hammashoitolan eteisessä haisi ihan hammaslääkärille.... En edellisestä raskaudesta muista muuta kuin sen että auton pissapoikaan oli pakko saada lady lasolia kun muut yökötti!
Kävin lekurilla tänään kutisevan ihottuman takia (joka on vaivannut jo kuukausia), kun en uskaltanut omin neuvoin Xyzal:ia ottaa (vaikka netistä olen lukenut että voisi ottaa) Tämä lääkäri ei sitä suositellut ekan 3 kk:n aikana, eikä reseptiä kirjoittanut. Katsoi kuitenkin vielä koneelta etti pitäisi olla mitään vakavia seuraamuksia sen käytöstä, ja sanoi että voi silloin tällöin ottaa. Määräsi isot tonkat perusvoiteita vaan ja käski rasvailla pari kertaa päivässä. Olen ollut aina vähän laiska rasvaaja, mielestäni ei oo ollut oikein tarvettakaan ?:| Eli nyt vaan rasvaa koneeseen ;)
Yöllä näin kamalaa painajaista, ammuskelua, pakenemista yms. Sitten en saanut kahteen tuntiin unta, ei väsyttänyt yhtään ja sänky oli epämukava. Viimein nukahdin -viiden jälkeen, poika herätti ennen seitsemää (vaikka yleensä nukkuu 8 asti) Nyt isäntä ja poika nukkuu päiväunia ja minä olen virkeä, outoa! Tänään käyn ajoissa nukkumaan, huomenna menen töihin ja joudun heräämään klo7 jälkeen.
Hauskaa kun lista on jo noin pitkä, ja varmaan uusia nimiä tulee joka päivä lisää! Bongasinkin jo toisen samoihin aikoihin KOKS:iin (mahdollisesti) tulevan :D Noi lasketut ajathan on kuitenkin vaan arvioita. Kuinkahan moni oikeasti syntyy LA:na?
nimittäin pahoinvointi!!
Viikonloppuna huomasin, että kun tuli nukuttua pari-kolme tuntia vähemmän kuin arkena, oli aamulla aivan kauhea olo, ihan KRAPULAINEN suorastaan! Kahvi ei ole maistunut myöskään ja olen aivan armoton kahvi sieppo! Raskauden ja imetyksen ajaksi olen ostanut kofeiinitonta kahvia ja valkoista teetä, mutta eipä ainakaan kahvilla ole tarvetta! Ihan hajustakin jo yököttää! Aikaisimmissa raskauksissa join normaalia kahvia ja hyvällä mielin, esikko oli aika kova kitisemään ja kuopuksella paha koliikki aina 4,5kk asti... nyt olen viisaampi ja jätän ainakin nuo kitinöitä edistävät asiat pois kokonaan! (ja toivon, että sillä on merkitystä)
Ihanaa että tuli pahoinvointi, vaikka hassulta varmaan kuulostaakin, mutta se todentaa asiaa ihan eri tavalla kun tuntuukin jotenkin erilaiselta :) Tänään meni jo paremmin kun oli normi unet taustalla, mutta kyllä syödä täytyy 2 h. välein kun nälättää koko ajan.
Minulla oli varsinkin esikoisen aikaan alavatsassa aika paljon vihlontaa ja sellaista repivääkin kipuilua, etenkin jos lenkkeilin, venyttelin, jumppasin tai jotain muuta fyysistä, niin kipu saattoi yllättää.
Tämän raskauden arvastin alkaneen enne testin tekoa kun eräs ilta nukkumaan mennessä yskäsin ja alavatsassa tuntui tuttu vihlaisu...
Ihanaa kuulla hyviä raskausoloja ja siitä että loppujen lopuksi odottavan aika on aika kutkuttavaa!
Ei kun yökkäilemään kaikki, kaikille ja kokoajan :D
YTY 6+6
Väsymys senkun painaa päälle. Aivan uskomatonta. Ja huomisesta asti täytys yksin jaksaa olla pojan kanssa 6 vuorokautta. Mies soitettiin tänään tekeen 6 päivän tuuraus. Huomena jo lähtö. Hän on merimies. No ei auta kuin jotenkin jaksaa. Onneks poika nukkuu hyvin yöt heräämättä ja muutenkin rymi on selvä.
