Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ystävä jätti alkoholin

Vierailija
01.05.2024 |

Eli ystävä jätti alkoholin 2 vuotta sitten. Ei siinä mitään, hyvä juttu. Kyseessä hyvä ystävä 30 vuoden takaa, mutta nyt alkanut nälvimään ja arvostelemaan juomistani.

Otan viikonloppuisin pari olutta josta hän jaksaa mainita joka vkl. "Jaa taas nousuhumala taitaa olla?" Jos laitan jonkun hauskan viestin esimerkiksi. Tai jos soitellaan kyselee onko sitä taas otettu olutta. Jaksaa muistutella sen vaaroista ja alkavasta alkoholi ongelmasta?!

Tiedän kyllä itse että homma on täysin hanskassa ja ns. kännejä tulee juotua pari kolme kertaa vuodessa firman pikkujouluissa yms. 

Eilen alkoi suorastaan v*tuttamaan kun hän sai kuulla että meidän vappuaattoon kuului myös alkoholi ja suorastaan halveksui meitä siitä. 

Todella raskasta, pelkään että meidän ystävyys alkaa olla tiensä päässä. Tämmöisen asian vuoksi. Todella raskasta kun pitää varoa sanomisia ko. henkilön seurassa.

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
01.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisään vielä että olen aina ennen ihmetellyt kun ystävät/kaverit kaikkoaa jos joku jättää alkoholin, mutta jos se tämmöistä on niin en kyllä enää ihmettele lainkaan.

Vierailija
2/22 |
01.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkään tästä ei voi puhua hänen kanssaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
01.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Trolloloo

Vierailija
4/22 |
01.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas!

Vierailija
5/22 |
01.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan sama juttu vegaanikäännynnäisten kanssa. Ja röökipolton lopettaneiden. Herkästi alkaa moralisointi ja arvostelu.

Vierailija
6/22 |
01.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kyllä maininnut asiasta pariinkin kertaan, mutta tuloksetta. No ehkä pariksi viikoksi rauhoittuu mutta sama meno jatkuu taas sen jälkeen.

Vierailija
7/22 |
01.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varmaan sama juttu vegaanikäännynnäisten kanssa. Ja röökipolton lopettaneiden. Herkästi alkaa moralisointi ja arvostelu.

Todennäköisesti

Vierailija
8/22 |
01.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa vähän siltä että ystäväsi on osittain kateellinen siitä että pystyt itse juomaan maltillisesti ja nauttimaan asiasta mitä hän ei "voi" itse nauttia enää.

Vierailija
9/22 |
01.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos hänen alkaa itse tekemään mieli ja vtuttaa kun toinen saa juoda?

Vierailija
10/22 |
01.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollaiset on rasittavia. Ex mies oli entinen alkoholisti ja näyttikin siltä. Hän oli todella rasittavaa seuraa. Moralisoi kokoajan kuin saarnamies toisten juomista. Ikinä ei olisi ilm.saanut ottaa edes yhtä. Itse hän kuitenkin poltti lähes 3 askia tupakkaa vuorokaudessa ja se oli hänestä sellainen asia, jota ei saanut kritisoida. Juominen 2-4 krt vuodessa teki hänen mielestään ihmisestä juopon, mutta jokapäiväinen ketjupolttaminen oli hienoa....  Tosi hienoa kun ihminen haisee tuhkakupille, naamakin on kuin tuhkakuppi ja kynnet ja sormet on keltaiset. 

Vierailija
11/22 |
01.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

25-30 kertaa poliisi vei juoppoputkaan.

Kerran samalla viikolla 3 kertaa.Putkavahti kysyi oletko muuttanut tänne asumaan?

Aloin sitten ymmärtää ettei alkoholi sovi minulle.Hakeuduin päihdekuntoutukseen ja käyttö loppui kokonaan.

Vierailija
12/22 |
01.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa vähän siltä että ystäväsi on osittain kateellinen siitä että pystyt itse juomaan maltillisesti ja nauttimaan asiasta mitä hän ei "voi" itse nauttia enää.

Juurikin näin. Tietämäni yksi mies ei vaan kestänyt viinaa, vaan hänestä tuli aivan hullu joka tuhosi koko elämänsä muutamassa minuutissa. Oli sitten tietenkin kateellinen, kun muille ei käynyt samoin. Olihan se noloa....

Vierailija
13/22 |
01.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämänmuutoksen tehneet ovat kuin uskoontulleet saarnaajat. Raitistuneet alkoholistit, uskoontulleet, vegaaniksiryhtyneet jne. Kun ovat huomanneet elämänmuutoksen hyväksi itselleen, alkavat saarnata sitä muillekin.

Mitä siinä voi muuta tehdä kuin ottaa etäisyyttä. Harmillista sinänsä, että suvaitsevaisuus on katoavaa kansanperinnettä.

Vierailija
14/22 |
01.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itseasiassa tuo voi pitää hyvinkin paikkaansa.

Ap

Vierailija
15/22 |
01.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

25-30 kertaa poliisi vei juoppoputkaan.

Kerran samalla viikolla 3 kertaa.Putkavahti kysyi oletko muuttanut tänne asumaan?

Aloin sitten ymmärtää ettei alkoholi sovi minulle.Hakeuduin päihdekuntoutukseen ja käyttö loppui kokonaan.

Hieno homma! Arvostan.

Vierailija
16/22 |
01.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erittäin todennäköisesti se sinun kaverisi haluaisi itsekin juoda, mutta on liian ylpeä "retkahtaakseen".

Vierailija
17/22 |
01.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sinulla ollut joskus alkoholin kanssa ongelmaa elämäsi aikana? Ystäväsi saattaa olla huolissaan sinusta, jos näin on?

Vierailija
18/22 |
01.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko sinulla ollut joskus alkoholin kanssa ongelmaa elämäsi aikana? Ystäväsi saattaa olla huolissaan sinusta, jos näin on?

"Ystävä" on kateellinen ei huolissaan. Paremminkin toivoo että ap retkahtaisi oikein kunnolla, että saisi moralisoida enemmän.

Vierailija
19/22 |
01.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moraalin vartija

Vierailija
20/22 |
01.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun itse lopetin tupakan polton 12 vuotta sitten, en kylläkään milloinkaan pilkanut enkä arvostellut niitä kavereita, jotka edelleen polttivat.

En puhunut mitään.  Joskus lähdin heidän mukaan, kun ulos läksivät tupakalle. 

Aluksin käytin nikotiinikorvaus juttuja:  Laastareita. Ja purukumia.  Vähitellen nekin jäivät pois.

Siihen tottuu yllättävän nopeasti, ettei enää polta, eikä himoitse tupakkaa. 

Se vaan menee niin, ettei enää haluta tupakkaa.