Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

G: Omituisinta, mitä vieraat ovat tehneet ollessaan teillä kylässä?

Vierailija
10.03.2009 |

.

Kommentit (676)

Vierailija
361/676 |
30.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ehkä kuumien juomien kohdalla se johtuu siiträ, että juomaa on jäähtynyt... mutta minulla on todelakin tällainen pinttynyt tapa. itse tarkistan jokatapauksessa lautaset ja mukit sekä huuhtaisen ne ennen tiskikoneeseen laittamista...

joku on minulle sanonut, että minulla on venäläinen tapa:) jättävätkö venäläisetkin teetä mukin pohjalle?

Vierailija
362/676 |
30.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihmisille ja huudatti telkkaria aamuyöllä. Pelkäsin todella.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
363/676 |
30.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee kyllä sellainen olo, että mitenkä päin sitä uskaltaa enää kylässä olla, jos on vaan oma itsensä ja silti se on toisten mielestä outoa tai typerää...

Itse olen esteetikko ja teen lähes aina kylässä ollessani havaintoja toisten kodista: saatan kehua verhoja tai jotain esineitä yms. Mielestäni aidot kehuni ovat ilahduttaneet isäntäväkeä. Toivoisinkin, että jos en osaa käyttäytyä kylässä oikein, minua ei enää kutsuttaisikaan paikalle...

Vierailija
364/676 |
30.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka oli jäänyt samana vuonna leskeksi, tuli meille viettämään joulua.

Saavuttuaan hän meni suoraan sohvalle nukkumaan herätälseen sitten kun ruoka on valmista.

En oikein tykännyt moisesta. Ei vaihtanut mitään kuulumisia, kysellyt lasten vointia tai yhtään mitään. Ei tainnut seura kiinnostaa...

Vierailija
365/676 |
30.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun he tulivat meille, he yleensä ojensivat lapset heti ovella meidän hoiviin ja putosivat syvässä unessa olkkarin sohville. Mielelläni se heille suotiin. Olivat todella kovilla. Ja oli rankkaa vielä paljon senkin jälkeen, kun äiti lopulta taistelunsa hävisi ja kuoli.

Tuntuu vähän siltä, ettei sulta riitä oikein ymmärrystä leskiveljellesi.

Veljeni, joka oli jäänyt samana vuonna leskeksi, tuli meille viettämään joulua.

Saavuttuaan hän meni suoraan sohvalle nukkumaan herätälseen sitten kun ruoka on valmista.

En oikein tykännyt moisesta. Ei vaihtanut mitään kuulumisia, kysellyt lasten vointia tai yhtään mitään. Ei tainnut seura kiinnostaa...

Vierailija
366/676 |
30.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

minunkin mielestäni, jos on kyseessä hieno juhla-ateria, olisi kahvin sijaan pitänyt tarjota aperitiivi (alkoholiton tai holillinen tyylinne mukaan), mutta ei kahvia!

Vierailija
367/676 |
14.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaveri tuli yökylään. Ei oltu tavattu pitkään aikaan. Lapsenkin olin saanut välissä.

-ensiksi laittoi kuukautisveriset alushousunsa likoon lavuaariin

(pyysin ottamaan pois, jottei mieheni saa hepulia)

-söi kaikki jacky-makupalat jääkaapista, kun olin ostanut niitä kaikille yhden

-kysyi tarvitsenko kaupasta jotakin, kun oli menossa. pyysin tuomaan karkkia ja annoin 2 euroa. Oli syönyt tilaamani karkit jo matkalla, muttei palauttanut rahaa

-illalla kysyi, saako hän ottaa paidan pois kun katselimme telkkaria olohuoneessa..koitin vihjailla, että mieheni saattaisi tulla milloin vaan ovesta, mutta kaveri vastasi, ettei se häntä haittaa ja otti pois paidan sekä rintsikat.

-iltamyöhällä alkoi soitella miespuolisille kavereilleen lähtisivätkö baariin hänen kanssaan, kun kukaan ei lähtenyt, kysyi minun miestäni.

Vierailusta jäi outo olo.

Toinen läheisempi kaverini on todella ärsyttävä kyläilijä:

-tonkii kaapit

-etsii suklaata kun käännän selkäni

-tuo omia eväitä, joita ei tarjoa muille

-valittaa tarjoilusta

-komentelee lapsia ja lemmikkieläimiä ilkeällä tavalla

-ei lähde ajoissa

Vierailija
368/676 |
14.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta opiskeluaikana ex-kämppis luki teologiksi yliopistossa.

Hän sitten kertoi kutsuvansa opiskelukavereitaan raamattupiiriin

(käytti juuri tätä sanaa) joku arki-ilta.

