Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olenko lapsellinen? Hankin juuri opiskelijahaalarin (o:

Vierailija
12.03.2009 |

Ikää on 29 vuotta. Aloitin vasta viime syksynä opinnot yliopistossa, ja haluaisin niin saada maistaa palan opiskelijaelämää. Hankin lapsen silloin kun muut menivät opiskelemaan. Yliopisto on aina ollut mun haaveeni ja haluaisin kokea kuuluvani porukkaan.

Enhän mä nyt tietenkään voi, enkä haluaisikaan, samanlaista elämää elää kuin parikymppiset, lapsettomat nuoret neidot, mutta jos silloin tällöin pääsisin opiskelijapippaloihin, niin kiva. Moni mun ystävistäkin vielä opiskelee, iältään ovat n. 25-30-vuotiaita.

Mikä se on muuten ikähaitari noilla yliopiston haalarijuhlijoilla?

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
12.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna palaa vaan!

Vierailija
2/22 |
12.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse 27 ja graduvaiheen opiskelija mutta en käytä enää haalareita, kun niiitä tuli monta vuotta pidettyä=) Mutta pistä vermeet niskaan ja pidä hauskaa=)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
12.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

en oo ikänä tajunnu noita haalareita. Mikä niiden idea on?

Vierailija
4/22 |
12.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet jo muutenkin ihan tantta opiskelijatovereidesi mielestä, ja tuollainen vain pahentaa "tilannetta".

Vierailija
5/22 |
12.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haalarit tuli omaan opiskeluaikaani 80-90 luvun vaihteessa muillekin kuin teekkareille, nykyisin näytetään käyttävän vähemmän.

Vierailija
6/22 |
12.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yliopisto ei ole mikään teinien koulu. Siellä opiskelee eri ikäisiä ihmisiä. Haalari ei ole sidottu ikään vaan opiskeluun. Meidän tiedekunnassa haalareita käyttää ihan kaiken ikäiset eikä kukaan naura kenellekään. Bileissä kaikilla on yhtä hauskaa!

Vierailija
7/22 |
12.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yliopistossa olet vielä nuori. Meillä nelikymppiset aikoinaan oli kovimpia bilettäjiä! Sekaan vaan

Vierailija
8/22 |
12.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

en ole enää yliopisto-opiskelija. En silti ymmärrä. Kammottavan rumia ovat.

Vierailija
9/22 |
12.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yliopisto ei ole mikään teinien koulu. Siellä opiskelee eri ikäisiä ihmisiä. Haalari ei ole sidottu ikään vaan opiskeluun. Meidän tiedekunnassa haalareita käyttää ihan kaiken ikäiset eikä kukaan naura kenellekään. Bileissä kaikilla on yhtä hauskaa!

Ja naurettavilta näytätte kaikkityyni haalareinenne. Pitäkää ihan rauhassa haalareitanne, erotuttehan muusta joukosta.

Vierailija
10/22 |
12.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja naurettavilta näytätte kaikkityyni haalareinenne. Pitäkää ihan rauhassa haalareitanne, erotuttehan muusta joukosta.

Vierailija
11/22 |
12.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos aikuisuus on vastuun ottamista elämästään, niin kyllä yliopisto-opiskelijat aikuisia ovat.

Ainahan näin voi uskoa :-) Tämä on varmastikin ihan totta :-)))

Vierailija
12/22 |
12.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yliopisto on kyllä aikuisten koulu. Alle 18-vuotiaat eivät sinne pääse..

Ei edes minua ;-DDDD

Vierailija
13/22 |
12.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

hankkia, mutta remppahommiin. Haalarille tuli sopnsoripuutteen takia hintaa n. 50 egeä, joten ostamatta jäi. Yksiinkään bileisiin en ole mennyt enkä mene, en jaksa katella toisiaan muka-humalassa pussailevia parikymppisiä tytyjä.

Vierailija
14/22 |
12.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllähän tuolla ostareilla näkee näitä farkkupukuisia viisikymppisiä ikiteinejä. Surullinen näky. Jos aikuisuus on vastuun ottamista elämästään, niin kyllä yliopisto-opiskelijat aikuisia ovat.

Vierailija
15/22 |
12.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta hiivatin hauskaa. Ihan sama kuinka typerältä tai teinimäiseltä se näyttää. Olen 26-vuotias ja käytän haalaria aika säännöllisesti, viimeksi laskiaisriehassa pari viikkoa sitten ;-) Kivaa oli!

Vierailija
16/22 |
12.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hö, suokaa nyt se hauskuus niille, jotka sitä haluaa.

Vierailija
17/22 |
12.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ne haalarit on todella nöösejä. Anteeksi nyt vaan. Teekkarit ja ekonomiksi opiskelijat niitä alunperin käytti, enkä yhteiskuntatieteilijänä olisi opiskeluaikana suostunut pukemaan moisia päälleni edes aseella uhaten (saati sitten nyt).

Meinaan ideana on sulautua aivottomaan bailu-massaan... siitä on akateeminen sivistys ja omilla aivoilla ajatteleva yksilö aika kaukana.

No juu, kullakin yliopistolla ja tiedekunnalla on omat traditionsa, mutta ei me akateemisetkaan KAIKKI niistä haalareista perusteta...

Vierailija
18/22 |
12.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotka olette niin hienoja ettette voi pukea haalareita päälle ja nyrpistelette sitten nenäänne muille.

Ne on vain haalarit, ei sen kummempaa. Minun itsetuntoni kyllä kestää niiden pitämisen ;-)

Vierailija
19/22 |
12.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä ei ole kyse esteettisistä arvoista vaan siitä, mitä muita arvoja ja mielleyhtymiä haalari edustaa. Minusta oli hauska remeltää ja mokaaminen ja itselleen nauraminen on vain tervettä.

Mutta miksi joku, joka arvostaa yksilöllisyyttä ja akateemista vapautta haluaisi sulloutua uniformuun?

jotka olette niin hienoja ettette voi pukea haalareita päälle ja nyrpistelette sitten nenäänne muille.

Ne on vain haalarit, ei sen kummempaa. Minun itsetuntoni kyllä kestää niiden pitämisen ;-)

Vierailija
20/22 |
12.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mut mikäs siitä jos joku muu haluaa. Mäkin yhdistän haalarit ja ne bileet enemmän parikymppisten jutuksi.