Mulla oireita ei ole tullut lisää. Vain alavatsan nippailut, kaamea väsymys ja ajoittainen pahaolo. No ens viikolla ois eka ultra. Onneks mies kerkee tulla siks takaisin.
Mutta nyt täytyy mennä viettään aikaa miehen kans vielä kun on kotona!
Uma 5+4 tai 5+5. Varmistuu ekassa neuvolassa
Tervetuloa mukaan *Jasumasu* :)
Toivottavasti muutkin *esikoisen odottajat* uskaltautuu kirjoittelemaan, saadaan sitä esikoisen odotuksen erikoistaikaa kaikille!
Kiitos *Paakkis* tukivyökommentista! Mä kattelin sellaista vaatteiden päälle puettavaa mallia, kätevä kun sen saisi vekslattua helposti päälle ja pois. Ja on aika neutraalin näköinen, ei mikään _TittaPåHär-Raskaus!!!_ tsydeemi.
Jännä nähdä, pitääkö *Sussun* kaksostuntemus kutinsa :)
Mä oon haalinu kaupoista taas kaikki mahdolliset *vauvalehdet* . Ihan hassua, kassalla on suorastaan syyllinen olo niiden kanssa :D *Odotuspäiväkirjaa* aloittelin jo. Vauvanvaatehyllylläkin ihan vähän hiplasin, en tosin vielä haksahtanut mihinkään. Voi, kunpa tämä odotus menisi onnellisesti loppuun! Nyt alkaa taas muistua mieleen, kuinka ihanaa se raskaus on :)
- Omppu (taas)
Olen palannut mummolareissulta, josta selvisin kohtuudella. Mitä nyt kamalasti väsytti ja kuvotti, mutta pidin suuni kiinni eikä mummo aavista mitään. Juttelikin kovasti siitä kuinka mun väsymys helpottaa kun tuo puolitoistavuotias tuosta kasvaa...
Olo vaihtelee todella paljon päivästä toiseen ja tunnista toiseen. Puuhastelu auttaa, ja vadelmavissy ja jugurtti...
Jasumasu: Öinen ahdistus on mulle todella tuttua ensimmäisen raskauden ajalta, ja sen kanssa kannattaa kyllä olla tarkkana; se voi satunnaisena olla normaalia, mutta jatkuvana suosittelen kyllä puhumaan siitä neuvolassa. Hormonit sai mulla tosiaan mielen mylläämään, ja olo helpotti vasta kaksi viikkoa imetyksen lopetuksen jälkeen.
Olen menossa keskiviikkona alkuraskauden ultraan yksityiselle. Olin ensin ajatellut että en mene kun maksaa niin paljon, mutta en toisaalta halua henkisesti ruveta valmistautumaan raskausaikaan ennen kuin tiedän että siellä on kaikki hyvin.
Helene26, epähuomiossa tuli laitettua tuo 26, vaikka olitkin merkannut oikean ikäsi esittelypinoon. Korjataan se sit ens listaan. Tarrasukkia nyt sinne kovasti.
Jee, oksensin tänään eka kertaa! Tästä se alkaa... Muutenkin raatona sohvalla maatessa meni koko aamu ja aamupäivä. Suolaista tekee mieli jatkuvasti, maissilastun kuvat vaan välkkyy silmissä... Yritän pitää itteni tällä kertaa tiukasti kurissa, koska viime raskaudessa tuli syötyä koko ajan herkkuja ja kilojakin tuli sen myötä 20kg. Kaikki kyllä lähti ennen kuin poika ehti täyttää 4kk ja nyt mennään jo -4kg, mutta mistä sitä tietää lähtevätkö tällä kertaa yhtä helposti. Selluliitti tosin näyttää jääneen pysyväksi vieraaksi raskausarpien lisäksi.
Tulin just jumpasta. Mies oli sillä aikaa siivonnut ja laittanut pojan nukkumaan ja töistä tullestaan oli tuonut subwaylta patongit. Mies lähti ite pelaamaan sulista, joten koko rauhaisa huusholli on mun. Taidan mennä telkun ääreen syömään patonkini ja murustelemaan sohvalle.
Adara 6+0
Oltiin viikonlopuna mummoloimassa eikä maltettu olla kertomatta vauvauutisia. Mutta kaikki olivatkin sitten kovin iloisia koko loppu viikonlopun.
