Onko teillä lainaturvavakuutus pariturvana? Tiesitkö, että se ei ehkä korvaa toisen työttömyyttä?
Itse en noista lainaturvavakuutuksista periaatteessa ole kovin innostunut, mutta silloin kun olin yksinhuoltaja, niin olen moisenkin itselleni pienestä (ei täysimääräisestä) summasta ottanut.
Mutta tänään kun luin Taloussanomia, niin tuli minullekin uusi juttu eli noita lainaturvavakuutuksia myydään myös pariturvana. (Ei tietty ihme, että on mulle uusi juttu, kun itse yksinhuoltajana olin tuohon turvaan tutustumassa). Mutta se oli ihan totaalisen uusi juttu, että pariturvana otetussa lainaturvavakuutuksissa on toinen niin sanottu päävakuutettu ja häntä koskee työttömyysvakuutus, mutta sitten toinen onkin suppealla turvalla ja sitten hänelle ei maksetakaan työttömyydestä mitään.
Tämän kirjoituksen pointti lienee se, että jos nyt joku, jolla on lainaturvavakuutus pariturvana ja ei ole varma oman sopimuksensa sisällöstä, niin kannattaa varmaan tarkistaa, että mistä sitä tulee maksettua.
Kommentit (8)
Me juuri mietitään että otetaanko lainaan ollenkaan minkäälaista lainaturvaa..
Miehen kaveri (joka on ollu vakuutusalalla) sano, et niissä pankin vakuutuksissa on niin paljon aukkoja, että periaatteessa pankki voi niinku itte päätellä että kelle maksaa ja mitä.. =/
NIin että en yhtään ihmettele..
Pankkien lainaturvavakuutuksissa on niin paljon aukkoja, että kannattaa tosissaan syynätä ehdot läpi.
Kun otimme miehen kanssa asuntolainan, emme ottaneet tuolaista ylihinnoiteltua turvaa (ne korvattavat määrät ovat sitäpaitsi tosi vähäisiä yleensä) vaan otettiin normaalista vakuutusyhtiöstä henkivakuutukset, ettei toinen jää aivan tyhjän päälle mikäli toiselle käy huonosti. Työttömyyteen tuolla ei tietenkään varauduta mitenkään, mutta eipä niillä pankkienkaan tarjoamilla työtön kovin paljoa ja varsinkaan pitkään juhli...
Erikseen on työttömyydenvaraltavakuutus jota emme ottaneet koska emme jää työttömiksi.
Totta kai meillä on tuo tiedossa. Miehen työttömyys korvataan, minun ei.
Olen nytkin pätkätöissä ja laajaa turvaa ei pätkätyöläiselle myönnetä, koska hänhän sitä enemmän tarvitsisi :)
Me juuri mietitään että otetaanko lainaan ollenkaan minkäälaista lainaturvaa..
Miehen kaveri (joka on ollu vakuutusalalla) sano, et niissä pankin vakuutuksissa on niin paljon aukkoja, että periaatteessa pankki voi niinku itte päätellä että kelle maksaa ja mitä.. =/
NIin että en yhtään ihmettele..
aluksi pankin lainaturva. Ennen joulua alettiin laskeskeleen, että pariturva vakuutusyhtiöstä olisi meille paljon parempi ja jopa edullisempi + korvaisi toisen kuollessa enemmän, kuin pankin lainatruva, joten vaihdettiin sitten siihen.
Erikseen on työttömyydenvaraltavakuutus jota emme ottaneet koska emme jää työttömiksi.
Tosin tuon toisen vakuutetun suppeamman turvan on voinut lisämaksulla korottaa täydeksi turvaksi.