Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lähtisitkö siivoushommiin 10 €/h, jos ei muita töitä saatavilla?

Vierailija
13.03.2009 |

.

Kommentit (40)

Vierailija
1/40 |
14.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu ei välttämättä ole kyse vääristä välineistä tai vääristä työtavoista. Meillä on erittäin tiukoille vedetty AIKARAJOITUS, joka kohteeseen saa maksimissaan mennä. Itsellä kesti varmaan 1-2 kuukautta, että oli

a) paino tippunut ja kunto kasvanut

b) taidot/rutiinit parantuneet

ja selvisin kohteessa sille määrätyissä neljässä tunnissa. Ja siinä huhkiessa kyllä saa hien pintaan ja esim. mustelmia sinne tänne :) Lihaksett eivät juuri enää kipeydy, vaikka toki jalat ja selkä väsyy jne.

Mutta siis raataa saa kuin hullu, että ehtii tietyssä ajassa saada valmista. Toista se on esim. kun katselee tuota meidän tk:n 55-vuotiasta siivoojaa, joka hitaasti ja rauhallisesti siivoilee klo 8-16 terveyskeskuksessa. Ei ainakaan NÄYTÄ kovin kiireiseltä tai raskaalta hänen hommansa.Ja luultavasti ehtii pitämään jonkinlaisen ruokatauonkin välissä.

SOL on siis tämä orjapiiskuri, jolle työskentelen.

Vierailija
2/40 |
14.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa opiskella edes se ammattitutkinto ettei tarvitse olla SOL:n orjana. L&T ei ole sen parempi. Kyllä siinä siivoustyön opettajaltakin leuka loksahti kun kuuli, että työntekijän piti tutustumiskohteessa siivota 33 toimistoa kahdessa tunnissa. Ja luonnollisesti aina joku jaksaa valittaa, että kun ei ole paikat kuin nuoltu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/40 |
14.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pieni yksityinen firma jolta kunta ostaa koulusiivouksen tähän yhteen kohteeseen. Toki mulla vaikuttaa se,että koulu on kaukana kaikesta ja tänne ei kertakaikkiaan ollut muita lähdössä,tiedän muiden tässä firmassa siivoavien saavan noin 9.5e/h.

Vierailija
4/40 |
14.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tienaan 11.3 euroa tunti. Koulutukseni kesti 4,5 vuotta ja vastaan ihmishengistä.

T:kätilö

Vierailija
5/40 |
14.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tollasella palkalla lähtisin!!!!!!!!!!!!!

T: töitä tehny 6-8e tuntipalkalla, ja hyvin perheen pitäny leivässä

Vierailija
6/40 |
14.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun sitä silloin aikanaan niin puffattiin muka henkilöstöpolitiikan menestystarinana... Ovatkohan ajat muuttuneet, vai oliko se alunperinkin fuulaa?

Varsinaiseen kysymykseen: tietysti siivoaisin jos en saisi muuta työtä, mutta kyllä mä aika pitkään etsisin ennen kuin sille linjalle lähtisin. Paitsi että olen hyvä monessa muussa asiassa, en todellakaan ole mikään lahjakas siivooja. En edes tiedä saisinko töitä siivoojana. Olen erittäin paljon ylikoulutettu ja ylikokenut siihen hommaan, joten työnantajalla olisi hyvä syy epäillä mun sitoutumistani, ja lisäksi olen tosi epäsiisti ihminen luonteeltani.

Vierailija
7/40 |
14.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähdin jo siivoamaan tuolla palkalla. Tosin yötyö ja tuohon saa yölisän päälle. Siivous ei kyllä ole mitään kevyttä laitossiivousta, vaan elintarvikefirman tuotantolinjaa pesen painepesurilla.

Vaativaa ja rasittavaa ja ei takuulla passais kaikille. Itse teen yhden yön viikossa. Ihan siksi lähdin, että voin muuten olla kotiäitinä ja saan kuitenkin lisärahaa. Kodinhoidontuella ku ei paljon juhlita.

Olen ihan eri alalle koulut käynyt ja tähän hommaan ihan ylikoulutettu, mutta monen kotiäitivuoden jälkeen saan kaipaamaani vaihtelua ja taskurahaa.

Toisaalta tykkään työstä. Toimistosiivoukseen en lähtis. En jaksais pyyhkiä herrojen pöytiä, ku nämä naputtelee siinä tietokonettaan. Ja tehtaalla työn jälki totisesti näkyy. =)

Vierailija
8/40 |
14.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei toi sairaasnhoitajankaan palkka ole kuin 13-14e tunti ja vastuu on ehkä hivenen kovempi. Lähtisin kyllä ja voisin vaikka sanoa itseni irti sh:n hommista, sen verran paska duuni on.

