Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Bisoprolol kokemuksia

Vierailija
10.05.2023 |

Sain eilen kardiologilta Bisoprolol 5 mg lisälyönteihin. Millaisia kokemuksia teillä on tästä lääkkeestä? Pitäisikö sen alkaa heti vaikuttaa lisälyönteihin vai tuleeko vaikutus kenties myöhemmin? Lääkäri teki EKG:n ja minulla oli joka kolmas lyönti kammioperäinen lisälyönti. Lääkäri teki myös ultran ja sydän on täysin normaali. Nämä lisälyönnit kyllä tuntuvat tosi ikäviltä, vaikkaneeivät kuulemma vaarallisia olekaan. Holteriin olen menossa muutaman viikon kuluttua

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
10.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla eteisvärinää ja tuo sama lääke kyllä auttaa. Parissa tunnissa sydämenlyönnit tasaantuu.

Vierailija
2/32 |
10.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari kohtaa. Nukutko tarpeeksi? Oletko lihava? Stressaatko liikaa? Kahvi? Tupakka? Alkoholi?

Itse lääke kyllä tehoaa. Tarpeen vaatiessa annostusta voi nostaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
10.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä muita kokemuksia....?

Pitääkö lääkettä syödä esim viikon verran ennen kuin alkaa auttamaan? Vai pitäisikö jo ensimmäisen otetun lääkkeen auttaa?

Vierailija
4/32 |
10.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitääkö lääkettä syödä esim viikon verran ennen kuin alkaa auttamaan? Vai pitäisikö jo ensimmäisen otetun lääkkeen auttaa?

Kyllä se hyvin voi auttaa vähän enemmän viiveellä kun sydän saa levätä.

Vierailija
5/32 |
10.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pari kohtaa. Nukutko tarpeeksi? Oletko lihava? Stressaatko liikaa? Kahvi? Tupakka? Alkoholi?

Itse lääke kyllä tehoaa. Tarpeen vaatiessa annostusta voi nostaa.

Nukun tarpeeksi ja olen hyvin hoikka. Kahvia juon max yhden kupin aamulla ja en tupakoi. Kyllä stressaan.Nämä lisälyönnit alkoivat ihan yllättäen muutama kuukausi sitten. Ultran mukaan sydän on normaali, verikokeet ok. Kolesteroli myös ihan raja-arvoissa. Lisälyöntejä tulee myös levossa. En ole huomannut, että lisääntyisivät liikunnan myötä.

Vierailija
6/32 |
10.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syke on joskus illalla tosi nopea ja otan 5 mg kerralla, puolessa tunnissa auttaa ja saa nukuttua. En käytä säännöllisesti vaan tarpeen mukaan.

Vierailija
7/32 |
10.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän puolikkaan päivittäin ja tarvittaessa otan jopa kokonaisen lisäksi. Holter tehtiin kahdesti ja koska omatkin "ylilyönnit" ovat vaarattomia näillä mennään nyt.  Sellaisen neuvon lääkäri antoi, jos "hakkaus" jää täysillä päälle yli 2-3t, niin soittaa ambulanssi, heillä on sydänfilmi laitteet jne mukana, ja luultavasti saavat tilanteen hallintaan ihan siinä kotona.

Vierailija
8/32 |
10.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käytän puolikkaan päivittäin ja tarvittaessa otan jopa kokonaisen lisäksi. Holter tehtiin kahdesti ja koska omatkin "ylilyönnit" ovat vaarattomia näillä mennään nyt.  Sellaisen neuvon lääkäri antoi, jos "hakkaus" jää täysillä päälle yli 2-3t, niin soittaa ambulanssi, heillä on sydänfilmi laitteet jne mukana, ja luultavasti saavat tilanteen hallintaan ihan siinä kotona.

Alkoiko sinulla auttaa tuo lääke ihan samantien? Vai pitikö sitä käyttää pidempään (esim. viikon) ennen kuin alkoi auttaa lisälyönteihin?

