Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

G: Omituisinta, mitä vieraat ovat tehneet ollessaan teillä kylässä?

Vierailija
10.03.2009 |

.

Kommentit (676)

Vierailija
321/676 |
10.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ajomatkan päässä. Vaikka olisi erikseen pyydetty, että koiraa ei tuosa, niin johan se rakki taas ravaa ympäri asunnon, nuolee tarjoamukset ja muuten vain huinii nurkissa. Käsittämätöntä, kun meillä itselläkin on 3 koiria pelkäävää kissaa, jotka joutuvat kyyristelmään koiraa piilossa kylppärissä koko vierailun ajan.

Vierailija
322/676 |
10.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei liene tarpeen sanoa, että kyseessä ei ollut suomalainen pariskunta ;).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
323/676 |
10.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

(niinkuin oli jollain muullakin) Joka kerta kylään tullessaan käy kämpän läpi, "ai teillä on uudet verhot, ihan hienot, mikäs tuo on.. aijjaa... koskas te tuollaisen olette ostaneet..."

Parasta oli kun tämä sisko alkoi lukemaan magneeteilla jääkaapin ovessa olevien postikorttien takaa että keneltä ne on ja mitä niissä lukee!

Ei minusta kuulu lainkaan hänelle.

Vierailija
324/676 |
10.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuttavapariskuntamme on usein käynyt meillä kahvittelemassa ja syömässä (naudanpihvejä tms. ihan hienoa ruokaa), mutta aina kun olemme menneet heille kutsuttuna niin hyvä jos ovat tajunneet edes kahvia keittää. Mitään muuta ei ole koskaan tarjottu.

Kerran veimme tuomiseksi vähän herkkuja (juustoa, viiniä, itsetehtyä kinkkupiirakkaa) joita voisimme syödä yhdessä, niin olivat ihmeissään, mutta eivät ymmärtäneet "vihjettä". Eivät meinanneet niitäkään laittaa tarjolle vaan minä kysyin missä asioita joihin voisin laittaa tarjottavat. Olivat varmaan ajatelleet vetää ne omat perheen kesken lähtömme jälkeen.

Vierailija
325/676 |
10.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä ole ikinä nähnyt, että joku raahaisi kissaansa tai kakaduaan kylään mukanaan, koska se ei viihdy yksin! :D

Vierailija
326/676 |
10.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä minäkin olen joskus kysynyt jostain vaikkapa kirjahyllystä hintaa. Siis tyyliin, et onpa ihana hylly, mistä ostit? sitten jatkokyssärinä et saanko olla utelias, että paljon maksoi? Ja on moni kysynyt multakin enkä siitä loukkaanu... Tosin tietenkin kummastuisin, jos joku kyselisi systemaattisesti jokaisen huonekalun hinnan =)

Vierailija
327/676 |
10.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä ole ikinä nähnyt, että joku raahaisi kissaansa tai kakaduaan kylään mukanaan, koska se ei viihdy yksin! :D

Pitääkin vissiin alkaa rehdata tota meidän kattia ympäri kyliä tästä lähtien... :-D

Vierailija
328/676 |
10.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos oisin menossa syömään jonnekin ja siel tarjottais eka kahvia. Ei sillä et siinä ois jotain pahaa, vaan luulisin myös että olen käsittänyt väärin ja kutsu ei koskenutkaan ruokaa vaan kahvia.

Eli kyseessä juhla-ateria = enempi vaivaa laittamisessa kuin tavallisessa ruuassa. Noh... olin siinä päivän valmistellut, anoppi ja appi tulivat hyvissä ajoin. Tulokahvien jälkeen appiukko paukasi: "Eiköhän sitten lähdetä jo."

Oikeesti tekivät lähtöä ilman ruokaa vaikka nimenomaan oli kutsuttu syömään. Mullahan meni herne oikein takaraivoon asti ja huomattuaan, että osu ja uppos, ne sit jäi kuin jäikin syömään. Mä en pystyny itse raivoltani syömään palaakaan.

Tulokahvit? Mikä se sellainen on... Jos kutsutaan syömään, niin kyllä normaali ihminen odottaa saavansa ensin ruokaa ja sitten kahvia. Eli jos ensin tuleekin kahvia, niin sitten vieras kelaa päässään että no taidettiin käsittää väärin tämän kutsun luonne.

