Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te Synnyttäneet....

Vierailija
10.03.2009 |

Söittekö supistuksiin kotona särkylääkettä? - Mitä? - Oliko apua?

Jos synnytys käynnistyy lapsiveden menolla täytyykö sairaalaan lähteä heti?

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
10.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soitin synnärille kun vedet menivät ja neuvoivat tulemaan heti.

Vierailija
2/28 |
10.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun alkaa supistukset, niin voi ottaa panadolia. Jos se vie kivut pois, ei supistukset ole synnytyssupistuksia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
10.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai siis ei kaikki kerrallaan mutta aina holahteli vähän väliä. Menin puolenpäivän maissa sairaalaan mut laittoivat vielä kotiin seuraavaan aamuun asti kun ei supistukset alkaneet itsestään.

Vierailija
4/28 |
10.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mietin just tuota särkylääkettä..ettei tarvis heti lähteä kun vähän tuntuu siltä :) Onko panadol "ainoa" hyvä särkylääke?

Vierailija
5/28 |
10.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Synnytys alkoi menkkamaisella jomotuksella, johon panadolit tehosivat. Muutaman tunnin paasta olikin jo vahan eri meininki... : )

Vierailija
6/28 |
10.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin usein käännytetään vielä synnäriltä takaisin

Vierailija
7/28 |
10.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluan ns. kuunnella sitä kehoa kotona.

Sairaalassa on sitten eri meininki, eli epiduraalia kiitos!

Vierailija
8/28 |
10.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enkä ollut mikään ensisynnyttäjä. Kolmatta silloin odotin.

Vierailija
9/28 |
10.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ole millään kerralla syönyt särkylääkkeitä supistuksiin. Minä olen lähtenyt heti sairaalaan, kun lapsivedet ovat menneet, etten synnyttäisi kotiin.

Vierailija
10/28 |
10.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
11/28 |
10.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

siksi nykyisin suositellaan sairaalassa näyttäytymistä mahdollisimman pian vesienmenon jälkeen, ainakin KYS:ssä. Itse vielä soitin synnärille, vaikka valmennuksessa oli neuvottu lähtemään heti sairaalaan, ja puhelimessa neuvoivat myös tulemaan heti. Tosin multa ei sitten ollutkaan mennyt vedet (mikä lie oli...?) joten pääsin takaisin kotiin.

Särkylääkettä en kokeillut, mutta olin silti kotona lähes 12 tuntia ekoista supistuksista, koko synnytys kesti 22 tuntia. Ensimmäiset tunnit oli niin mietoja, ettei lievitystä edes kaivannut, lähinnä vaan ensisynnyttäjänä jännitti sitä tilannetta ja laski supistusten välejä. Seuraavina tunteina auttoi suihku, hieronta, jumppapallolla heiluttelu, lämpöpussi selällä ja kävely. Tuossakaan vaiheessa en oikeastaan kaivannut lääkettä, vaan halusin kuunnella kehoani. Sairaalassa päästiinkin sitten sellaisiin kipuihin, että epiduraalia kiitos : )

Kotona voi olla niin kauan kuin ilman lievitystä kestää. Jotain ohjetta valmennuksessa annettiin, että kun supistusten väli on riittävän tiheä, kannattaa tulla, mutta muistaakos joku mikä se väli oli??

Vierailija
12/28 |
10.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kätilö sanoi alentuvaan sävyyn että ei niistä särkylääkkeistä siinä tilanteessa tule kyllä olemaan pienintäkään hyötyä.

En sit syönyt.

Vierailija
13/28 |
10.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Söittekö supistuksiin kotona särkylääkettä? - Mitä? - Oliko apua?

Jos synnytys käynnistyy lapsiveden menolla täytyykö sairaalaan lähteä heti?

Ei tullut supistuksia kotona.

Lähdin sairaalaan heti kun lapsivesi meni. Tosin odotin kaksosia ja silloin on ohjeistettu että heti sairaalan vesien mentyä ja mieluiten makuulla.