Aamulla heräsin ja pääsin keittiöön asti kun meinasi taju lähteä ja yökötys alkoi voimakkaana. Nappasin äkkiä banaanin ja painuin takaisin sänkyyn. Söin banaanin ja hetken päästä varovasti nousin. Eli tästä lähtien mun pitää olla tarkkana noiden syömisten suhteen. Jos jää syömättä, oksettaa varmasti. uhh
Mutta eipä tänne muuta. En ole vielä varannut aikaa neuvolaan. Ajattelin varata samalla pojan kolmivuotisneuvolan ja itselleni äitiysneuvolan. Ehkä tässä lähipäivinä.
Subway!! Voi kun oliskin hyvää! Adara, mun on pakko varmaan huomenna hakea itselleni sieltä patonki kun luin sun Subwayherkusta. nam. :P
Noniin, kaikkea hyvää toivottaa
Nanna ja pieni 5+5
Jokohan sitä uskaltaisi tännekin kirjoitella... nyt vasta jotenkin alkaa ymmärtää, että totta tosiaan, vauvaahan tässä odotetaan! Olo on todella väsynyt, nukun 3 tunnin päiväunia ja 10 tunnin yöunia. Töissä on välillä tosi hankalaa kun tuntuu että nukahtaa ihan väkisin. Pientä iltakuvotustakin tullut, eilen jo ihan yökötti kunnolla.
Ehdin jo säikähtää pari päivää sitten, vessareissulla pyyhkiessä jäi paperiin punertavaa vuotoa, sitä ennen kohdussa kävi aaltomaista kouristavaa kipua. Vuoto onneksi loppui yhtä pian kuin alkoikin ja nyt on pari päivää mennytkin ihan "puhtaasti". Aiemmissa raskauksissa en muista tällaista olleen. Viikkoja on niin vähän vielä että säikähdin todenteolla...
Varasin jo neuvola-ajankin, huhtikuun alussa olisi tarkoitus mennä mikäli kaikki menee hyvin sinne saakka. Mies on ihan täpinöissään, onhan tämä hänen ensimmäinen lapsensa, miettii jo nimeä ja kummeja ja vaikka mitä, joudun jo jarruttelemaan vaikka ihanaahan se on kun toinen on niin kympillä mukana :) !
Voi, on tämä vaan niin jännää! Kuopuskin on jo 6-vuotias, välillä tuntuu niin kuin odottaisin ensimmäistä lastani!
Kivaa viikkoa kaikille, toivottavasti kaikilla menee kaikki hyvin!
PP 4+3
Kukas aiemmin mietiskeli *laskettuna päivänä syntyvien* määrää? Jostain muistan lukeneeni, että 5 % vauvoista syntyy laskettuna päivänä :)
Täälläkin bongattu rusehtavaa *vuotoa* :( Aina se pelästyttää. Luulen, että tuo on kyllä ihan limakalvoperäistä. Ukkokultaan voi siis kohdistaa syyttävän sormen ;) Toivotaan, että menee pian ohi eikä tarkoita pahempaa!
Väsyttäisi kovasti, mutta päikkäreistä voi vain haaveilla.
- Omppu ja PikkuA, rv 5+0 (Jee, uusi viikko!)
Ompa kiva kun meidän porukka on näin aktiivista!
Aina löytyy uusia kuulumisia kun käy lukemassa :8}
Ja viimein on ensimmäistä odottaviakin päässy joukkoon
mukaan, voi että!
Tulee niin omat ajatukset mieleen ensimmäisestä
kun kaikki oli täysin uutta ja kummallista :x
Unohdin jo nimimerkin, mutta jollain oli samankaltainen
tilanne kuin meillä, että miehelle ensimmäinen lapsi?
Itse olen miettinyt välillä, että jos käykin niin että kun
marraskuussa perhe kasvaa niin oma lapseni jää
mieheltäni täysin unohduksiin..
Onhan ajatus hieman outo mutta kuitenkin pyörii mielessä..
