Onko kaikkia täälläi palstailijat hyvä tuloisia?
Siltä ainakin aiheiden perusteilla vaikuttaa. Etelän lomakohteita ja
Reiman haalareita.... Ei meillä ikinä.....
Kommentit (68)
On varaa käydä joskus lomallakin ja ostaa lapsille Reimaakin.
omat 3000e/kk brutto, mutta olen tällä hetkellä YT-uhan alla ja ketuttaa, koska haluan tehdä töitä!! Eli voi olla uuden työn etsiminen edessä ja ,mä voin mennä kyllä vaikka kaupan kassalle, mutta kotiin en halua jäädä.
ja ihan huvittaa, että sadantonnin ja ylikin vuosituloilla "ei ole varaa" ostaa lapselle jotakin merkkivaatteita. Sanotaan nyt vertailun vuoksi, että itse 24 tuhannen vuosituloilla olen ostanut joka talvi ja joka syksy ainoalle lapselleni kaksi kosteussuojattua ulkovaatekertaa ja kahdet goretex-kengät sekä lisäksi laadukkaita merkkisisävaatteita.
ette lapsille ostele merkkivaatteita, kos mielestäni hyvä käyttövaatteita saa halvemmallakin.
Itsekään en käytä pahemmin merkkivaatteita tai ainakaan se ei ole se juttu, millä perusteella vaatteeni valitsen. ihan Zarasta ja H&M:stä löytyy käyttökelpoisia ja nättejä vaatteita.
ja ihan huvittaa, että sadantonnin ja ylikin vuosituloilla "ei ole varaa" ostaa lapselle jotakin merkkivaatteita. Sanotaan nyt vertailun vuoksi, että itse 24 tuhannen vuosituloilla olen ostanut joka talvi ja joka syksy ainoalle lapselleni kaksi kosteussuojattua ulkovaatekertaa ja kahdet goretex-kengät sekä lisäksi laadukkaita merkkisisävaatteita.
Tottakai on varaa jos haluaa syytää noihin rahaa, mutta kaikki ei priorisoi sitä niin - varsinkin kun hinta ja laatu ei välttämättä kohtaa. Meillä menee hirveästi rahaa ruokaan, sisustamiseen ja lomailuun ihan kotimaassa samoin isoon asuntolainaan ja voisin kai sanoa ettei ole "varaa" noihin, koska käytämme sen rahan muuhun. En pidä laadukkaita merkkisisävaatteita tärkeinä, koska esim. H&M:lta saa päiväkotikäyttöön nättiä, kestävää ja edullista vaatetta.
Mutta kyllä mä ihmettelen sitä että joku pitää jotain etelänmatkaa tosi kalliina tai Reiman haalareita. Ei kai nyt kukaan ole niin varaton että ei ikinä...
Ja tosiaankaan, nykyisillä tuloilla ei voi haaveillakaan mistään etelänmatkasta. Ja töissä käydään.
Luokittelisin hyvätuloiseksi bruttona 60000 ja yli tienaavat.
Reiman haalareita.... Ei meillä ikinä.....Kyllä me ollaan hyvätuloisia, mutta ei rikkaita Mutta kyllä mä ihmettelen sitä että joku pitää jotain etelänmatkaa tosi kalliina tai Reiman haalareita. Ei kai nyt kukaan ole niin varaton että ei ikinä...
hyvätuloisilta että mikä on paljon asuntolainaa? 200 000e/300 000e??? Meillä bruttotulot n. 80 000e/v. ja ollaan pärjätty oikein hyvin, on reimaa, jos se nyt joku mittari mistään on, mutta asutaan tällä hetkellä vuokralla ja etsiskellään omaa. Lainaa tarttis ottaa varmaankin n. 210 000e, ja kuvittelen meidän silti pärjäävän ihan hyvin, kiinnostaisikin tietää siis kuinka paljon lainaa on paljon :)
Ja mitä pitää tärkeänä ja mitä on mieltä mistäkin. Minä en kylläkään osta H&M:n vaatteita lapsille, koska - niinkuin joku jossakin osuvasti sanoi - ne kamppeet ovat kuin talvisodan käyneitä jo kaupan hyllyllä. Eli katsojan silmässä on tämäkin asia.
Tottakai on varaa jos haluaa syytää noihin rahaa, mutta kaikki ei priorisoi sitä niin - varsinkin kun hinta ja laatu ei välttämättä kohtaa. Meillä menee hirveästi rahaa ruokaan, sisustamiseen ja lomailuun ihan kotimaassa samoin isoon asuntolainaan ja voisin kai sanoa ettei ole "varaa" noihin, koska käytämme sen rahan muuhun. En pidä laadukkaita merkkisisävaatteita tärkeinä, koska esim. H&M:lta saa päiväkotikäyttöön nättiä, kestävää ja edullista vaatetta.
