Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko mahdotonta laihtua -5kg kuukaudessa?

Vierailija
11.03.2009 |

Tällä hetkellä mitat 60kg/159cm, eli ei nyt ihan hirveesti ylipainoa, sillä ajattelin, että onko kilojen pudotsu vaikeampaa kui n vastaavasti enemmän ylipainoisella. Onko kukaan onnistunut ja millä menetelmällä?

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
23.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä tarkalleen ottaen söit,kuukauden päästä etelään ja -7kg olis kiva poisto.166pitkä ja 82kg.et annatko vinkkejä ruokavaliosta,liikunta ei mulle ongelma:)kiitos onsku

Vierailija
2/14 |
23.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä lähtee! Ota ainakin heti alkuun tavoitteeksi tehdä joka aamu aamujumppa ja joka ilta iltajumppa.

Iltajumpassa suosi lihasliikkeitä ja venyttelyä. Aamujumpassa yritä saa syke ylös. Eli tarvii kuin 20 min aikaa aamujumpalle. Iltajumppa viekin sitten n. 1 h, mutta samalla voi katsoa vaikka leffaa.

Ja syö tosiaan vain vähän hiilareita. Vähän ei tarkoita kahtaa leipää päivässä vaan tarkoittaa maksimissaan yksi leipä päivässä tai hiukan makaroonia ruuan kanssa. Suosi tuoreruokaa (salaatit, hedelmät jne.). Muista syödä kuitenkin hyvää rasvaa (pähkinät, rypsiöljy).

Hyvää ja terveellistä täytettä saa muuten smoothieista. Pakastemansikoita, hiukan banaania, soija-maitoa. Todella hyvää!

Mutta siis älä näännytä itseäsi - se lienee tärkeintä. Mä en sitten ole mikään ravintoterapeutti, eli nää on ihan vaan mun omia vinkkejä ilman mitään tieteellistä taustaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
23.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja olen laihduttanut ihan normaalipainon sisällä. Vaatii kyllä itsekuria, syömisen suunnittelua ja kohtuu rankkaa liikuntaa. Viisi kiloa lähti kuukaudessa sillä, että joka päivä kulutus jäi 1000 kaloria vajeelle. Söin 500 kaloria vähemmän kuin peruskulutus ja sen lisäksi liikuin lähes päivittäin niin, että kulutin 500 kaloria ylimääräistä.

Ruokavalio oli terveellinen, ravitseva ja tarkasti suunniteltu. Nälkää ei tarvinnut nähdä missään vaiheessa, mutta herkutteluun ei ollut varaa. Söin todella paljon kasviksia, rajoitetusti hedelmiä, jätin pastan, perunan, riisin ja leivän pois (söin välillä puuroa tai ruisleipää, mutta en päivittäin). Lisäksi söin kohtuudella rasvattomia maitotuotteita ja proteiinina kalaa, kanaa tai kalkkunaa. Rasvoja pitää myös saada riittävästi, ettei elimistö ala pihistellä kilojen kanssa. Itse söin päivittäin pähkinöitä, avokadoa, kananmunia tai lisäsin ruokaan kasviöljyä. Noin 30 prosenttia energiasta tuli rasvasta, 25 % proteiinista ja loput 45 % hiilareista.

Jos nälkä yllätti, söin kasviksia (lanttua, kukkakaalia, tomaattia jne). Herkkuna tein kevytkermaviiliin dippiä ja dippasin porkkanaa, kurkkua, kukkakaalia ja paprikaa. Käytännössä söin päivittäin noin 1200 kaloria ja sain siitä tarkalla suunnittelulla kaikki vitamiinit ja hivenaineet. Apuna käytin kalorilaskuria, joka tosiaan osasi kertoa myös sen, kuinka ravitsevaa mun ruokavalio oli. Lounaaksi söin paljon erilaisia salaatteja, joissa oli mukana jotakin rasvaista. Päivälliseksi söin kalaa, kanaa tai kalkkunaa ja lisäkkeenä taas salaattia. Söin noin 5 kertaa päivässä 3-4 tunnin välein.

Liikuntaa harrastin siis lähes päivittäin. Yleensä poljin kuntopyörää ja sen lisäksi yritin vähän lisätä päivittäistä aktiivisuutta eli olla mahdollisemman paljon liikkeessä. Olo oli koko ajan hyvä, eikä kroppa tuntunut juurikaan kärsivän vajeesta.

Joten kyllä sitä pystyy laihtumaan kuukaudessa 5 kiloa, mutta repsahduksiin ei ole varaa ja se vaatii jonkin verran suunnittelua, itsekuria ja työtä! Tsemppiä!

Vierailija
4/14 |
11.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli neljä viikkoa ja -11 kg

168/68 oli lähtöpaino

Vierailija
5/14 |
11.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

168/68 oli lähtöpaino

Vierailija
6/14 |
11.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Söitkö ylipäätään mitään?

Vierailija
7/14 |
11.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja metodina oli laskea päivittäinen kalorinsaanti tasolle 1000 - 1400 Kcal. Harrastin kyllä myös liikuntaa joka päivä.

ja metodina oli laskea päivittäinen kalorinsaanti tasolle 1000 - 1400 Kcal. Harrastin kyllä myös liikuntaa joka päivä.

Vierailija
8/14 |
11.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
9/14 |
11.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

168/68 oli lähtöpaino

ja siitä kertyi se 4kg.

Toisinsanoen laihduit 3kg ja kuivuit 4.

Vierailija
10/14 |
11.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ähkyyn sai itsensä vetää joka ilta ja miettiä mihin käyttäis viimeset pisteet

Vierailija
11/14 |
11.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

olevan hyvinkin helppoa laihtua -5kg kuukaudessa (eli siis lihoa 5kg). Sen kun syöt kaikki herkut mitä käsiisi saat!

t. pilkunviilaaja, kielipoliisi ja matemaatikko

Vierailija
12/14 |
11.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

168/68 oli lähtöpaino

ja siitä kertyi se 4kg.

Toisinsanoen laihduit 3kg ja kuivuit 4.

Vierailija
13/14 |
11.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

niitä pisteitä jotta pystyin herkuttelemaan viikonloppuna ja mulla toimi se.

Itse olen tällä hetkellä kolmatta päivää rasvanpolttokeitolla ja maanataina olis tarkotus vähän niinkuin jatkaa pisteiden laskulla(saas nähä miten lähteeonnistumaan)

Olen nyt 67kg/170cm

siis edellisen kerran olen laskenut pisteitä varmaan pari vuotta sitten.

Mulla aina raskauksien aikana tuppaa kertymään kiloja, kun olen tällainen jolle tulee aina hirveä himo.

ähkyyn sai itsensä vetää joka ilta ja miettiä mihin käyttäis viimeset pisteet

Vierailija
14/14 |
11.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helposti lähti eikä takaisin ole tullut.

Edelleenkin noudatan vähähiilarista ruokavaliota, nyt vähän löysemmin. Sallin itselleni tummaa pastaa kerran viikossa.

Vähähiilarisen ruokavalion ansiosta verenpaineeni sekä veriarvot ovat aivan normaalit. Entisessä elämässäni verenpaine oli koholla sekä kolesteroli oli koholla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme neljä