Vierailija
329/676 |
10.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja tajusin samalla, etteivät tuttavani nyt niin omituisia olekaan.

Olen kuitenkin sen verran ärtynyt ystävämme vaimon käytöksestä, etten tapaa pariskuntaa enää mielellään meillä.

Hän mm. menee meillä itse jääkaapille ja ottaa sieltä ruokaa (kerran löysi jääkaapistani lohen ja päätti, että jäävät päivälliselle).

Komentelee myös lapsiamme, omiensa komentelu saakin sitten jäädä.

Ei kursaile mennä makuuhuoneeseen ja tutkia kaappeja. Ei minusta kuulu asiaan, ja jos omilta ystäviltäni vielä sietäisinkin, niin tämä nainen on siis ystävämme vaimo, jota emme tunne kovin hyvin.

Vierailija
330/676 |
10.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin perheen emäntä meni yksin keittiöön syömään sitä.

Vierailija
331/676 |
10.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

oltiin pyydetty häntä ja poikakaveriaan meille iltaa viettämään. Olin laittanut jotakin pientä purtavaa ja juomiakin oli ostettu. No, sisko sai siinä illan aikana puhelun joltakin kaveriltaan, pyysi näitä jonnekin baariin. Sisko vaan totesi että "joo no me ollaan täällä veljen luona käymässä, mutta tultiin vaan ilmaisille sapuskoille, että nähdään vaan vaikka tunnin päästä siellä..." Kiittivät sentään ruuista. Olimme joskus tämän samaisen siskon luona viikonlopun yli kylässä eikä hän kertaakaan laittanut ruokaa, aina vaan ehdotti että haetaan pizzaa, kiinalaista jnejne. Sitten sai vielä jotenkin puljattua asian niin että mieheni maksoi ne ruuat. Kun sitten ehdotin että laitettais vaikka kanakastiketta ja pastaa ja laitoin sitten yksin sen ruuan ja kun kysyin että olisko vehnäjauhoja suurukseen, niin sisko vain huusi olkkarista että "mitä mää vehnäjauhoilla tekisin". Meikkas siellä olkkarissa naamaansa...

ihan uskomatonta.

Vierailija
332/676 |
10.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli ystäväni kanssa tuttavapariskunta, naisen olimme tunteneet pitkään, ja miesystävä oli uudempi. Ystäväni valitti, että olivat käyneet hänen luonaan kylässä, eivätkä meinanneet millään lähteä pois, vaikka oli jo myöhä ja ystäväni vihjaili hyvin suoraan, että aamulla on aikainen herätys...että oli hirveä työ saada heidät ulos asunnosta. Ajattelin, että hän oli jotenkin ylikiltti sanomisissaan tai nipottaa turhasta tai jotain.

No, sitten tämä pariskunta tuli minun luokseni kylään. He tulivat alkuillasta, joskus kuuden aikaan, juotiin kahvia ja juteltiin, ja ne eivät lähteneet vaikka lopulta sammutin valot ja menin sänkyyni!

Aloitin kymmeneltä puhumalla, että on jo myöhä, millähän julkisella te pääsette kotiin, ja he eivät tajunneet. Tyhjensin pöydän, ja sanoin, että mua väsyttää. Sanoin uudelleen että mun pitäisi varmaan mennä nyt jo nukkukaan, vitsi kun kello on paljon, teilläkin on pitkä kotimatka jne jne jne. Joka juttuun vastattiin jatkamalla juttua jostakin muusta tms. Lopulta, joskus yhden ja kahden välillä, aloin sammuttaa valoja, ja kun he eivät liikkuneet mihinkään, vaan rupattelivat siinä edelleen, menin makuuhuoneeseen ja huusin, että hyvää yötä! He vastasivat, että hyvää yötä, ja jatkoivat istumista hämärässä keittiössä!

Siinä vaiheessa nousin ylös ja sanoin, että teidän varmaan pitäisi nyt lähteä, ja he ottivat vinkistä vaarin, joo, ihan totta, oli kiva nähdä!

Olin ihan shokissa. Ja tekivät tätä siis enemmänkin, minä todella TAJUSIN, mistä ystäväni oli ollut niin järkyttynyt!