Olen naurahdellut itsekseni kun tätä palstaa luen,
kuinka hassua, että sitä itsekin tuntee olevansa raskaana
vasta kun kuvottaa tai on käynyt ensimmäisen kerran
halaamassa pönttöä?! :D
Mikä siinä onkin että tuonne tajuntaan ei tartu
ajatus että on raskaana jos ei ole pahaa oloa..
oN: Jännitys lisääntyy päivä päivältä.. huomenna siis
sinne neuvolaan, A-P-U-A..
Onneksi on töistä vapaapäivä niin saa ihan rauhassa
sulatella uutisia.. :D
Sussu rv6+4(?)
!http://www.vauva.fi:80/perhe/perheshowimage?id=57b455ab-12cf-11de-a4d8-…!
Toivottavasti tuo ahdistus menee ohi tai ei ainakaan lisäänny. Joskus vuosia sitten olin kyllä todella ahdistunut öisin unissani ja nukuin vain sellaista koiran unta. Jos esimerkiksi kuulin ulko-oven käyvän kun nukuin saatoin "herätä", maata ihan liikkumatta paniikissa kunnes joku oikeasti herätti. Täytyypä oikein seurata tilannetta. Kiitos vinkistä!:) Heräilen kylläkin joskus 4-5 aikoihin ensimmäisen kerran, mutta saan kylläkin jatkettua unta, tämä voi toki johtuamyös siitä että entisessä työpaikassani jouduin heräämään tuohon aikaan. Onneksi sain viime viikolla uuden työn niin saan unohtaa noin aikaiset herätykset. Entinen työni oli niin raskasta fyysisesti, että olisin ollut ihan kuitti työpäivän jälkeen (kun olo oli muutenkin kuin katujyrän alle jääneellä kun kotiin pääsi) kun nyt väsymys vaivaa vaikka mitään ei tekisikään. Se minua, kummastuttaa, että miksi minulla ei tunnu olevan mitään yökötystä tai pahoinvointia? Vaikka kaikenmoista muuta vaivaa kyllä löytyy. Rinnat ovat niin arat että en tiedä mitä niille tekisi, vatsaa vihloo ja väsyttää. Välillä mieliala heiluu puolelta toiselle kuin joku heiluri. Nyt ylös ulos ja lenkille!:)
Iloista päivää kaikille! :x
Jasumasu 6+3(?)
Aloitinkin tuonne turhaan uuden pinon, kun en tajunnut, et teillä on jo täällä tälläinen Marrasmasu-pino.
Jos mukaan sopii, niin ilmoittautuisin nyt!!
Tein siis positiivisen testin eilen. Mitään oireita ei ole.... Paitsi väsymys, olen oikeasti hurjan väsynyt.
Kerron vähän taustaa itsestäni:
Olen 25v, mieheni on 30v. Raskautumiseni ei ollut ihan helppoa, muttei hurjan vaikeaakaan. Minulla on pco ja tätä ehdittiin toivoa vuoden verran tällä kertaa. (aikaisemmin yritystä oli 1½ vuotta, eli yht. 2½vuotta, mutta välissä oli taukoa)
Ja siis tämä esikoinen ja tulen synnyttämään hänet koksissa.
Onnea meille kaikille ja toivotaan, että porukka pysyy kasassa!!
MaggyOo
siis sanoa, että näillä näkymin laskettu aika olisi 24.11
MaggyOo rv4+2
Päivittelin tuon listankin, toivottavasti siellä nyt on kaikki ja kukaan ei jäänyt välistä. Marrasmasujen esittelypinosta nappasin tiedot eli sinne jos ja kun laittaa omat tietonsa niin pääsee tälle listalle :) Tiivistelin listaa, muuten olisi venähtänyt pitkäksi kun marrasmasut kasvaa kokoa.
Oma olo on aika kauhea. Yököttää ja viluttaa ja väsyttää. Huoks. Lykkäsin pojalle tutin suuhun ja telkkarin päälle, että saan hieman kerättyä rauhassa voimia uuteen päivään.
Joku kyseli yön vessareissuista. Kyllä niitä tulee tehtyä ainakin yksi yössä, usein kaksi, kun ennen oli vain silloin tällöin. Osaksi johtuu siitä, että poika herää vielä ainakin 2-3 kertaa yössä, joskus enemmänkin ja silloin tulee käytyä vessassa.
Adara 6+0 (vaihtuukin näköjään viikkoa mukavasti aina maanantain kunniaksi)