Ajattelin, että se on O.K., ja sanoin, että tervetuloa vaan. Sepä

olikin virhe! Itselläni oli seuraavana päivänä aikainen herätys,

mutta eihän nukkumisesta tullut mitään, kun raamattupiiri

piti meteliä seinän takana. Kello oli jo noin 23, jolloin minun oli

ihan pakko käydä sanomassa, että nyt raamattupiirin pitäisi

loppua tältä illalta/alkuyöltä.

Vierailija
369/676 |
14.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaveri tuli yökylään. Ei oltu tavattu pitkään aikaan. Lapsenkin olin saanut välissä.

-kysyi tarvitsenko kaupasta jotakin, kun oli menossa. pyysin tuomaan karkkia ja annoin 2 euroa. Oli syönyt tilaamani karkit jo matkalla, muttei palauttanut rahaa

-illalla kysyi, saako hän ottaa paidan pois kun katselimme telkkaria olohuoneessa..koitin vihjailla, että mieheni saattaisi tulla milloin vaan ovesta, mutta kaveri vastasi, ettei se häntä haittaa ja otti pois paidan sekä rintsikat.

-iltamyöhällä alkoi soitella miespuolisille kavereilleen lähtisivätkö baariin hänen kanssaan, kun kukaan ei lähtenyt, kysyi minun miestäni.

Varmaan jäi:) Että toisilla on pokkaa...

Vierailija
370/676 |
14.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kylässä ruuanlaitto avuksi koska sitä ei tee miehenikään keskustelee vaan talon isännän kanssa ja samalla tavalla hänkin saattaa syödä. Mikä naisten automaattinen velvollisuus se on? Olen sitä mieltä että talon emäntää auttakoon itse isäntä eikä naispuolinen vieras!

Vierailija
371/676 |
14.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toinen läheisempi kaverini on todella ärsyttävä kyläilijä:

-tonkii kaapit

-etsii suklaata kun käännän selkäni

-tuo omia eväitä, joita ei tarjoa muille

-valittaa tarjoilusta

-komentelee lapsia ja lemmikkieläimiä ilkeällä tavalla

-ei lähde ajoissa

Vierailija
372/676 |
14.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole omalle kohdalleni oikein osunut...

Ainut ihminen joka ei ole vieraanvarainen tai on vähän outo on äitini. Häneltä voi nyt odottaa vähän mitä vain. Joskus kun käymme siellä niin ei tarjoa yhtään mitään syötävää tai juotavaa, minusta se on epäkohteliasta. Itse yritän kyllä jotain tarjota ja olen joutunut sen oppimaan kantapään kautta kun ei kotoa ole oppinut "tapoja".

Vierailija
373/676 |
11.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ahdistaa, kun meidän molempien suvut on kaukaa, joten vähintään kerran kuukaudessa ollaan viikonloppu yökylässä jossain tai jotkut meillä. Ja ihan tavallisina iltoina, ilman mitään illanistujaisia, pitää valvoa vähintään yhteen tai kahteen kahvia kittaillen, vaikka koko päiväkin on aikaa seurustella. Meidän lapset herättää viimeistään kuudelta, joten yöt jää lyhyiksi. Ja mulla menee tollasen valvomisen jäljiltä aina vähintään keskiviikkoon tai torstaihin ennen kuin pääsen normaaliin rytmiini kiinni. Arkena kun pitää herätä viimeistään viidelta, joten uni tulee normaalisti silmään yhdeksään mennessä. Riittäisipä jollekin joskus 16 tunnin seurustelu/vrk...

Vierailija
374/676 |
11.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

joita ei myös meinaa saada ulos kämpästä. Niillä ei ole lapsia ja päivärytmi ihan erilainen kuin meillä, menevät nukkumaan vasta joskus kahden aikaan yöllä ja kun ovat meillä saa tosiaan alkaa jo ajoissa vihjailemaan että pitäis varmaan alkaa kohta nukkumaan että jaksaa aamulla nousta lapsia hoitamaan. Yleensä vielä ovella kun ovat kengät jalassa lähtemässä, aloittavat pitkän asian jaarittelemisen ja saattavat tulla vielä takaisin olkkariin kengät jalassa selostamaan asiaa. Lisäksi ovat ihan hirveän pihejä, aina pitää sopia kuka ostaa mitäkin ja tarkkaan laskee että kaikille tulee saman verran maksettavaa ja pyytää kyllä rahaa jos ovat ostaneet jotakin kalliipaa kuin muut. Ei nyt liity just tähän aiheeseen mutta samainen pariskunta ostatti toisella ystävällään jenkeistä halvalla jotakin elektroniikkaa jonka sai tosiaan ihan sikapaljon halvemmalla kuin Suomesta. Kiitokseksi tämä pariskunta vei sitten tämän ystävän syömään ja oli luvannut maksaa ruuat. No ystävä tilasi siiderin ruuan yhteydessä, mutta tämä pariskunta sanoi sitten kun lasku tuli, että me luvattiin maksaa vain tämä ruoka, ja tämä ystävä sitten maksoi itse sen siiderin. Huhhuh, hävetti kyllä tämän pariskunnan puolesta... apua.

