Sinä joka juoruilet
ja levität ihmisistä perättömyyksiä, miksi teet niin?
Kommentit (11)
Juoruillaanko susta perättömyyksiä vai miksi tämä aihe on sun mielessäsi heti aamuaikaisin?
Edes minä en tiedä itsestäni kaikkea sitä mitä naapurini/työkaverini/kukkahattutädit ja -sedät tietävät minusta.
Vierailija kirjoitti:
Edes minä en tiedä itsestäni kaikkea sitä mitä naapurini/työkaverini/kukkahattutädit ja -sedät tietävät minusta.
Sama täällä.
Kyllä täälläkin joku juoruaa. Minä joskus sanoin, että jotain videoita kattoisi päivät pitkät, niin mua alettiin kohdella työttömänä ihmisenä. Siitä tuli ylimääräistä vaivaa itselle. Jos teen töitä vaikka 16 tuntia päivässä, voin sitten perään maata ja katsoa videoita 24/7, kun voi pitää pitkät vapaat.
Niinpä, ihmisiä jopa naapureita profiloidaan jonkinlaisiksi ihmisiksi. Porukka ottaa jonkun maalitauluksi.
Ehkä he ovat tyhmiä eivätkä ymmärrä tekemäänsä.
Mä en ole koskaan törmännyt mihinkään perättömään juoruun itsestäni. Julkkiksista juoruillaan vaikka ja mitä ja pitää itse päätellä mitä voi uskoa ja mitä ei. Juoruilu on yleismaailmallista ja kuuluu ihmisten luontaiseen käytökseen. Ihan varmasti ollaan kaikki sitä tehty, turha väittää muuta.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä täälläkin joku juoruaa. Minä joskus sanoin, että jotain videoita kattoisi päivät pitkät, niin mua alettiin kohdella työttömänä ihmisenä. Siitä tuli ylimääräistä vaivaa itselle. Jos teen töitä vaikka 16 tuntia päivässä, voin sitten perään maata ja katsoa videoita 24/7, kun voi pitää pitkät vapaat.
No voi voi. Olipa kamalaa 😭
En ole itse juoruaja mutta meillä töissä heitä on muutama. Ovat kaikki jo melko vanhoja (lähempänä eläkeikää kuin uran alkua/keskivaiheita), naisihmisiä, matalamman koulutuksen omaavia ja jumittaneet samassa työssä vuosikymmenet. Omassa työssä tämä koskee kahta lähihoitajaa, yksi sihteeri ja yksi sairaanhoitaja. Hassua että laitoshuoltajat taas ovat jaloja persoonia, en ole tavannut heissä ilkeämielistä, samoin lääkärit, erityistyöntekijät, valtaosa sairaanhoitajista osaavat käyttäytyä eivätkä meillä juorua.
Ehkä siinä on jotain kateutta ja/tai oman elämän tylsyyttä ja ankeutta, miksi pitää koittaa muita painaa alaspäin juoruamalla ilkeitä. Se selittäisi myös yhteyttä näihin matalasti koulutettuihin samassa hommassa pysyviin. Heillä kiehahtaa kun jollakin muulla, etenkin nuoremmalla onkin laaja kokemus ja osaaminen, sekä kiinnostava elämä muuten. Samoin pelkkä innostuneisuus työstä riittää ankeuttajien heräämiseen, heidän mielestä töissä kuuluu kärsiä ja potilaan kuuluu elää hiljaa pelossa (puhuvat pahaa myös heistä, todella epäammattimaista).
Juoruilevat ihmiset ovat oman elämänsä ja psyykensä kanssa yleensä solmussa jollain lailla. Tähän ketjuun ei varmaan yksikään vastaa koska eivät pysy käsittelemään tätä piirrettä itsessään.
Mietin esim. työelämästä näitä juoruilijoita niin osa oli ulkoisesti ainakin ihan pärjääviä ja osasivat hommansa. Monet eivät olleet kovin koulutettuja. Piirit olivat pienet heillä. Ja ehkä sitten siellä taustalla oli jotakin kateellisuutta ja oman elämän pienuutta. Jotakin sellaista ilkeämielistä heissä on vaikka päällisin puolin ovat ihan ok ihmisiä.