Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

kuinka usein teillä käytetään alkoholia? ja minkälaisia määriä?

Vierailija
14.03.2009 |

.

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
14.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

sanon vaan...

Vierailija
22/37 |
14.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi mennä viikko ilman, ja seuraavalla viikolla sitten taas useimpina päivinä 1-3 lasillista. Pysytään kuitenkin alle riskirajojen, miehen tarkkaa kulutusta en tiedä, oma vaihtelee 0-10 annosta viikossa. Yleensä juodaan viiniä ruuan kanssa, joskus illalla leffaa katsellessa saatetaan ymös ottaa esim. pullo siideriä/olutta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
14.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

aikanaan on ollut enemmänkin käyttöä, silti vähän. ei toi humalatila houkuta.

Vierailija
24/37 |
14.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies juo ehkä kerran viikossa siiderin. Tarjotut tervetuliaismaljat juon mutten muita juomia kylässä. Joskus noin kerran kahdessa vuodessa olen juonut humalaan asti mutta sekin on nyt loppunut kun en vaan kestä sitä krapulaa.

Vierailija
25/37 |
14.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mies juo keskimäärin 4 olutta viikossa, ehkä yhden tiistai saunan jälkeen ja 3 lauantai saunan jälkeen. :) Mä en juo yleensä yhtään viikottain.

Sitten ehkä noin kerran kahdessa kuussa käydään ulkona ystävien kanssa (mies varmaan vuositasolla pari kertaa useammin), jolloin tulee juotua ihan hiprakkaan asti. Lapset on tällöin hoidossa.

Eli lasten nähden mä en juo juurikaan ikinä (ehkä joulupäivällisen yhteydessä lasin viiniä) ja mies juo saunaoluen ja joskus viinilasillisen.

Vierailija
26/37 |
14.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja olin muuten hereillä jo klo 8 aikoihin, en tajua miten se käyttö tähän heräämiseen liittyy, ei meidän lapset nuku sen kauempaa aamuisin, käytetään me tai ei. Viikolla mies juo olutta melkein joka ilta tölkin tai kaksi, minä usein viiniä. Viikonlopuksi ostan siideriä saunailtaan, mies olutta lukuisia tölkkejä ja juodaan vielä viiniäkin iltaisin ja ruoan kanssa. En ole huomannut eroa ulkonäössäni verrattuna muihin. Noin vähän kun tässä ketjussa kaikki käyttävät, ei juo kukaan ystäväpiirissäni.

Vierailija
27/37 |
14.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos juomme (n. viisi kertaa vuodessa) niin se tapahtuu baarissa.

Kavereiden kanssa suunniteltiin yhdessä etelänmatkaa.

Kertoivat edellisestä reissustaan ja homma kaatuukin nyt siihen, ettemme mieheni kanssa halua lasten seuraavan vanhempien sivistynyttä juomista.

Kaverit ottivat jos jonkinlaista drinkkiä pitkin päivää ja illalla pullon tai kaksi.

Ja eivät siis päihtyneet reissussa kertaakaan!?

Vierailija
28/37 |
14.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos juomme (n. viisi kertaa vuodessa) niin se tapahtuu baarissa.

Kavereiden kanssa suunniteltiin yhdessä etelänmatkaa.

Kertoivat edellisestä reissustaan ja homma kaatuukin nyt siihen, ettemme mieheni kanssa halua lasten seuraavan vanhempien sivistynyttä juomista.

Kaverit ottivat jos jonkinlaista drinkkiä pitkin päivää ja illalla pullon tai kaksi.

ei kans viititä lähteä serkkuni perheen kanssa mihinkään mökki- tms. reissuille, kun perheen iskä tykkää vetää illalla kännit (ihan ok, kun lapset nukkuu) ja sit seuraavana aamuna alkaa tasotella heti herättyään...

Vierailija
29/37 |
14.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

yksin kotona. Hänestä se on aivan normaalia ja nautinnollista.

Vihaan sitä, vihaan vihaan. Hänestä tulee mairea lepertelijä. Vihaan sitä!

Vierailija
30/37 |
14.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta määrät eivät ole hurjia. Mies ottaa saunaoluen tai kaksi, max 3 ja luultavasti lisäksi viskipaukun, enempää ei yleensä halua. Minä puolestani saatan juoda 2-3 lasillista viiniä, ehkä joskus saunaoluen. Sunnuntaisin meillä usein syödään paremmin ja silloin nautimme punaviiniä aterialla, mutta yleensä menee vain vajaa pullo kahteen pekkaan. Joskus viikolla saattaa mennä yksi saunaolut. Muutaman kerran vuodessa mies juo vähän enemmän, esim. veljensä kanssa saunailtaa viettäessään.

