Muita joilla munasolun irtoaminen sattuu sairaasti!!
Eli joka kuussa on pari päivää kylki ihan mahdottoman kipeä ja ei pysty urheilemista kuvittelemaankaan, makuullakin vihloo ikävästi ja särkylääkkeitä joutuu syömään:(
No ainakin tietää varmasti, että milloin munasolu on irtoamassa..
Onko muilla samaa ongelmaa??
Kommentit (23)
Mulla sama, ja nimenomaan silloin, kun käytössä ei ole hormonaalista ehkäisyä. Harrastan juoksua, mutta ovulaation aikaan ei kyllä voi pariin päivään lähteä lenkille.
n43
Täällä on myös.
Alkoi ensimmäisen synnytyksen jälkeen, ja välillä ovat aivan sietämättömän kipeitä.
Yleensä jos voi makoilla tietyssä asennossa paikallaan, niin kivun kestää, mutta jos pitäisi olla liikkessä, niin joskus olen meinannutkin pyörtyäkkin siihen kipuun (minulla on korkea kipukynnys).
Omalla kohdalla kipu tuntuu siltä, kuin jommallekummalle puolelle tökättäisiin jollakin terävällä ja se jäisi siihen sitten vihlomaan.
Joskus kipu tuntuu myös peräsuolessa kramppina, joka on todella kivuliasta.
Olen usein joutunut arpomaan, että puhkesiko umpisuoli vai onko tämä edelleen ovulaatiokipua, kun kylmähiki virtaa ja melkein oksettaa sen kivun vuoksi.
Mutta kuten muillakin, niin minunkin kohdalla, se pahin kipupiikki kestää vain sen muutaman tunnin. Sellaista jomottelua ja arkuutta on ennen ja jälkeen.
Ja ultrassa olen ollut kivun aikaan, ja ovulaationmerkit sieltäkin löytyi. (tilkka verta vatsaontelossa[olen ymmärtänyt, että tuo vuoto vatsaonteloon olisi kivun syy??] jne)
Ensimmäisen synnytyksen jälkeen ovulaatiot olivat jätkyttävän kipeitä. Teki niin kipeää, että itkin. Juoksin lääkäreissä ja tutkimuksissa, kun epäilin kohtutulehdusta ja ties mitä sairautta. Lääkäri ultratessa totesi, että hormonitoimita on vain palautumassa ja ovulaatio tuloillaan. Muutamien kiertojen jälkeen kivut vähenivät ja katosivat kokonaan.