Millaista on lentää Ryanairilla? Olen lähdössä Tampereelta Lontooseen...
Onko kenelläkään kokemusta ko. lentiyhtiöstä? Onko turvallinen?
Kommentit (26)
Yleensä on ollut hyvin ajoissa, kun lentää pienemmille, vähemmän ruuhkaisille kentille.
Istumapaikkoja ei ole määrätty vaan istut sinne mihin mahdut. Tästä aiheutuu rynnimistä koneeseen heti kun portista päästetään, varsinkin Tampereella, kun ihmiset ovat laumassa lähtöportin ympärillä. Jos maksaa itsensä priority boardingiin niin homma on hieman rauhallisempaa.
välipalaa lennoilla ei ole ja vaihdot yms täysin omalla vastuulla eli yhtiö ei vastaa vaihtoyhtyeksiin kerkiämisestä vaikka itse ne myisi. Lontooseen lennossa ei taida olla vaihtoja ja on niin lyhytkin että ei varmaan haittaa jos olet ylipäänsä joskus lentokoneessa ollut.
Peruspalvelu, kaikki ylimaarainen karsittu ja tosiaan jos et osta priory boarding niin saat tunkea muiden kanssa kimpassa. Vaikka nykyisin tuntuu etta kaikki lapsiperheet ja vahankaan kynnelle kykenevat ostavat sen priorityn ja sitten kaikki jonottaa siihen!
Koneet ovat uusia ja hyväkuntoisia. Ryanair on Euroopan parhaiten aikatauluissaan pysyvä lentoyhtiö.
Kentällä syntyy aina jono turvatarkastukseen reilu puoli tuntia ennen lähtöä, koska sitä ei avata aikaisemmin. Portilla kannattaa katsoa etukäteen, minne jono tulee muodostumaan, ja päättää sitten, haluaako olla jonon alussa vai jääkö istumaan penkeille odottamaan. Odotusaulassa ei riitä istumapaikkoja kaikille. Kahvilassa voi myös odotella, siellä on OK valikoima.
Kun menee koneeseen, on hyvä tietää, että jos istuimen pöytä on laskettu niin se tarkoittaa, että ne istuimet eivät ole käytössä. Jos lento ei ole täynnä niin tällä tavoin ohjataan ihmiset istumaan tasapainoisesti koneen eri osiin.
Lentoemännät eivät osaa suomea.
Mä pelkäsin ihan kuollakseni kun lennettiin. Ei ollut tosiaan mitenkään turvallinen olo niinkuin on ollut finnairilla.
Olen lentänyt vaikka kuinka monella eri lentoyhtiöllä eikä Ryanair mielestäni ollut sen turvattomamman oloinen kuin mikään muukaan.
Mä pelkäsin ihan kuollakseni kun lennettiin. Ei ollut tosiaan mitenkään turvallinen olo niinkuin on ollut finnairilla.
muuten lentäminen ei ollut sen ihmeellisempää kuin muillakaan yhtiöillä.
Ovat useammin etuajassa kuin myöhässä.
meillä oli lento tukholmasta lontooseen ja sitten samana päivänä lontoosta dubliniin. Ensimmäinen lento oli myöhässä joten olisi myöhästytty toiselta lennolta. Lentokentällä vaihtoivat toisen lennon seuraavaan mahdolliseen ilman mitään kuluja.
Muuten ei ole muuta kuin positiivisia kokemuksia ko. yhtiösta...
Olen lentänyt Ryanairilla Riikaan, Bremeniin ja Lontooseen. Missään minua tai perhettäni ei ole kohdeltu töykeästi. Mukavasti on mennyt eikä ole pelottanut, vaikka minullas on kaikenlaisia kammoja. Kesällä lennän taas Lontooseen sekä Saksaan.
Koneet ovat olleet aina ajoissa.
Henkilökunnan puheesta olen vain kerran saanut jotakin selvää, vaikka muka osaan englantia. Sehän vain naurattaa.
Hieman ripeämpää ehkä, kuin normaalisti... kaikin puolin.
Siis millaista on matkustaa kyseisellä koneella?? täh, onko se lentoyhtiöstä jotenkin kiinni miten se lentokone lentää? =)
Ja muutenkin, joka lentoyhtiöllä on omat hyvät ja huonot puolensa. Ei Finnairillakaan ihan täydellistä lentoa ole, vaikka kallis onkin. Taas esim. Air Baltic, tosi halpa, mutta hyvä.
Se on niin monesta kiinni.
Miksi kyselet täältä?
Kaymme Suomessa 2-3 kertaa vuodessa ja lennamme Dublinist aTampereelle ja takas. Plus Viela Irlannin sisalla Corkista Dubliniin, kaikki Ryanairilla.
