Olenko lapsellinen? Hankin juuri opiskelijahaalarin (o:
Ikää on 29 vuotta. Aloitin vasta viime syksynä opinnot yliopistossa, ja haluaisin niin saada maistaa palan opiskelijaelämää. Hankin lapsen silloin kun muut menivät opiskelemaan. Yliopisto on aina ollut mun haaveeni ja haluaisin kokea kuuluvani porukkaan.
Enhän mä nyt tietenkään voi, enkä haluaisikaan, samanlaista elämää elää kuin parikymppiset, lapsettomat nuoret neidot, mutta jos silloin tällöin pääsisin opiskelijapippaloihin, niin kiva. Moni mun ystävistäkin vielä opiskelee, iältään ovat n. 25-30-vuotiaita.
Mikä se on muuten ikähaitari noilla yliopiston haalarijuhlijoilla?
Kommentit (22)
Itse aloitin yo-opinnot 18-vuotiaana, mutta tutorryhmässä oli pari kolmekymppistä ja niin ne seilasi haalarit päällä mukana. Samoin tiesin muitakin aikuisopiskelijoita ja melkein kaikki osallistuivat fuksivuonna pippaloihin haalareissa. Ei niitä kukaan "nauranut". Mukavia olivat ja hengessä mukana.
iloa irti. "Aikuinen" ryppyotsainen ehtii olemaan vielä vuosikymmeniä. Minä olin opiskeluaikana itse niin hölmö, että lopetin haalaribileet 25-vuotiaana kun olin muka niin "vanha" (opiskelukaverit oli 23-vuotiaita keskimäärin). Toisaalta en niissä muutenkaan kovin hyvin viihtynyt, mutta nyt tuntuu,että oli typerää istua kotona telkkaa kattomassa, kun olisi päässyt menemään vapaasti. Nyt olen siis 38 ja kaksi lasta.