Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kotidopplerit on ihan huuhaata

Vierailija
12.03.2009 |

olen tässä monta viikkoa kuunnellut onnellisena omaa sykettäni ja tänään neuvolassa kuulin ensimmäistä kertaa vauvan sykkeen oikeasti.

Vauvan liikkeitä ja potkuja olen kyllä kotidopplerilla kuullut, vai liekkö nekin suolen kurinaa?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
12.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ne vauvan sykkeet kuuluu myös kotidopplerilla mutta alta viikon 20 niitä saa etsimällä etsiä eikä tyytyä helposti löytyvään äidin valtimosykkeeseen.

Vierailija
2/9 |
12.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauvan syke on tuplasti nopeampi kuin sinun omasi, ihan yksinkertaisesti laskemalla voit päätellä kumpi on kyseessä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
12.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

No meni sillä neuvolan tädilläkin monta kymmentä sekunttia ennenkuin vauvan sykkeen löysi

.

Luultavasti nla-tätikin kuuli ensiksi äidin sykkeet mutta ammattilaisena hän tiesi että syke oli liian hidas = ts. äidin syke.

Vierailija
4/9 |
12.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vatsamakkaraa aina sykettä kuunnellessa tai ultrattaessa. Saas nähdä saavatko mitään näkyville rakennultrassa 2,5 viikon päästä

Vierailija
5/9 |
12.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kerta viikolta 12 alkaen... ei tarvinnut hakemalla hakea.

Vierailija
6/9 |
12.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos kuulen liikkeitä ja potkuja, niin se riittää mulle ja onhan sitä omaa sykettään kiva kuunnella

Vierailija
7/9 |
12.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

no, ei mulla ole kyllä aikaakaan mitään sykkeitä etsiä, kun esikoinen hyppii muuten koko ajan mun mahan päällä jos menen makuulle.

ja jos en saa sykettä kuuluviin rv 24 jälkeen, niin menen tietty neuvolaan sitä kuuntelemaan vaikka joka päivä.

Vierailija
8/9 |
12.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en minä montaa minuuttia viitsi vauvaa ultraäänisuihkulle altistaa

jos kuulen liikkeitä ja potkuja, niin se riittää mulle ja onhan sitä omaa sykettään kiva kuunnella

...siinä nimittäin sikiö joutuu "ultraäänisuihkun altistukseen" 30-60 minuutiksi! Onkohan siellä äitiyspolilla täysin ammattitaidotonta porukkaa kun noin pahoja tekevät! Jokainen aaveemammahan kun tietää nyt että muutaman minuutin altistus "ultraäänisuihkuun" on toooodella vaarallista. ;)

Vierailija
9/9 |
12.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös liikkeet tunnu jo aika hyvin rv20 jälkeen ja niistä kyllä tietää paremmin kuin itse sydänääniä kuuntelemalla onko kaikki ok.

Toisekseen jos tuo dopler tosiaan on kuin ultraääni, niin kannattaisi varmaan miettiä onko ihan oikeasti tarpeen kotonakin ääniä kuunnella. Ultraamisen kun on todettu kohottavan mm. ADHD riskiä.

Itse kävin eka raskaudessa todella usein ultrassa ja silloin näistä lueskelin ja juttelin lääkärin kanssa. Lääkärit osaa kyllä arvioida koska on tarpeen seurata lapsen kasvua ja kehitystä tarkemmin. Nyt tässä raskaudessa olen rampannut todella paljon lääkärillä ja neuvolassa myös, mutta useimmiten eivät sydänääniä kuuntele, kun liikkeet kerran hyvin tuntuu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä seitsemän