Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muita joilla munasolun irtoaminen sattuu sairaasti!!

Vierailija
10.03.2009 |

Eli joka kuussa on pari päivää kylki ihan mahdottoman kipeä ja ei pysty urheilemista kuvittelemaankaan, makuullakin vihloo ikävästi ja särkylääkkeitä joutuu syömään:(

No ainakin tietää varmasti, että milloin munasolu on irtoamassa..

Onko muilla samaa ongelmaa??

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
12.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

hieman kyllä kuulostaa suurennetulta. Mutta ehkä psykiatri osaisi auttaa.

T: gynekologi

Vierailija
2/23 |
12.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mut vaan silloin kun ei käytössä hormonaalista ehkäisyä. Ehkäisy vie kivun pois.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
12.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikös se olis gynen tehtävä?

T: myöskin yksi jolla karseat oviskivut.

Vierailija
4/23 |
10.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tosin mulla se tuntuu alavatsan ja peräaukon kramppina, ja vain n tunnin ajan. siihen auttaa lämpöpakkaus alamahalla tai "vaippana" =) riippuen kumpaa repii enemmän. ja plussanu olen aina, joten kipu ei ole mikään "huono munasolu" tms.

Vierailija
5/23 |
10.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikkei tää kipu kyllä kivaa olekaan:/

ap

Vierailija
6/23 |
10.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sattuu ihan hirmusti! Ennen sen kivun jotenkin siesi, tiesi että mahdollisuus raskautua, mutta nyt sterilisoituna tuon kivun "kärsiminen" tuntuu niin turhauttavalta.

Vierailija
7/23 |
10.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ulostamista ei voi kuvitellakaan.

Vierailija
8/23 |
10.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että toiset ei tunne pienintäkään tuntemusta munasolun irtoamisesta, eikä heillä ole mittän hajua, että koska se munasolu irtoaa ja kummalta puolelta jne.

Ja sitten toiset, kuten minä, on niin julmetun kipeitä, ettei liikkumaan tahdo pystyä, kun munasolu on irtoamassa ja irtoaa.

Niin yksilöllisiä juttuja kyllä on. Ja täytyy sanoa, että en todellakaan ole mikään kipuherkkä ihminen muuten.

Vierailija
9/23 |
12.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä alavatsani tulee todella kipeäksi ja mikään asento ei ole hyvä:/

Vierailija
10/23 |
12.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sattuu ihan hirmusti! Ennen sen kivun jotenkin siesi, tiesi että mahdollisuus raskautua, mutta nyt sterilisoituna tuon kivun "kärsiminen" tuntuu niin turhauttavalta.

TULLA RASKAAKSI!!!

Vierailija
11/23 |
12.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oo ikinä tuntenut sitä, menkkakivut on kyllä välillä ihan kamalia, mutta sitähän tässä ei kysytty.

Vierailija
12/23 |
12.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

On sama ongelma. Mutta en syö lääkkeitä kipuun. Hammasta purren mennään. Ongelma alkoi vasta toisen lapsen synnyttyä.

Vierailija
13/23 |
12.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä myös yksi. Mulla ei vihlo vaan tuntuu lähinnä siltä kuin laitettais solmuun munasarjoja. Tärinä ja esim autossa istuminen on pahinta. Loppuvaiheessa kipu on ihan hirveä ja sit ykskaks loppuu melkein kokonaan, parisen päivää saattaa kestää, yleensä alussa kipu on vain pientä, jonka olenkin tulkinnut munasolun kasvukivuksi.

Mistälie johtuu noin kovat kivut kun toiset ei tunne mitään. Mullakaan ei joka kuukausi satu, ihmeellistä sekin.

Vierailija
14/23 |
12.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Särkylääkkeet ei auta yhtään. Ihanaa kun irtoaa työpäivän aikana eikä voi edes kuvitella liikahtavansa. Mitään tärähtelyä ei kestä eikä todellakaan voi ulostaa. Onneksi mulla tuo kipuhuippu kestää vaan pari tuntia.

Mulla myös endometrioosia ja oon aina yhdiatänyt kivun sen syyksi. Onkohan toi vaan luuloa

Vierailija
15/23 |
12.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama juttu. Mutta vaan jos on luomuna, ei pillereitä. Kävely ja tärähtely sattuu, jopa yhdyntä aiheuttaa tärähtelyä ja kipua. Raskaudu siinä sitten...

Vierailija
16/23 |
13.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla sama juttu. Rauhallisesti on mentävä munasolun irtoamisen aikana. Mistähän tuokin johtuu? Onkohan sitä kukaan tutkinut?

Vierailija
17/23 |
13.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oireili adenomyoosi juurikin noilla ovuaatiokivuilla ja kuukautiskivuilla. Menkää hyvät naiset ajoissa lääkäriin!!!

Vierailija
18/23 |
13.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

minulla ei varsinaisesti satu, mutta alavatsalla tuntuu että jokin vetää kippuraan, en voi kävellä suorassa ja  tärinä esim. autossa tuntuu todella pahalle!

Vierailija
19/23 |
13.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, tuntuu ihan peevelisti. Ei ole koskaan tarvinnut arpoa, että tapahtuuko ovulaatio ja milloin. Kipu alkaa päivän tai parin aikana ennen kuin ovulaatio tapahtuu ja lisääntyy ovulaatiota kohden. Vikat tunnit ennen sitä ovat todella kivuliaita ja kävelykin sattuu. Kipu on jomottavaa, kuin lisääntyvää voimakasta paineentunnetta jommalla kummalla puolella ja se loppuu kuin seinään kun ovulaatio on tapahtunut.

Lapsia mulla on kolme ja ovat tulleet todella helposti. Ei ole tarvinnut arpoa hedelmällisiä päiviä tai paljonko viikkoja on oikeasti.

Ketjun gynekologi voisi palata kirjallisuuden pariin ja selvittää itselleen vaikkapa termin mittelschmertz taustat. Alavatsan alueen päivystyskäynneistäkin yllättävän suuri osa johtuu ovulaatiokivuista, joita potilas ei tunnista ja pelkää kivun johtuvan jostain sairaskohtauksesta.

Vierailija
20/23 |
13.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama juttu. Mutta vaan jos on luomuna, ei pillereitä. Kävely ja tärähtely sattuu, jopa yhdyntä aiheuttaa tärähtelyä ja kipua. Raskaudu siinä sitten...

Salaisuus on siinä, että seksiä harrastetaan 2-4 päivää ennen ovista. Siittiöt ovat silloin jo valmiina munasolua odottamassa. T: kolmen lapsen äiti joka ei oo ikinä kyennyt seksiin ovispäivänä kipujen takia