Minkä hintainen lahja tarhakaverin synttäreille?
Kommentit (49)
enempää en kavereiden lahjoihin laita.
sillä saa jo tarrroja,ilmapalloja,piirustuspaperia tms.
on mielestäni sopiva. Riippuu, onko kuinka hyviä kavereita ja leikkivätkö ja vierailevatko "vapaa-ajallakin"...
Eli ekat tarhasynttärit edessä, minkä hintaisia lahjoja on yleensä tapana viedä ja mitä?
Mitä sillä meinaatte saada?
Ei riitä meilläpäin...
Legoja tulee aika paljon pojille.
Sinänsä minusta on ihan höhlää miettiä hintaa. Itse en koskaan kiinnitä mitään huomiota siihen, mitä lapsille kavereilta tulee, synttäreiden jälkeen en ole todellakaan selvillä siitä, kuka toi mitäkin ja mitä vähemmän sitä krääsää on, niin sitä parempi.
Toisaalta olen miettinyt, että parempi noudattaa "keskivertolinjaa", eli olen sitten itsekin hankkinut lahjat samalla linjalla, varsinkin jos en ole tuntenut lahjottavaa tai perhettä ennalta. Paremmille tutuille tietenkin teitää vähän paremmin mitä hankkia ja heille olen sitten ostanut väliin jotain vähän arvokkaampaakin.
synttärit, että jos kaikki lahjat olisivat olleet yli 10 euron, niin varariikkoon oltais jouduttu :). Joten 5-10e on ollut meillä hintahaitarina. Ja sen arvoisia suunnilleen oli meidänkin lasten saamat päiväkotikavereiden lahjat...
maksaa mallista riippuen alle vitosesta kuuteen euroon.
Samanarvoisia lahjoja poikammekin sai.
Turha opettaa kalliille lahjoille ja ikävää,jos euroissa mitataan lahjan arvo :(
synttäreihin aina maks 5-6 euroa. Sillä saa jo vaikka mitä.
Kyniä, värityskirjan, tarroja
cars auton
lego paketin
lompakon
kirjan
lahjakortin esim Tiimariin
ja jos jaksaa katsella ympärilleen voi alesta löytää vaikka mitä. Itse löysin muutama kuukausi sitten 20 euron my little pony pakkauksia ja ne maksoivat 4 euroa pakkaus. Ostin niitä läjän kaappiin.
ja aina on se 5-10e riittänyt. joku pieni juttu, palapali, pehmolelu, askartelujuttuja tms. Ei tarhakamuille mitään monen kymmenen euron lahjoja oo varaa ostaa...
Missä asut jos tuo 10e ei muka riitä?
Mitä teillä päin sitten annetaan lahjaksi?
Minusta sopivia lahjoja lapselta lapselle on esim. tarrat, väritys- tai puuhakirjat, pikkuautot, palapeli, pelikortit (siis esim. jotkut Nalle Puh -kortit, ei oikeat) yms. Kouluiässä kauniit kynät, kumit, kirjepaperit yms. Kyllä 5-7 euroa riittää. Juuri ostin 3-vuotiaalle tytölle Barbie -jääkaappimagneettisarjan, johon kuuluu magneettibarbie ja vaihtovaatteita, maksoi 5 e. Lapsihan saattaa kutsua paikalle koko tarharyhmän/koululuokan eli lahjoja tulee joka tapauksessa paljon.
Vaatteita ja isompia leluja meillä hankkii sukulaiset ja läheiset ystäväperheet.
Ei ole kyllä meille koskaan tullut mitään tarroja, ilmapalloja, piirustuspaperia tms. lahjaksi, niitähän jaetaan vastalahjoiksi! Enkä kyllä kehtaisi viedä itsekään.
Kyllä meilläpäin lahjat ovat legoja, pelejä, poneja, barbeja, pet shopeja jne... Ja aika usein näkee, että jos joku on ostanut vaikka vähän pienemmän legopaketin niin sitten niitä on ostettu kaksi tai laitettu lisäksi vaikka puuvärit ja tarra-arkki.
En pidä näin suuria lahjoja mitenkään tarpeellisena ja minulle on ihan sama, mitä meille tuodaan, mutta näin vain asia on ja minusta on ihan turha huijata ihmisiä uskomaan, että 5 euron lahjalla selviäisi nolostumatta.
Tämä siis Helsinki - Espoo -akselilla lastenjuhlia kolunneena.
Usein ostan alesta lahjoja, joiden hinta on alunperin ollut paljon enemmän.
