Onko Remu suomalainen merkki?
Kun lapselle pitäisi ostaa keväthaalari niin mietin tässä, mitkä mahtaisivat olla suomalaisia valmistajia? Onko sellaisia ollenkaan? Olis kiva nyt tukea Suomen taloutta valitsemalla suomalainen merkki.
Kommentit (14)
Mutta ei niitä Suomessa tehdä. Rasavilit tehdään, taitaa olla ainut kotimaassa ommeltava haalarimerkki.
Travellet taidetaan ommella Virossa.
Munkin tietääkseni Rasavil on ainoa kokonaan Suomessa tehty haalarimalli.
Olen pyrkinyt nyt 5v. ostamaan kaikki Rasavililtä, tykkään niistä muutenkin. Siellä todellakin Pohjois-Suomessa (missä Vojakkala tarkasti on?) ompelevat jokaisen Rasavil-haalarin.
Kaikki muut tehdään Eestissä ja jotkut Kiinassa.
Munkin tietääkseni Rasavil on ainoa kokonaan Suomessa tehty haalarimalli.
Olen pyrkinyt nyt 5v. ostamaan kaikki Rasavililtä, tykkään niistä muutenkin. Siellä todellakin Pohjois-Suomessa (missä Vojakkala tarkasti on?) ompelevat jokaisen Rasavil-haalarin.
Kaikki muut tehdään Eestissä ja jotkut Kiinassa.
tehdään Kiinassa. En ole varma, noin luin jostain toissa syksynä. Mutta en muista, mistä luin, jos av:lta niin tieto ei ole ihan varma. :-)
samaten kuin saman yrityksen merkit Lassie ja Tuttakin.
Rasavilin ulkoiluvaatteet siis tehdään jossain Tornion lähellä.
http://www.rasaviltuote.fi/fi/
Tampereella olen useasti käynyt tehtaanmyymälässä ostoksilla ja heidän nettisivuiltaankin löytyy tällainen teksti:
Travalle Oy on suomalainen Tampereella toimiva perheyritys, joka valmistaa lasten ulkovaatteita yli 30 vuoden kokemuksella. Travalle valmistaa haalareita, takkeja ja housuja 0-12 vuotiaille. Travalle tunnetaan erityisesti laadukkaista Remu® -kosteussuojapuvuista. Tuotteet suunnitellaan pohjoisen vaativat sääolosuhteet huomioiden. Tuotekehittelyn tavoitteena on tehdä leikkiville lapsille toimivia käyttövaatteita, joissa yhdistyy mukavuus, turvallisuus ja helppohoitoisuus.
mutta tuotanto on aikoja sitten siirretty ulkomaille (Baltiaan). Suunnittelutyö tehdään Suomessa.
Tampereella olen useasti käynyt tehtaanmyymälässä ostoksilla ja heidän nettisivuiltaankin löytyy tällainen teksti:
Travalle Oy on suomalainen Tampereella toimiva perheyritys, joka valmistaa lasten ulkovaatteita yli 30 vuoden kokemuksella. Travalle valmistaa haalareita, takkeja ja housuja 0-12 vuotiaille. Travalle tunnetaan erityisesti laadukkaista Remu® -kosteussuojapuvuista. Tuotteet suunnitellaan pohjoisen vaativat sääolosuhteet huomioiden. Tuotekehittelyn tavoitteena on tehdä leikkiville lapsille toimivia käyttövaatteita, joissa yhdistyy mukavuus, turvallisuus ja helppohoitoisuus.
huono ostos ole, jos haluaa tukea kotimaisia yrityksiä, kyllähän ne työllistävät suunnittelu-, markkinointi- yms. ihmisiä Suomessa ja kaikki voitot tulevat Suomeen. Mutta tietysti eettiset syyt ovat asia erikseen, kuka tietää millaisissa oloissa kiinalaisissa ompelimoiss työskennellään...
mutta kopsaan silti Rasavilin sivuilta tekstin:
"Vuodesta 1979 Rasavil-Tuote Oy on pitänyt lippua korkealla: valmistanut puuha-asut kotimaisin voimin ja osoittanut, etteivät laadukas suunnitteluosaaminen ja ompelutaito ole Suomesta kadonneet.
"
.
niin se takuulla lukisi niissä ihan kissankokoisin kirjaimin pesulapussa tai niissä hintalappusissa. Meillä on kaapissa uusi Remu-puku ja tutkin sitä eilen, ja siinä ei ole valmistusmaata. Suomi se ei kuitenkaan ole.
Rasvill on Suomalainen. Tehdas jossain pohjosessa. Niiden sivuita näkee tarkemmin. Muita Suomalaisia ei taida olla.
Travelle on suomalainen.
Luhdalla on lastenvaatteita. Icepeak taitaa olla suomalainen kanssa.