Vierailija
14/28 |
10.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

harjoitussuppareista.

Sairaalaan kun mentiin, niin homma oli jo hyvin käynnissä :) Ei niihin ennakoiviin, joita oli kaksi viikkoa (sellaista menkkakipua), mitään lääkkeitä tarvitse. Ihan hyvä, kun kroppa tottuu jo vähän kipuun, niin ei tule minään yllärinä sitten.

Vierailija
15/28 |
10.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

minulla kaks lasta joiden synnytys käynnistynyt vesienmenolla ja minulle sanottu, että kahden ja puolentunnin päästä vesienmenosta pitäisi mennä sairaalalle (vaikka supistuksia ei olisi)

Vierailija
16/28 |
10.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi synnytystä takana ilman lievitystä, joten olisi syntynyt sitten kotiin.

Olen samaa mieltä kuin jotkut jo kirjoitti, että parempi kuunnella sitä omaa kehoa ja niitä kipuja. Ja harjoitussupistukset totuttaa siihen todellisen kivun kestämiseen. Olen kyllä kuullut tuosta panadolin ottamisesta, mutta siinä mielessä että tietää onko synnytyssupistuksia vai vain harjoittelua. Ja eiköhän parasta ole soittaa sinne synnärille jos lapsivesi menee niin saa ainakin varmaa tietoa mitä tehdä.

Vierailija
17/28 |
10.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Synnytykset alkaneet yöllä ja pitkään ollut menkkamaista jomotusta johon Panadol auttoi. Tosin sitten kun pääsin sairaalaan niin jo oli aika alkaa ponnistamaan etä mulla tehosi vissiin liiankin hyvin. Kahden kohdalla en ottanut ja toisen kohdalla olinkin lian aikaiseen sairaalassa ja toisen kohdalla sitten ihan sopivasti vaikka vielä hetken olisikin voinut kotona viivytelläkkin.

Vierailija
18/28 |
10.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

supistukset muuttuivat kivuliaiksi vasta sairaalassa joten ei ollut tarvetta kotona ottaa mitään...

Vierailija
19/28 |
10.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Synnytys on käynnissä kun supparit tulee 10 minsan välein. Sairaalaan lähdetään kun ne tulee n. 5 minsan välein ja kestää minsan.

Ensisynnyttäjä lähtee aikasemmin.

Tietty tarttee ottaan huomioon kuinka kaukana sairaala, miten kestää kipuja jne.

Itte oon kolme synnyttänyt enkä varsinkaan esikoisesta tarttenu lääkitystä vasta kun saliin meni. Mitä enempi synnytyksiä takana niin lääkitys tullu varhasemmin vastaan mutta on synnytyksetkin kestäny aina lyhyemmän aikaakin.

Yhden kerran on vedet menny kotona (osittain) ja lääkäri totes ne lapsivedeksi, menin yöksi kotiin ja kun synnytys ei lähtenyt itse niin käynnistykseen laittoivat jossa meni 3 päivää.

Synnärille kannattaa varmaan olla ensin yhteydessä kun tuntuu että synnytys on käynnistynyt ja mainitsee heille lääkkeen ottamisesta.

Minusta liikaa ei kannata suunnitella, ei ne ole ainakaan minulla koskaan mennyt niinkuin on ajatellut.. ;)

Vierailija
20/28 |
10.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun supistukset alkoivat heti ihan täydellä teholla. Mun mielestä paras taktiikka on olla kotosalla rauhassa ja "totutella" supistuksiin, sitten kun tulee tosi kipee olo niin sairaalaan. Sitten on yleensä jo synnytys hyvässä vauhdissa. Musta sairaalaan meno on jotenkin aina "häiritsevää", haluaisin synnyttää rauhassa ja siksi olen jättänyt aika loppuun sen menon. Tosin nyt kun viimeisin synnytys kesti kaiken kaikkiaan vaan 2t niin pitänee seuraavassa synnytyksessä tehdä heti lähtöä sairaalaan että ehditään. Jos tulee vielä vauhdikkaammin.