Mikä auttaisi raskausajan yöllisiin suonenvetoihin? Tänä aamuna kun heräsin ja...
vaistomaisesti venyttelin (olin selälläni), niin samantien oikean jalan pohkeeseen iski aivan kamala suonenveto, siis se kramppasi niin että kun yritin työntää jalan ihan suoraksi niin se ei auttanut mitään, oli pakko valittaa ääneen kun en päässyt masun kanssa edes yks kaks istulleen (liitoskivutkin), mies onneksi heräsi siihen ja alkoi hieroa pohjetta jolloin suonenveto hellitti.
Aina aamuisin jalat on sen tuntuiset että herkästi vetää suonta mutta koskaan ei ole noin rankasti krampannut, mitenkähän olisin yksin selvinnyt tilanteesta :((
Kommentit (7)
Olen syönytkin sitä pitkin raskautta melkein joka ilta ennaltaehkäistäkseni suonenvetoa. Muissa raskauksissa on ollut, tässä ei.
nuo auttavat myös levottomiin jalkoihin. Ensin käytin mg-poretabuja, mutta ne eivät olleet tehokkaita.. tabletit parempia ja löytyy ihan marketistakin.
Mulla riitti banaani päivässä lopettamaan vedot.
Join kyllä saunassakin runsaasti vettä. Mutta koskaan ennen ei ole noin kipeästi vetänyt suonta :(
Täytynee ostaa niitä magnesium-tabletteja, kiitos vinkeistä :)
ap
mullakin on ollut aina välillä, nyt kun olen raskaana. pohkeet aivan jumissa.
Ja juuri pari yötä sitten, huonosti nukutun yön jälkeen aivan erityisesti jumitti aamulla. Yritin venytellä ja hieroa, ja meni se lopulta ohi.
Suola on hyvä ensiapu. Ja riiittävä nesteen saanti ehkäisee parhaiten.
Siis kun säännöllisesti oon syöny raskausaikoina niin tosi radikaalisti on suonenvedot vähentyny ja lievittyny...