Tuo ryysiminen voi olla rasittavaa, yksin matkustavaa tuskin kuitenkaan haittaa, kun istumapaikalla ei niin valia. Olen itse joskus mennyt priority boardingilla, joskus en, aina on paasty koko perhe vierekkain istumaan, kun on vaan menty ajoissa jonoon.
Koneet tosi uusia, uudempia kuin useimmilla muilla yhtioilla.
Kaikesta pitaa koneessa maksaa ja aika kalliiksi tulee, kun nelja henkea ostaa pienta naposteltavaa. Koneessa myydaan myos arpoja ja tax free -kamaa.
Henkilokunta ei tosiaan sitten puhu suomea.
Kun kone laskeutuu ajallaan, soi koneessa hirvea fanfaari ja tiedotetaan, etta taas on Ryanair toimittanut sinut ajoissa perille, toisin kuin monet muut yhtiot...
Koskaan emme ole ostaneet tuota Priority boardingia, eikä ole ollut tarpeen... Esimerkiksi viime kerralla odottelimme mieheni ja pienen lapsemme kanssa rauhassa siihen asti kun jono oli hävinnyt ja menimme aivan viimeisinä koneeseen. Ystävälliset lentoemännät antoivat meille sitten edestä kolme paikkaa, jotta saimme istua kaikki vierekkäin, vaikka lapselle ei olisi edes kuulunut omaa paikkaa.
Ryanair ei lennä Lontooseen, vaan Stansteadiin. Sieltä on tunnin matka Lontooseen.
Sama kuin sanoisi, että Lahti on osa Helsinkiä...
1½ tuntia odotettiin koneessa mennen tullen lähtöä. oli aika kauheeta kun kova lentopelko ja kiukkuinen vauva sylissä.. kannattaa mennä peräpään ovesta niin pääsee hienosti, muut kun tunkee etuovesta. halpaa on, 30e maksoi italiaan per naama. ihan hyvä hinta vaikka sitten kahvi pitääkin itse ostaa. olis finnairilla tullut kahvikupposelle 1400 e hintaa vastaavalle lennolle mut nyt päästiin vielä lähemmäs. palvelu pelas yhtä hyvin kuin muilla yhtiöillä mutta ahdasta on, mun jalat ei mahtunu siihen väliin vaan piti pitää sivuttain koko ajan. suomea ei puhu kukaan tosiaan. kentällä tosi kiukkuiset virkailijat. tampereen kenttä aika karmea mut italian päässä oli tosi hieno. rattaat saa viedä lentokoneen rappusten viereen eikä maksa mitään ja lentoyhtiö vastaa jos menis rikki mut ei mene kun viimeisenä nostetaan sisään. lentoyhtiö ei vastaa jos laitat matkalaukkujen kanssa ruumaan. kaukalon kuljetus 10 e jos vuokra-autoa meinaat niin kannattaa ennemmin ottaa oma. oman auton jättö kannattaa vähän kauemmas kun just lentokentän eteen. meidän oli pakko jättää ja maksoi jotain 50 e, enemmän ku lentoliput.
Stansteadia lukuunottamatta Ryanairin kentät ovat yleensä jollakin mukavalla pikkupaikkakunnalla, jossa on itsessäänkin nähtävää. Esimerkiksi "Milano" on oikeasti tosi idyllinen Bergamo, jossa on hieno keskiaikainen vanhakaupunki ja ylelliset ostoskadut. Majoitusta irtoaa näistä yleensä edullisesti. Eli jos nyt yleensä vielä haluaa lentomatkailua harrastaa niin kannattaa tsekata nämä pikkukaupungit viikonloppulomaa varten.
Stansteadia lukuunottamatta Ryanairin kentät ovat yleensä jollakin mukavalla pikkupaikkakunnalla, jossa on itsessäänkin nähtävää.
vinkki edulliseen pysäköintiin Pirkkalassa:
http://www.lentokenttaparkki.fi/english.htm
Meillä maksoi kolmen päivän parkki muistaakseni 9€. Ne lentokentän omat olisi olleet jotain kolme kertaa enemmän tjsp. Tuosta on ehkä 200m pidempi kävelymatka sinne terminaaliin kun Avian omalta parkkipaikalta.
Suosittelen :)
Lentäjät lentävät väsyneinä, usein ovat laskeutuneet mm. väärälle kiitoradalle, katastrofilta on selvitty vain hyvällä onnella... Samoin koneiden huollot eivät ole ajantasalla vaan niitä pitäisi tehdä useammin mutta sekin on taas rahakysymys...
Onko turvallinen? Ei ole Tekniikan Maailmassa näkynyt törmäystestituloksia.