Kuinka pitkä karenssi tulee, jos saa työhönosoituksen,
"joutuu" haastatteluun, tulee valituksi mutta ei ota työtä vastaan?
Kommentit (12)
pitäisi lähinnä tulla työpaikka....
koska työhönosoituksissa työkkäri ja haastatteleva yritys on yhteyksissä ja haastattelija kyllä kertoo miten työnhakija on hoitanut homman..
ja sen mukaan tulee sitten karenssia. Mulle osoittivat työtä, joka ei todella vastannut koulutustani, ei likelläkään. Haastattelussa olin rehellinen, mutta hyvinkin suora, etten kovin innostunut työstä ollut, mutta pakko, mikä pakko. Eivät näin ollen valinneet, eikä mitään karenssia siis tullut. Eivätkä olleet kyllä yhteydessä työkkäriin. Voihan sitä vihjaillen haastattelussa kertoa asioita, jotka eivät edistä valintaa ja eivät herätä kovin kiinnostusta sinuun, jos ei halua suoraan sanoa. Näin ollen ei varmasti tule valituksi. Ei ole kummankaan etu, että on työssä joka ei vastaa odotuksiasi ja jossa et todella viihdy. Toisessa osoituksessa oli myös työ, millaista en todella ollut hakemassa. Sanoin jo puhelimessa, että olen pakotettu hakemaan paikkaa, ettei karenssia tulisi, mutten ollut oikea henkilö heille. Eivät kutsuneet edes haastatteluun, eikä siis mitään kommunikointia ollut työnantajan ja työkkärin välillä, muuta kuin, että olin yhteyttä sinne ottanut. Yhdessä osoituksessa oli kyse koulutustani alemmasta työtehtävästä ja tämän työhönosoituksen sain peruttua jo työkkärin virkailijan kanssa. Hän oli ihan pahoillaan, että oli tarjonnut minulle tuollaista työtä. Itse löysin sitten kyllä itselleni työn, jota olin hakemaan lähtenytkin.
Mä olen jopa irtisanoutunut vakituisesta työstä, enkä saanut karenssia, kun oli tarpeeksi vain hyviä ja riittäviä perusteluja vaikkei laillista oikeutta olisikaan ollut. Työhönosoituksista olen myös selvinnyt ilman karenssia. Itse olen minäkin mieluisen, koulutustavastaavan työn aina löytänyt.
minäkin hain pakolla yhtä työtä johon katsoin itse olevani terveyteni puolesta sopimaton. Tein mielestäni huonon hakemuksen-pääsin/jouduin haastatteluun. Olin rehellinen haastattelussa terveydentilastani(työkkärissä kielsivät kertomasta) muutenkin mielestäni olin outo. Kaikesta huolimatta valitsivat minut. olin kuulemma oikeantyyppinen. Työkokemuksen puute ja osaamattomuuteni ei ollut este. Työ työnä kivaa ja työkaverit ihania, mutta kuukauden pystyin olemaan työssä ennen kuin roppani meni sairasloma kuntoon=(
eikä työnantaja työkkäriin. Siis ne soittelee työkkäristä perään ja kysyvät, että löytyikö sopivaa ja jos ei niin miksi ei. kyse ei ole pelkästään työnantajan kettumaisuudesta, vaan siitä, että työkkäri hoitaa hommaansa kunnolla.
Menkää hei oikeasti niihin töihin. Vaikkei seolis just teidän unelmahommanne nii nse on kuitenkin jollekullle työ joka pitäisi saada tehdyksi.
ettei työtä tekevien tarvitsisi sosiaalipummeja elättää.
Jos olen taloushallinnon ammattilainen ja minulle tarjotaan tarjoilijan työtä, vain siksi, että minulla on palvelualan kokemusta muusta työstä, on sanomattakin selvää, ettei sellainen työ ole minua varten. Olisin kai itseni tarjoilijaksi kouluttanut, jos olisi sellaiseksi halunnut. Tietenkin, jos tarjoilijan työstä on haaveillut, niin sitten kyllä. Se todella on työ jollekkin ja halukkaita varmasti on siihenkin työhön, se ei vain ole työ minulle. Nyt toimin itse esimiehenä taloushallinnon palveluissa, enkä missään nimessä palkkaisi työhön ihmistä, joka ei siihen olisi halukas, vaikka valmiudetkin löytyisivät. Ei todella ole yrityksen etu, jos ihmiseltä itseltään ei löydy luontaista halua tehdä tarjottua työtä. Tämä pitäisi työvoimatoimistonkin huomioida. Minulla on muutama tapaus ollut työvoimatoimistosta tulleena, joilla ei motivaatiota ole työhön ollut. Kun olen ollut yhteydessä työkkärin kanssa, olen vain sanonut, ettei sopivaa ole heistä löytynyt, eikä heille ole mitään karenssia tullut.
hän ei oikeasti halunnut töihin. Ala oli ihan hänen omansa. Hänkin luuli, että selviää muutaman viikon karenssilla, mutta lopettivat kokonaan työttömyyskorvauksen, mikä mielestäni oli ihan oikein.
ihmetellyt, mistä se työttömien määrä johtunee, mutta tätä lukemallahan se selviää....jonkun ne korvaukset kuitenkin pitää maksaa. Vanha viisaus hullu töitä tekee, viisas pääsee vähemmällä näyttää pätevän...
Tulee 3kk ainakin, jopa 5kk. Työstä kieltäyminen on se pahin työkkärin mielestä, vaikka ihan kaikesta kyllä napsahtaa nykyään tuo 3kk.