Itse asun keskisuuressa kaupungissa. Ei meillä mitään vastalahjoja anneta.
En minäkään mitään tavallista piirustuspaperia lahjaksi antaisi, mutta esim. pakkauksen jossa on kaunista kirjepaperia, tuoksukumi ja erikoinen kynä tms.
t. se vitosen Barbie-jääkaappimagneetin antanut, en muista numeroa
Pääkaupunkiseudulla asumme mekin ja kyllä nuo 5-7 euron lahjat kuulostavat enempi sellaisilta, mitä jaetaan täällä vastalahjana synttärivieraille. Valitettavasti linja todellakin on niitä 15-20 euron hintaisia legopaketteja, Brazeja, Barbeja, Poneja jne.
Myönnän, että hinta on ihan järjetön kun synttäreitä on melkein joka viikko, mutta vaikea olisi myös erottua joukosta selvästi halvemmalla lahjalla. Tottakai ostan lahjoja alennuskoreista kun löydän ja varmaan ostaa moni muukin, mutta kuitenkin, tuskin ne kaikki ovat alennuskoreistakaan peräisin.
siihen,että lahjojen pitää olla kalliita ja massasta et saa poiketa!
Todella surullista :(.
Nykyajan lapset ovat muutenkin niin tyytymättömiä ja turhalla ,kalliilla lelukrääsällä
hukutettuja.
ei meidän lapsilla ole aavistustakaan, mitä heidän synttärilahjoiksi viemänsä lahjat ovat maksaneet. Ostan itse lahjoja etukäteen kaappiin ja lapset saavat sitten valita 3-5:stä esille laittamastani lahjasta mieluisimman. Hinnasta heillä ei ole aavistustakaan, eikä minusta tarvitsekaan olla.
Ostan samanhintaisia lahjoja kuin muut yksinkertaisesti siitä syystä, etten halua tässä asiassa herättää minkäänlaista huomiota enkä halua ottaa sitä riskiä, että lastani ryhdyttäisiin vaikka syrjimään poikkeavien lahjojen vuoksi. Itse asiassa en ylipäänsä jaksa stressata asialla päätäni lainkaan, hinta on minulle oikeasti ihan yhdentekevä.
Mutta jos joku muu haluaa ostaa halvempia lahjoja niin se sopii minulle oikein hyvin. Meillä ei syrjitä halvemman lahjan vuoksi, enkä yleensä edes ole kekkereiden jälkeen selvillä siitä, kuka toi mitäkin, joten ihan vapaasti - tuokaa mitä haluatte tai tulkaa vaikka ilman lahjaa.
Minusta on ihan käsittämätöntä esittää, että vanhempien oikeasti pitäisi tuhlata vielä järjettömästi aikaa johonkin halvempiin lahjoihin ja asioiden selvittämiseen lapsille. Miksi lapsi ei saisi olla samanlainen kuin muut? Miksi hänen pitäisi ehdoin tahdoin erottua nimenomaan tässä asiassa?
t. 15-20 euroan lahjoja ostava
Valitettavasti linja todellakin on niitä 15-20 euron hintaisia legopaketteja, Brazeja, Barbeja, Poneja jne.
mutta sen verran olen hintoja seurannut, että minkä tahansa noista saa noin kympillä!
Ostan aina edullisia lahjoja, noin 10 euroa. Ja lahjottaviahan riittää, on serkkujen joululahjat, serkkujen synttärilahjat, ystävien lasten synttärilahjat, omien lasten kerho- ja tarhakavereiden synttärilahjat....Puhutaan jo noin 20 - 30 lahjasta per vuosi.
Ja toisekseen kun antaa edullisia lahjoja niin yleensä myös saa vastalahjaksi edullisia lahjoja. Ihan hyvä niin. Meillä on ihan liikaa ylihintaisia lahjana saatuja pehmoleluja kaapeissa. Pehmolelut vievät tilaa eikä niillä lapset juuri leikikään, mitä nyt levittelevät säännöllisesti ympäri taloa.
Espoossa ns. hyvällä alueella. Lapset vielä alle kouluikäisiä, repeääkö budjetti sitten kouluiässä? Esim n. 5-6 v. tytöille helmipaketti mistä voi itsetehdä koruja, tosi mieleinen ollut aina kun sellainen viety synttärilahjaksi, maksaa kaupasta riippuen 6-8 e.
"Vastalahjat" eli onginnasta tai aarteenetsinnästä löytyvät "palkinnot" on olleet edullisia: karkkia, tarroja, pienimmille rusinoita. Aina on kelvanneet!