Vierailija
31/37 |
14.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim. lounaalla lasin viiniä, joskus monen tunnin päästä jonkun drinkin kahvilassa ja vaikka illallisella pari lasia viiniä kun syödään pitkän kaavan mukaan (aikaa menee lähemmäs pari tuntia). Nämä on kyllä olleet kahden kesken kaupunkilomilla.

Kaikkihan riippuu siitä millaisia annoksia ja millaisella vauhdilla juo. Hitaasti juomalla promillet pysyvät alhaisina vaikka ottaisi useammankin juoman.

Vierailija
32/37 |
14.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teini todennäköisesti parantelee tälläkin hetkellä krapulaansa ystävän luona. Emme ole koskaan nähneet häntä kännissä emmekä haistaneet viinaa hänen hengityksessään eikä hän myönnä juovansa, mutta olemme silti aika varmoja, että viikoittainen juominen kuuluu hänen elämäntapaansa. Näin ollen hän juon enemmän kuin vanhempansa yhteensä. Täysi-ikäisyyteen on hänellä vielä muutama kuukausi matkaa.

Vierailija
33/37 |
14.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim. lounaalla lasin viiniä, joskus monen tunnin päästä jonkun drinkin kahvilassa ja vaikka illallisella pari lasia viiniä kun syödään pitkän kaavan mukaan (aikaa menee lähemmäs pari tuntia). Nämä on kyllä olleet kahden kesken kaupunkilomilla.

Kaikkihan riippuu siitä millaisia annoksia ja millaisella vauhdilla juo. Hitaasti juomalla promillet pysyvät alhaisina vaikka ottaisi useammankin juoman.

Vierailija
34/37 |
14.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mies juo kunnon kännin ehkä 1-2 kertaa / kk ja joskus yhden saunaoluen viikolla / muuten. Juo siis silloin, kun on kaveriporukan kanssa saunaillassa / baarissa / mökillä.

itseäni vaivaa alkoholinkäyttö todella paljon, johtuen huonoista kokemuksista lapsuudenkodissa sekä edellisessä parisuhteessa. olen toisinaan pitkiäkin aikoja juomatta, toisinaan käytän saman verran kuin muukin kaveriporukkani. nyt olen (jälleen kerran) ajatellut, että vähennän omaa käyttöä kovalla kädellä. Juon siis ehkä 1-2 krt / kk muutaman annoksen, mutta en humalaan asti. Näin on hyvä, sillä en halua hukata yhtään yötä tai päivää muistamattomuuden tielle tai krapulan potemiseen :D

Vierailija
35/37 |
14.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies juo lauantaisin pullon viiniä ja pari kaljaa. Itse en ole juonut puoleentoista vuoteen mitään, koska imetän. Kun imetys loppuu,juomme ehkä sen viinipullon puoliksi. Mies ottaa "kunnon kännit" kerran vuodessa. Itse olen jo liian vanha sellaiseen!!!

Vierailija
36/37 |
14.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun 9 aamulla olin lasten kanssa ulkona ja 12 olin spinning-tunnille.

Juon paljon. Kerran pari kuukaudessa yritän päästä baariin ja silloin olen tosi kännissä. Jos olemme kotona viikonlopun, juon n. 6 annosta pe ja 6 annosta la. Nämä vaihtelee, joskus baaritaukoa on pari kuukautta, joskus juon kotona vain yhden ja joskus 10.

Tänään illalla juon todennäköisesti saunaoluen ja viinipullon. Joskus lapset on hereillä kun olen pienessä hiprakassa, mutta yleensä nukkuvat jo silloin.

Raskauksien aikana on ollut ikävä alkoholia, myönnän! Sellainen juttu vaan, että kulutus ei ole kasvanut niinkun aina varoitellaan vaan on pysynyt samassa. Join enemmän ennen lapsia, eli periaatteessa vaan vähentynyt. Mies juo vähemmän.

Vierailija
37/37 |
14.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pullo tai kaksi viiniä keskimäärin kuukaudessa. Jos käy vieraita, niin paljon enemmänkin menee. En koe alkoholinkäyttöäni mitenkään ongelmalliseksi, enkä juurikaan mieti sitä. Jos viini maistuu, juon niin paljon kuin hyvältä tuntuu. Joskus menee viikkojakin ilman ja joskus taas on useampia päiviä peräkkäin, että tulee juoduksi jotakin. Eilen olin ulkona syömässä ja join kohtuupaljon. En känniin, vaan iloiseen hiprakkaan. Ei krapulaa. Aamulla kymmeneltä oltiin jo laskettelumäessä. Tänään taas olen menossa ystävälleni kylään, ja kyllä, viiniä kulunee muutama pullo.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi yhdeksän