Rahahuolet...
Opiskelijana olen niiiin kyllästynyt tähän ainaiseen kituuttamiseen! Laskujen ja vuokran jälkeen on taas tilillä reilu satanen loppukuuksi... Tuntuu, että koko elämä on yhtä stressaamista rahahuolien takia! Kesäksi haluaisin töihin, mutta näyttää todella huonolta tilanne, kun en ole yhteenkään haastatteluun päässyt ja edelliseen kesätyöpaikkaan ei tänä vuonna palkata väkeä. Ihaninta olisi tietysti viettää loma lapsen kanssa, mutta taitaa olla turha toivo...
Kommentit (3)
En tiedä, miten olisin aikoinani pärjännyt, jos olisi ollut vielä lapsikin ruokittavana/huollettavana.
Tsemppiä kovasti ja yritä ajatella, että tämä on vain eräs vaihe elämässä. Jokainen, joka on opiskellut ja asunut silloin itsenäisesti, on kokenut jonkinlaisen "opiskelijan köyhyyden". Mutta se on vain tilapäistä. Jos lapsi on vielä pieni, ei hän mitään elämyksiä kesällä kaipaa. Oman äidin seura on parasta ja arjen asiat. Luonto ja aurinko jo sinänsä tuovat elämään luksusta :)
jos olet saanut laskutkin maksettua. Minulla on tilillä 37 euroa ja joitakin senttejä ja kaikki tämän kuun laskut vielä maksamatta, eli ei paljoa naurata. Ja opiskelija olen minäkin
mistä menoista voisin karsia. No netistä tietysti, mutta sekin hankaloittaisi opiskeluja, kun käyn verkkokursseja ja muutenkin. Vaatteita tai muita en itselleni juurikaan osta. Jos joku kertoisi, mistä karsia, karsisin kyllä...
On alkanut vaan niin ottaa päähän nää ikuiset rahahuolet! Tuntuu ettei elämästä tuu mitään ja ettei siitä pysty nauttia ollenkaan!