Vierailija
333/676 |
10.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

(niinkuin oli jollain muullakin) Joka kerta kylään tullessaan käy kämpän läpi, "ai teillä on uudet verhot, ihan hienot, mikäs tuo on.. aijjaa... koskas te tuollaisen olette ostaneet..."

Parasta oli kun tämä sisko alkoi lukemaan magneeteilla jääkaapin ovessa olevien postikorttien takaa että keneltä ne on ja mitä niissä lukee!

Ei minusta kuulu lainkaan hänelle.

Tosin, en lue kortteja:D mutta siis kun menen käymään veljeni ja avokkinsa luona niin kommentoin aina verhoja, kalusteita tms. KEHUEN, sillä avokki on yhtä innokas sisustaja kuin itsekin olen. Tosin hän kyllä yleensä itse esittelee mitä on hankkinut. Niin teen minäkin hänelle=)

Vierailija
334/676 |
10.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä kanssa eräs, joka kuuli miksi sisarusten luona on kiva käydä: saa ruokaa. Jep, jep. Tämä jos mikä ylensi mieltä, kun olin ajatellut että ihan aidosti tykkäisi.

Vierailija
335/676 |
10.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on hauska ketju, lisää lisää!

Vierailija
336/676 |
10.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuvittelen itseni seuraavalla kyläilyreissulla kaikka 9 kissani mukana, eivät ole kaikki edes kovin sisäsiistejä. Oletan isäntäväellä olevan ruokaa myös lemmileilleni. Tällään kissavessan kylppäriin tai eteiseen. Isäntä kantaa kissanhiekkasäkkiä ja raapimapuuta kolmannen kerroksen 45 neliön kaksioon. Ollaan viikko tai ainakin pitkä viikonloppu.

Vierailija
337/676 |
10.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

eräs ihan hyvä kaverini meillä käydessään alkaa aina suunnittelemaan mitä hän meillä remontoisi . Hän esim. viimeksi ehdotti, että voisimme purkaa vaatehuoneen ja olohuoneen välisen seinän, jotta saamme lisätilaa olohuoneeseen. Ja meillä on oikeasti todella iso olohuone. Sanoin, että me kyllä enemmän tarvitaan sitä säilytystilaa kuin paria lisäneliötä muutenkin tilavaan olkkariin. Seuraavaksi kaveri mietti, että meidän kannattaisi purkaa yksi keittiön seinä auki ja laittaa siihen seinälle isot lasiset liukuovet. Kerran hän ehdotti, että jatkaisimme esikoisen huonetta isommaksi rakentamalla jatkopalan peltikattoisen autotallimme päälle. Kyseessä ihan normaalin kokoinen makkari, jossa ei mitenkään ahdasta. Ihan kiva, että kertoo ideoitaan, mutta tulee tunne, että onko meidän talo hänestä aivan mahdoton tälläisenään. Ja noi ideat on yleensä kaikkea muuta kuin käytännöllisiä ja kehityskelpoisia.

Vierailija
338/676 |
10.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuli keskellä yötä humalassa kotimatkallaan meidän takaovesta sisään (ei ollut lukossa) ja tuli mun viereen nukkumaan! Olin vielä yksin kotona. No, sain kyllä puhuttua hänet ulos, mutta sen jälkeen on tullut lukittua iltaisin kaikki ovet.

Vierailija
339/676 |
10.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuli keskellä yötä humalassa kotimatkallaan meidän takaovesta sisään (ei ollut lukossa) ja tuli mun viereen nukkumaan! Olin vielä yksin kotona. No, sain kyllä puhuttua hänet ulos, mutta sen jälkeen on tullut lukittua iltaisin kaikki ovet.

Hyi helvetti!! Lukitkaa nyt hyvät ihmiset ovenne öisin!

Vierailija
340/676 |
10.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän vieraat (hiukan maistissa ja ensimmäistä kertaa meillä)ilmoittivat heti eteisessä,että nyt panettais niin kovasti,että voiskos lainata meidän kylpyhuonetta!!! Jäin huuli pyöreenä ihmettelemään ja menivät jo sillä aikaa...plääh! Kyllä desinfioin koko kylppärin sen jälkeen ja vieläkin ajatus etoo...

Ketju on lukittu.