Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lasten ketjukirjeet - ei meille kiitos!!!!!!

Vierailija
14.03.2009 |

Nyt se sitten alkoi... riesa, jonka muistan jo omasta lapsuudestani. 3-vuotiaalle tuli ihan omaa postia, jonka tietysti annoin hänen itsensä avata, käsiala kirjeen päälläkin oli tuttu. Sisällä oli tarra-arkki ja kirje:

"Hei ja tervetuloa tarrakerhoon!

Jos haluat tulla mukaan, lähetä tarra-arkki listassa ensimmäisenä olevalle. Lisäksi lähetä tarra-arkki kuudelle ystävällesi. Niihin kirjeisiin siirrät nimen numero 2 numeron 1 paikalle ja kirjoitat oman nimesi ja osoitteesi kohtaan 2.

Ellet ehdi vastata viikon sisällä, eli kiltti ja lähetä tarrat minulle takaisin, niin voin lähettää ne jollekin toiselle lapselle.

Vanhemmille:

Teillä on varmaan muutakin tekemistä, mutta olkaa ystävällisiä ja antakaa tälle pieni hetki ajastanne, lapset ilahtuvat saadessaan postia ja tarroja."

Muutamia huomioita:

1) 3-vuotias ei itse ymmärrä kirjettä, sen sanomaa, tarkoitusta tai mitään muutakaan. Hän ymmärtää vain, että sai postissa ihan oman kirjeen ja tarra-arkin ja nyt äiti yrittää väittää, että sitä ei saakaan pitää.

2) Tällaisten pyramidihuijauskirjeiden lähettäminen alaikäisille lapsille on mielestäni täysin vastuutonta. Jos haluatte näihin osallistua niin lähettäkää niitä aikuisille, mutta älkää lapsille!

3) En aio todellakaan ruveta kiusaamaan omien lasteni ystävien perheitä moisilla ketjukirjeillä. En aio myöskään repiä lapseni saamaa tarraa hänen kädestään ja lähettää sitä takaisin sinulle, joka sen pyytämättä meille lähetit. Jos toimin mielestäsi väärin, niin mieti itse, onko oma toimintasi kohtuullista.

4) Jos olet tämän tai minkä tahansa muun ketjukirjeen aloittaja, niin mene itseesi. Pyramidihuijauksissa hyötyy aina vain ketjun alkupää, loppupään lapset tulevat kokemaan pelkkiä pettymyksiä ja menetyksiä. Kiertokirje ei koskaan kulje ikuisesti, eikä mikään pyramidi laajene loputtomasti - aina on enemmän niitä, jotka menettävät ja pettyvät kuin niitä, jotka hyötyvät ja iloitsevat. Onko tämä oikeasti asia, joka on mielestäsi lapsille hyödyllinen ja tarpeellinen? Jos haluat lapsillesi kirjeitä tai tarroja, niin hanki vaikka kirjekavereita tai pyydä mummoja, kummeja ja kavereita niitä lähettämään.

Kommentit (47)

Vierailija
41/47 |
29.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tyrmistykseni oli suuri. Nimittäin lähettäjä kyseli osoitettamme syystä että hänen lapsensa haluaa lähettää POSTIA meidän lapsellemme. Luulin tietysti, että lapselle on tulossa synttärikutsu tai muuta HENKILÖKOHTAISTA. Lapsi sitten avasi ihanan kirjekuorensa. Siellä oli tarroja ja lapsi oli niistä tietenkin innoissaan. Ja sitten luimme sen kirjeen... jossa PYYDETÄÄN LÄHETTÄMÄÄN TARRA-ARKKI TAKAISIN, jos ei aijo jatkaa ketjukirjettä! Mielestäni se oli erittäin moukkamainen teko.

Sanoin lapselle, että me emme jatka ketjukirjettä (katkaisemme ne aina!), mutta hän saa siitä huolimatta pitää tarrat. Mielestäni tämä äiti-ihminen, joka kyseli osoitettamme, olisi samalla voinut kysyä haluammeko vastaanottaa KETJUKIRJEEN. Olisi säästynyt sekin tarra-arkki ja postimerkki. Me suhtaudumme jokaiseen ketjukirjeeseen - tuli se sitten postitse, meilitse tai tekstiviestinä - samalla tavoin.

Vierailija
42/47 |
29.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en taatusti lähettänyt sukkia kelleen ja mitä vittua me oltas edes tehty 36 parilla samankokoisia sukkia?????

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/47 |
29.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuon vauvojen sukkakirjeen. Hyvitykseksi "tosikkomaisuudestani" piti laittaa palautetun kirjeen mukana yhdet sukat kun kerran kirjeen lähettäjä oli herneitä nekkuunsa vetelevä kälyni.

Myöhemmin kysyin monetko sukat oli saanut kirjeestä. Kuulemma yhdet, ilmeisesti siis ne mun lähettämät.

Vierailija
44/47 |
29.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

" mutta hänen mielestään olen velvollinen olemaan tietoinen yhteiskunnallisista asioista ja että on niin vaivaalloista poistaa mun osoitetta ryhmästä!!!"

Hauska tyyppi. Omille kavereilleni ei tulisi mieleenkään lässyttää minulle moista paskaa...

Ja ketjukirjeet lentävät roskiin kaikki!

Vierailija
45/47 |
29.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyvä paikka antaa palautetta ko paikalle, ettet halua näitä ketjukirjeitä?

Vierailija
46/47 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli kummallisia ja sekavia ne kirjeet. Sitten oli verkostomarkkinointi toinen riesa.

Vierailija
47/47 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vieläkö näitä on??? Vihasin näitä jo silloin kun olin itse lapsi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi kolme