Kumpi nätimpi väri vauvalle vaaleanpun. vai pinkki?
Kommentit (18)
4kk alkaen pinkki. Ja minusta taas molemmat ovat oikein ihania pienillä tytöillä
Vaaleanpunainen ihan pienelle vauvalle ja pinkki sitten isommalle.
on molemmat vaaleita punaisen sävyjä, toinen on vaan otettu englannin kielestä (pink). Sama väri...??
kylmä, oikein vaalea.
Pinkki ainoastaan ruma väri, liilaa yhdistettynä ihan hirveä.
taas semmonen hempeä. terv. sisustussuunnittelija.
on molemmat vaaleita punaisen sävyjä, toinen on vaan otettu englannin kielestä (pink). Sama väri...??
Täällä pinkki on tummempi kuin vaal.pun.
Tietyissä yhteisöissä nimitykset ovat voineet vakiintua vain tiettyjen sävyjen nimiksi, mutta yleisesti eivät, ainakaan vielä.
Terveisin kielitieteilijä
Pinkki on vaaleanpunaisen puhekielinen vastine.
Esim. vaatteissa suurimmalla osalla tyttövauvoista lienee molempia värejä ja lisäksi liuta ihan muitakin värejä.
Eri värit sopivat eri tavoin esim. sisustukseen/vaatetukseen/tarvikkeisiin jne.
Puhdas, kylmä vaaleanpunainen on upea!
on mun mielestä parempi väri - ajattele vaikka kaikkia hajuherneen tai erilaisten ruusulajikkeiden erilaisia vaaleanpunaisia sävyjä.
Pinkki (niinkuin minä sen ymmärrän) on mun mielestä hankala väri sekä lapselle että aikuiselle Suomessa. Meidän omat värit on niin loivat, että voimakas, usein kova pinkki "syö" ne helposti ja lopputuloksena näytetään aneemisilta.
Talvella taas se vaaleanhaaleanpunainen olisi kauniimpi.
Meillä tyttö vauveli. On vaaleanpunaista ja pinkkiä etc... Ja todellakin ovat kaksi eri väriä!!
Se oli hyvin sanottu, että pienemmälle v.pun ja isommalle pinkkiä. V..pun on kiva esim. valkoisen kanssa. Pinkki on hyvä mm. tummanruskean tai limen vihreän kanssa.
terkuin mamma muotialalta
Tykkään, että ulkovaatteet on kirkkaita. Ja sopii kyllä pienellekin vauvalle :)
pinkki korkeintaan pienissä määrissä tehostevärinä ellei ole todella vahvat värit ihmisellä luonnostaan.
ennen puhuttiin sellaisesta väristä kuin vanha roosa? Siskonlikalla - nyt jo aikuinen - oli vanhan roosan värinen haalari vauvana. Haalean vaaleanpunainen, johon on sekoitettu vähän harmaata ... Todella kaunis väri sille tytölle ja muutenkin.
Tää on OT, mä tiedän, mutta ap:n kysymys sai mut pohtimaan kaikkia ihania värejä :) Ja lapsista enää kuopus sen ikäinen että ei pane hanttiin mun värivalintoja :)
Vaaleanpunainen ihan pienelle vauvalle ja pinkki sitten isommalle.