Vierailija
375/676 |
11.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka ei älyä lähteä kotiinsa ei vaikka sanoisi suoraan, minä opiskelin ja kaveri vaan istuu ja hölöttää, soittipa sitten miehensä vielä sinne istumaan. Sitten mä sanoin et nyt teidän on lähdettävä mun pitäs pikkasen nukkua ennen koulua, kello oli 4 aamulla, mulla herätys 6...

Toinen tapaus, kaverini tuli perheensä, siis mies ja 2 lasta ja kaverinsa kanssa meille yöksi. Heillä oli jotain miitinkiä seurakuntansa kanssa, no sovittiin niin että yöpyvät meillä. Mikäs siinä, jos olisivat vaan yöpyneet ja käyneet kinkereillään, mutta heti aamulla kaveri sanoi et minä voinkin sit jättää lapset sun kanssas... juu ei onnistu ku pitäs käydä töissä.. kaveri oli ihan tuohtunut kun en ollut hänelle kertonut työvuorojani...puhe oli siis yökyläilystä pelkästään ei lastenhoidosta..

Me tehtiin miehen kanssa vaivalla ruokaa, lapset sanoi ruokapöydässä yök ei me tämmöstä syyä me halutaan nakkeja ja ranskalaisia.. no nakit ja ranskalaiset uuniin.

Penskat sanoo sen jälkeen et hyi ei me näitä syyä ku nämä ei oo oikeita nakkeja.

Sit he söivät jääkaapin tyhjäksi, kaverin mies istui koneella koko ajan mitä olivat meillä, lähtiessä(olivat meillä 3 yötä) he veivät vessapaperit vessasta!!!!!!

Vierailija
376/676 |
11.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli meille kylään ja vähän ajan päästä otti kaukosäätimen käteen ja näppäsi telkkarin päälle. Mulle tuli siitä tunne että mun seura on niin tylsää että jopa telkkariohjelmat ovat mielenkiintoisempia.

Toinen mitä pari vierasta on meillä kans tehnyt mitä minä ihmettelin oli että ottivat OIKEEN rennosti istuessa sohvalla, eli menivät ihan makaamaan meidän sohvalle.

Mutta tää on oikeasti tosi pientä muihin juttuihin verrattuna mitä täällä on kerrottu.

Vierailija
377/676 |
11.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

pyydettäessä. Ei ollut kuulema nälkä. Laitoin sitten ylijääneet ruuat rasiaan ja ajattelin viedä evääksi töihin. Ehkä tunnin päästä syömisestä sisko kävi hakemassa rasian jääkaapista ja söi suoraan siitä lukien samalla kirjaa. (Ei puhettakaan mistään ruuan ääressä seurustelusta tms).

Vierailija
378/676 |
11.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

-Olin valmistanut ihanan aamiaisen, leiponut tuoreita sämpylöitä ym. Olimme koko perhe jo peseytyneet, pukeutuneet ja odotimme vieraita aamupalalle. Vihdoin vieraat suvaitsivat kämpiä nuhjuisissa kalsareissaan aamiaiselle. Ei siinä muuten mitään, mutta yksi vieraista palasi keittiöön jääkaapille ja alkoi tonkia sieltä jotain itselleen "sopivampaa sapuskaa".

-Usein myös vieraat ovat vallanneet olohuoneen ja telkkarin yömyöhään asti tai juoneet meidän viinipullot tyhjiksi (kysymättä ensin lupaa).

-Joskus vieraat ovat lainanneet shampoota, hammastahnaa, käsivoidetta ja jopa deodoranttia. En itse ikinä ilkeäisi lainata toisten kosmetiikkaa!

Vierailija
379/676 |
11.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyytäneeni sitä hullua rakkia erikseen kylään hyppimään mun sohville!!

ajomatkan päässä. Vaikka olisi erikseen pyydetty, että koiraa ei tuosa, niin johan se rakki taas ravaa ympäri asunnon, nuolee tarjoamukset ja muuten vain huinii nurkissa. Käsittämätöntä, kun meillä itselläkin on 3 koiria pelkäävää kissaa, jotka joutuvat kyyristelmään koiraa piilossa kylppärissä koko vierailun ajan.

Vierailija
380/676 |
11.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta shampoo??? Olen monille vieraille lainannut shampoota ja itsekin joskus kylässä ollessa kysynyt saako ottaa. Tietysti jos ois jotain superkallista erikoisshampoota, en varmaan sellaista kehtaisi pyydellä...

--Joskus vieraat ovat lainanneet shampoota, hammastahnaa, käsivoidetta ja jopa deodoranttia. En itse ikinä ilkeäisi lainata toisten kosmetiikkaa!

Ketju on lukittu.