että lainaa on tällä hetkellä pikkuisen alle 200 000€. Omakotitalo hyvällä paikalla pääkaupunkiseudulla. Tai hyvällä paikalla meidän kannalta, kun on pienehkö kaupunki kyseessä. Ollaan asuttu samassa kämpässä nyt kolmisen vuotta ja edelleen viihdytään, vaikka paikkakunta oli ennestään tuntematon.
ihan hyvääkin vaatetta, ei meillä ole ainakaan yhtään resuista vaatetta kaapissa :)
ja lainaa 180000e. Tällä hetkellä maksellaan sitä pois hävyttömän vähän (kuukausierä vain jotain 1100e), mutta jään piakkoin hoitovapaalle emmekä ole katsoneet tarpeelliseksi nostaa kk-erää korkojen tippumisen jälkeenkään.
hyvätuloisilta että mikä on paljon asuntolainaa? 200 000e/300 000e??? Meillä bruttotulot n. 80 000e/v. ja ollaan pärjätty oikein hyvin, on reimaa, jos se nyt joku mittari mistään on, mutta asutaan tällä hetkellä vuokralla ja etsiskellään omaa. Lainaa tarttis ottaa varmaankin n. 210 000e, ja kuvittelen meidän silti pärjäävän ihan hyvin, kiinnostaisikin tietää siis kuinka paljon lainaa on paljon :)
Lainaa on 230.000 e. Lainaerä on lähemmäs 2000 e mutta emme elä missään ahdingossa. Ei panosteta Reimaan eikä merkkivaatteisiin itseisarvona vaan käytämme rahamme muuhun hyvään.
Vuositulot yhteensä 88 000e/brutto.
Ei tee tiukkaa, vaikka päiväkoti-ikäisiä lapsia on kaksi ja pääkaupunkiseudulla asutaan. On varaa myös matkustella ja sitä jää jopa säästöön.
Me elämme kylläkin aika edullisesti; autoa ei ole, vaatteeita ja tavaroita ostetaan käytettyinä, emme osta "turhaa" tavaraa (esim. kodinelektroniikkaa), käytämme tavarat loppuun asti ja ruoat teemme alusta asti itse.
täällä palstailevat ovat yleensä ottaen todella hyvätuloisia. Sanotaan, että naisilla on huomattavan huonot palkat miehiin verrattuna, mutta ei taida pitää paikkaansa enää nykypäivänä. Ainakaan näiden vastausten perusteella.
Onko kaikkia täälläi palstailijat hyvä tuloisia?Siltä ainakin aiheiden perusteilla vaikuttaa. Etelän lomakohteita ja
vaan neljä eri ikäistä, joille pitää ostaa aika paljon muutakin kuin haalarit. Soittotunneista tulee laskua pari tonnia vuodessa, erilaista vaatetta ja urheiluvälinettä pitää hankkia vaikka kuinka, talo ja toinen auto ovat isoja, että koko porukka mahtuisi kyytiin ja ruokaakin kuluu ihan uskomattomia määriä.
Joten pyrimme ostamaan keskihintaisia vaatteita, emme niitä kalleimpia. Ja tulevalle etelänmatkalla lähettävät meidät appivanhempamme, tälle porukalle tulisi siitäkin laskua aika lailla.
vitosella ainakin perheen nettotulot ovat varmasti n. 6000 e/kk, jollei enemmänkin Ihmettelen suuresti, miten ei ole varaa??
Kuule, ihmettele vaan, mutta veroihin kuule menee aika pitkälti! Meilläkin 100000€ vuositulot, jolloin jää nettona käteen kuukaudessa 5000 nettona. Eli älä nyt sentään liioittele. Isot brutot, isot verot ja aika pienet netot. Et silleen.
Mut mekin kyllä ostetaan kaikki vaan ja ainoastaan laadukasta & hintavaa, mutta vähän, eikä kuluteta turhaan rahaa yhtään (kokataan kaikki itse, ei polteta, ryypätä, juhlita, shoppailla huvin vuoksi jne.).Matkustamiseenkin jää rahaa, vaikka ei rikkaita ollakkaan. Sitä kutsutaan pennin venyttämiseksi ja säästämiseksi!
toi haalarin hinta tai merkki liittyy mihinkään?!
Kyllä jokaisella on varaa ostaa lapselleen kunnon haalari, jos haluaa eikä se ole tulotasosta kiinni!
Se on niitä valintoja.
Antakaa nyt niiden reimojen olla, kun ei oo enää edes kalleimmasta päästä ja alet pyörii joka vuosi!
Ja kun perheen tuloista puhutaan, niin joillakin siihen lasketaan myös miehen tulot.
täällä palstailevat ovat yleensä ottaen todella hyvätuloisia. Sanotaan, että naisilla on huomattavan huonot palkat miehiin verrattuna, mutta ei taida pitää paikkaansa enää nykypäivänä. Ainakaan näiden vastausten perusteella.
Onko kaikkia täälläi palstailijat hyvä tuloisia?Siltä ainakin aiheiden perusteilla vaikuttaa. Etelän lomakohteita ja