Vierailija
9/32 |
10.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä saisin olla jatkuvasti kutsumassa ambulanssia paikalle. Lisälyöntikohtaukset kestävät tosi pitkään minulla. Lääkäri ei ollut kovin tästä vielä kovin huolissaan, sillä näitä lisälyöntejä on minulla ollut vasta kahden kuukauden ajan

Ap

Vierailija
10/32 |
10.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun aloin käyttää lääkettä niin päätä vähän kun särki ja tuntuu että pää kutistuu jotenkin. Sen jälkeen vain sellaisia ongelmia että kunto ei tahdo oikein nousta. Jos lääke jää väliin niin sen kyllä huomaa eli syke nousee korkealle. Otan yhden 5mg päivässä ja käyttänyt vuosia.

Aloin myös lihoa samaan aikaan kun aloin syödä lääkettä mutta en tiedä onko lääkkeen syytä vai vain sattumalta yhtaikaista.

Vierailija
11/32 |
10.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä saisin olla jatkuvasti kutsumassa ambulanssia paikalle. Lisälyöntikohtaukset kestävät tosi pitkään minulla. Lääkäri ei ollut kovin tästä vielä kovin huolissaan, sillä näitä lisälyöntejä on minulla ollut vasta kahden kuukauden ajan

Ap

Voi olla kun minulla on verenpainetta ja diabetes että ohjeet on eri.  Kysyit alkoiko lääke heti vaikutta, en muista:).

Vierailija
12/32 |
10.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei pidä.

Lääke säätelee sydämen rytmiä, heti kun se on elimistöösi imeytynyt.

Ei se mikään antibiootti tai masennuslääke ole.

Vierailija
13/32 |
10.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä syön 2,5mg takykardisiin oireisiin. Kyllä se auttoi heti kun vaikutus alkoi. Ja sellainen lääke joka toimii ns.heti. Jonkun aikaa meni tottua paineiden laskuun ja oloon, enää en parin kk jälkeen huomaa. Syke on kyllä nyt hyvä ja tasainen.

Vierailija
14/32 |
10.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nyt kahtena päivänä ottanut ja lääke ei auta muljahteluihin, joten kuulun sitten siihen ryhmään, jolle lääke ei valitettavasti tuo apua

Ap

Vierailija
15/32 |
10.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vielä nostan

Ap

Vierailija
16/32 |
23.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ollut käytössä jo toista vuotta eteisvärinän estoon. Kuitenkin rytmäreitä ihan kiitettävästi ollut ja paremmin auttaa kohtaus lääkkeenä Propral. Hengästyn aivan helkutisti nykyään ja muutenkin olo aika vetelä. Olen menossa keskustelemaan lääkityksestä ensi viikolla , jos jokin parempi vaihtoehto löytyisi tai jättäisin bison pois , koska en usko sen oikein toimivan omalla kohdallani.

Vierailija
17/32 |
04.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloirin eilen. Öisin keskisyke ollut noin 85. Viime yönä oli 58. Verenpaine oli maanantaina jotain 140/95. Tänään 95/65. Omen kahtena päivänä ottanut 5mg. Ilmeisen tehokasta.

Vierailija
18/32 |
04.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auttaa hyvin, leposyke 60-70 ja yöllä 40-50.

Vierailija
19/32 |
04.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin on toiminut. Itsellä on 2,5 mg annos 1-2 kertaa päivässä. Ongelmana ei ollut  mikään sydänhomma sinänsä vaan ajoittainen verenpaineen ja sykkeen nopea karkailu syystä X. On myös varsinaista verenpainelääkettä käytössä. Olen keski-ikäinen 1-tyypin diabeetikko.

Vierailija
20/32 |
04.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ok lääke, mulla vaihdettiin nebivololiin (Hypoloc), se ollut vielä parempi. Mulla ei kammiolisälyöntejä, tykytystä vaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan neljä