Miten saada esiteini syömään kalaöljykapseleita?
Sain kouluterveydenhoitajalta ohjeen (jota en vain ollut tullut ajatelleeksi, jostain syystä, mutta jonka kanssa olen ehdottomasti samaa mieltä) alkaa antamaan 11-vuotiaalle tytölleni kalaöljykapseleita (tms), koska hän ei käytä lainkaan kasvirasvaa (mitä nyt hiukan öljyä tulee ruoan laitosta). Tyttö ei siis käytä margariinia leivällä, ei salaatinkastikkeita eikä muutakaan mistä saisi riittävästi hyviä rasvahappoja. Lisäksi olen lipsunut D-vitamiinitablettien antamisesta, kun olen kuvitellut hänen saavan sitä riittävästi maidosta ja kalasta (ehkä kerran kahteen viikkoon syödään). Kalaöljykapselit ratkaisisivat tämän ongelman, minusta siis terkkarin ohje oli erinomainen ja aion sitä noudattaa. MUTTA tyttö sai asiasta raivarin, eikä kuulemma aio suostua niitä xxxxx kapseleita syömään! Tämä on tätä ihan perusuhmaa, mikä meillä on nykyisin jokapäiväistä miloin mistäkin asiasta, mutta tyttö on todella voimakastahtoinen, joten vääntö tästä asiasta tulee olemaan rasittavaa. En aio antaa periksi, mutta eihän tietenkään tablettia voi lapsen kurkusta väkisinkään työntää. Kiristys on luultavasti ainoa mikä toimii, kun järkiperusteet eivät mene jakeluun. Vinkkejä???
Kommentit (27)
alkoi innolla popsia päivittäin kalaöljykapseleita, kun selvitettiin hänelle tarkkaan, mitä hyötyä ko. tuotteesta on. Perusteltiin mm. muistinparanemisella ja sillä, että se voisi vähentää hänen levottomuuttaan.
Eye q:ta ainakin saa nestemaisena ja piilotan sita jugurttiin. : )
Lahjonta ja kiristys voivat kylla toimia myos. Plus etsi kaikki tutkimukset, joissa todetaan kalaoljyn parantavan ihoa ja muutenkin kaunistavan... ; )
eli vähennä viikorahaa tai poista jokin muu etuus, kunnes kalaöljy alkaa menemään.
noin mäkin tekisin.Kalaöljyhän auttaa pitämään ihonkin kunnossa, ja sehän on nuorille aika tärkeä asia.
Plus paria muuta vitamiinia. Väsymys on hävinnyt, enkä ole sairastellut. Plus tosiaan se iho on hyvässä kuosissa.
Ne kapselit kelpaavat jopa meidän 1-vuotiaalle pureskeltavaksi.
briteistä ilmestynyt tutkimus, että kalaa syövät ovat älykkäämpiä kuin vähemmän kalaa syövät.
Minuun olisi tuo ainakin teininä uponnut.. ja vieläkin uppoaa.