Aika hauska tää Rusanen ja pesupähkinät :D
miten kujalla voi ihminen olla.
Ja se hämmästytti, että vieläkö on omakotiasujia, joilla ei ole omaa kompostia :O?
Kommentit (9)
mäkään en tiedä tuon taivaallista pesupähkinöistä ja on meillä komposti (jonka entinen asukas tais unohtaa) tuolla tontin nurkalla, mut mitään sinne ei laiteta ja viimeeksi oon kurkannu kyseiseen laatikkoon, kun 5 vuotta sitten tähän muutimme.
Ainakaan meidän asuinpaikkakunnalla ei vaadita omakotiasujilta kompostia tai että biojäte pitäisi laittaa eri astiaan kuin muut roskat. Mua ei henkilökohtaisesti jaksa kiinnostaa joku kompostin hoito, oli se sitten kuinka helppoa tahansa ja ne maksaakin ihan älyttömästi. Eli miksi maksaa sellaisesta kun ei sellaista ole pakko olla? Tiedän kyllä paikkakuntia joissa omakotitalossa asuvilta vaaditaan, että tontilla on oltava toimiva komposti tai biojäteastia mutta meiltä sitä ei vaadita. Ei se lajittelu ole vaikeaa, mutta ei siitä hyötyä ole kun samaan roskalaatikkoon ne roskat ja biojätteet täällä menee kuitenkin...
Lapsille jää talo, kolme sijoutusasuntoa keskustassa, kesämökki, kaksisataa vuotta suvussa kulkeneet arvoesineet, taidetta, osakkeet, rahastot, käteistä.. jne
lapsenne varmasti kiittävät jättämästänne perinnöstä..
Onhan se kiva että varallisuutta suvusta löytyy, mitä sillä väliä että jäätiköt sulavat ja golf-virta lakkaa, merenpinta nousee ja elinolot käyvät monilla alueilla mahdottomiksi... Kyllähän sitä arvostaa sitä meren pinnan alle jäänyttä kesämökkiä ja taidetta jolla voi vaikka perseensä pyyhkiä kun ruuasta on pula ilmaston muutmisen vuoksi. No ehkä joku maha kuristen nauttii 200-v vanhoista antiikkilipastosta... tiedä häntä...;)
nro 2 lisää, että lapsiemme vaippajätettä on kuskattu kaatopaikalle 25 000 kertakäyttövaipan verran. Osaatte varmaan tästä päätellä myös perheemme lapsimäärän... mun energia ja mielenkiinto ei tällä hetkellä riitä kompostointiin, kestovaippoihin tai pesupähkinöihin, sorry. Lisäksi ekologista jalanjälkeäni suurentaa bensaa ahmiva tila-auto. Myönnän kuitenkin kierrättäväni lasi, paperin, kanrtongin, ongelmajätteet ja metallit.
Ainakaan meidän asuinpaikkakunnalla ei vaadita omakotiasujilta kompostia tai että biojäte pitäisi laittaa eri astiaan kuin muut roskat. Mua ei henkilökohtaisesti jaksa kiinnostaa joku kompostin hoito, oli se sitten kuinka helppoa tahansa ja ne maksaakin ihan älyttömästi. Eli miksi maksaa sellaisesta kun ei sellaista ole pakko olla? Tiedän kyllä paikkakuntia joissa omakotitalossa asuvilta vaaditaan, että tontilla on oltava toimiva komposti tai biojäteastia mutta meiltä sitä ei vaadita. Ei se lajittelu ole vaikeaa, mutta ei siitä hyötyä ole kun samaan roskalaatikkoon ne roskat ja biojätteet täällä menee kuitenkin...
Onko vielä muka olemassa kuntia, joissa ei kerätä biojätettä ollenkaan?
Omakotiasujana luulisi sinulla olevan käyttöä myös oman kompostin erittäin ravinteikkaalle mullalle..
Ziisus, miten piittaamattomia ihmiset vielä nykyäänkin kaiken valistuksen jälkeen ovat ympäristöstään!!
enkä osaisi käyttää jos sellaisia jostakin löytäisin. Biojätteitä en jaksa kierrättää, koska ne ehtivät mädäntyä ja homehtua aina ennenkuin saan biopussin vietyä roskiin asti.