Vierailija
9/40 |
14.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen hankkinut akateemisen tutkinnon ja tuntipalkka noin 13 euroa, näköjään VAAN. Olen viime aikoina miettinyt, että olisko pitänyt jäädä opistotason tutkinnon hommattuani sille tielle eikä jatkaa opintoja. Tiedän lähipiiristä ihmisiä, joilla palkka paaaljon suurempi kun esim. minulla (siihen ei paljon vaadita) ja ihan opistotason koulutuksella tai jollain vuoden kurssilla.

Vierailija
10/40 |
14.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä käy kotisiivooja kaksi kertaa kuussa, ja mä ainakin toivoisin että siivoojat olisivat myös rehellisellä maalaisjärjellä varustettuja ahkeria työntekijöitä. joten jos hyvän siivoojan löydän, niin todella arvostan työtä. En halua että kotiini tullaan esim pyyhkimään keittiön tasoja naapurin vessanpönttöä hinkatulla rätillä jne. Siinähän tarttuu kaikki vatsataudit ja pöpöt alta aikayksikön! Eli hygieniaosaamista pitää olla! Eikä ole itseestäänselvyys että kaikki sitä osaavat, vaan täytyy olla koulutus. Todellakin kaikki kunnia siivoojille, alipalkattuja olette. On ihana tulla puhtaaseen kotiin!

Vierailija
11/40 |
14.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

häviäisi kartalta kokonaan. Aurinkoinen hymy on pelkkä irvistys. Kukaan ei myöskään toivo, että kukaan menisi ostamaan kyseiseltä firmalta siivousta tai ylipäätään mitään surkean johtamispolitiikan, palkkojen ja työolojen polkemisen takia. Oikeutta siivoojille liittokin on nimennyt SOL palvelut suurimmaksi ongelmaksi siivoojien elinolojen parantamisen tiellä. Tarjottiinpa minullekin aikoinaan leikkurin siivouksesta paikkaa. En suostunut 8.33e tuntipalkalla niinkin vastuulliseen työhön. Varmasti SOL löysi siihen jonkun pystymetsästä. Kavereilta olin jo kuullut etukäteen, että kyseisen sairaalan laitoshuollossa ei mikään toimi juuri sollin kädettömän siivousjohdon takia.

kun sitä silloin aikanaan niin puffattiin muka henkilöstöpolitiikan menestystarinana... Ovatkohan ajat muuttuneet, vai oliko se alunperinkin fuulaa?

Vierailija
12/40 |
13.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varsinkin jos raha on tiukilla. Sama se vaikka siivoo kuhan saa perheen elätettyä. Samalla voi katella parempaa duunia jos sattuis löytymään mutta ehdottomasti jos muuta ei olisi tarjolla niin menisin siivoomaan.

Vierailija
13/40 |
13.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todennäköisesti olisi kuitenkin jotain muuta tarjolla tai kehitettävissä.

Siivoajan ammatissa ei ole sinällään mitään muuta vikaa kuin fyysinen raskaus sekä huono palkkaus.

Vierailija
14/40 |
13.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki kunnia siivoojille, jotka oikeasti osaavat työnsä eli eivät vain levitä kuraa ympäri lattiaa ja pöpöjä huoneesta toiseen!

Vierailija
15/40 |
13.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sillä palkalla en persettäni nostaisi, sorry.

Vierailija
16/40 |
13.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäksi ihmiset kehtaa usein vielä halveksia siivoojia. Osa jopa kouluttautuu siihen ammattiin!

Vierailija
17/40 |
14.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni 8,3€/h. Käteen jää silti 600€/kk enemmän kuin jos olisin kotona, joten mielestäni kannattaa (kun ei tarvitse lapsia laittaa hoitoon).

Plussaksi lasken myös, että kunto kasvaa ja kilot karisee :) Ilman tätä työtä en olisi saanut painoa näin pudotettua.

Vierailija
18/40 |
14.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nim. Johtajan paikkaa odotellessa.

Mieluummin sossuun, sieltä saa saman rahan.

Vierailija
19/40 |
14.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

10 euroa on aika keskipalkka täällä meillä päin toimistosihteerin vaativasta työstä. Niitä työpaikkoja on tosi vähän tarjolla ja jokaiseen avoimeen paikkaan on noin 100 hakijaa.

Vierailija
20/40 |
14.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

enkä missään metrossa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä yksi