Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kannattaako äityisneuvolassa ottaa puheeksi että hain tänään sairaslomaa unettomuuden takia?

Vierailija
11.03.2009 |

Pari yötä on mennyt tunnin välein heräillessä ja hikisenä uutta unipätkää odotellessa?

Mulla aiempi masennustausta, jonka ensioireina on ollut yöheräilyt ja univaikeudet. Töissä ja yksityiselämässä on tosin nyt stressivaihe päällä.

Raskaus on vasta puolivälissä, jotenka raskausmahankaan ei pitäis vielä unta häiritä.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
11.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tän mä oon av:lta oppinu:)

Vierailija
2/10 |
11.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos sinulla on luottamuksellset ja lämpimät välit, niin kannattaa kertoa. Muussa tapauksessa voit vain sanoa, että on työ- yms. stressiä, ja olet ottanut siihen sairaslomaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
11.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

unettomuutta siitä lähtien kun raskauduin ja jatkunut tähän oäivään asti. Vauva 1v. Ollut tosi rankkaa varsinkin kuukaudet 5-11, on tullut monet itkut itkettyä, mutta olen myös saanut neuvolan kautta apuakin: kotihoitajan yhdelle viikolle 3x2h jolloin otin nukahtamislääkettä ja nukuin ja hän hoiti vauvaa. Sairaalaunikoulu olis ollut seuraava mutta siihen ei menty jta nyt alkaa helpottaa kun vauva herää enää 1-3 kertaa yössä. Ei ole auttanut nukkumisjärjestelyt, korvatulpat jne...imetän yhä joten lääkkeet ovat kaapissa (unilääkkeet).

Tsemppiä ja voimia. avoimuus kannattaa mielestäni, siinä ei ole hävettävää!

Vierailija
4/10 |
11.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todennäköisesti unettomuutesi johtuu hormoneista, jos et ole ennen kärsinyt unettomuudesta. Eiköhän th. ymmärrä sen. Jos taas kyse on alkavasta masennuksesta, niin on parasta hakea apua heti, eikä vasta sitten kun tilanne on todella paha.

Sitä suuremmalla syyllä puhut asiasta heti.

Vierailija
5/10 |
11.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todennäköisesti unettomuutesi johtuu hormoneista, jos et ole ennen kärsinyt unettomuudesta. Eiköhän th. ymmärrä sen. Jos taas kyse on alkavasta masennuksesta, niin on parasta hakea apua heti, eikä vasta sitten kun tilanne on todella paha.

Vierailija
6/10 |
11.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja yölläkin nukkunut kuin tukki vaikka olisin välillä heräillyt.

No, perhetyöntekijä meillä tulee käymään vauvan synnyttyä joka tapauksessa, koska neuvola tietää mun masennustaustasta jo ensimmäisen lapsen ajalta, silloin ei kylläkään tullut synnytysmasennusta, koska söin lääkkeitä koko raskausajan ja sen jälkeen.

Nyt väsyttää ihan sairaasti, mutta ei voi mennä nukkumaan koska esikoinen valvoo. Lisäksi mua etoo ja mahaa vääntää, mutta en pysty syömään. Kait tämä on stressiä.

Vierailija
7/10 |
11.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

aiemmin oli silloin kun masennus alkoi, eli 6,5 vuotta sitten jolloin heräilin jatkuvasti öisin ja lopulta iski psykoosi ja vaikea masennus.

Sairastumisen jälkeen ei ole ollut uniongelmia, paitsi että nukuin aina kun sain ja vähintäänkin 12-14 tuntia vuorokaudessa.

Vierailija
8/10 |
11.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

sillä sen paremmin saadaan sun mahdollinen masennus ennalta ehkäistä.

Vierailija
9/10 |
11.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoidata unettomuutesi yksityisellä. Neuvolassa alkaa vain turha kyttäys ja leimaannut. Turha niitä hoitsuja on rasittaa näinkin vaativalla asialla. Anna niiden hoitaa mittaukset, niin hyvin menee,

Vierailija
10/10 |
11.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

taidan vaan todeta että stressiä pukkaa ja hoitaa sairaslomat jatkossakin työterveyslääkärin kautta, niin tieto ei kulje neuvolaan asti