Apua tarvitsen neulomisohjeessa!
http://www.fiinaneule.fi/neuleohjeet/fiinaneuleen_neuleohjeet/vauvantos…
Eli siis tuon ensimmäisen kohdan ymmärrän, "Luo värillä nro 454 36 s ja neulo edestakaisneuletta (= aina oikein) 8cm. Jätä sitten kummastakin reunasta 12 s odottamaan ja jatka edestakaisneuletta keskimmäisillä 12s:lla, kunnes työn korkeus on 12cm.", mutta toi toinen menee niin yli ymmärrykseni että huhheijaa. Eli siis tuo "Ota sitten oikean reunan odottavat 12 s työhön ja poimi lisäksi päällisen reunasta 13 s, ota kärjen 12 s kaventaen molemmissa reunoissa 1 s (=jää 10s) sekä päällisen toisesta reunasta 13 s ja vielä loput odottamassa olleet 12 s työn vasemmasta reunasta. Työssä on nyt yhteensä 60 s."
Joo, osaan ottaa nuo 12 silmukkaa takaisin työhön, mutta mistä hitosta mä otan noi 13 silmukkaa?? Ja missä mä siis kavenna jne?? Aloin tekemään noita tossuja, jos vaikka olisin ymmärtänyt ohjeen paremmin, mutta en tajunnut, että mistä mun piti repiä 13 silmukkaa lisää ja missä kaventaa jne. Tuo ohje on mulle ihan liian monimutkainen. Jos joku osaisi jotenkin selkeämmin mulle tuon selittää, niin voisin jotain ymmärtääkin. :D
Kommentit (2)
kun sä teit niillä 12 keskimmäisellä silmukalla 12 cm, niin molemmista reunoista siltä 12cm matkalta poimit 13 s. Ja ne kavennukset ihan oikein molemmin puolin keskimmäisiä silmukoita.
Toivottavasti sujuu! :)
t: Äippä, joka väsää Juulialle kesäpipoa...
Eli otetaanko nuo 13 silmukkaa siis tuosta 12 sivulle jätetyn silmukan ja 12 jatkettujen silmukoiden välistä? Ja tuleeko nuo kavennuksen 12 jatketun silmukan molemmin puolin? :)