Millä sanoilla kierrät kysymyksen: "Kauanko yrititte vauvaa"
Kommentit (29)
. Mitä salaista siinä on? Kannattaisi olla avoin, se auttaa itseäkin!
Kun sitten kerron että lapsia yritettiin se vajaa vuosi, niin tulee jatkokysymys. Oikeinko yrititte, yrititte vai menittekö tjot-linjalla? Tuohon voi vielä vastata että ekat kuukaudet mentiin tjot:lla ja sitten katsottiin vähän päiviä kalenterista. Mutta eihän sekään riitä vaan pitää vielä selvittää että olivatko ovistikut ja kuumemittari käytössä (eivät olleet) ja harrastettiinko sitä seksiä tarpeeksi usein (joka toinen päivä kierron keskellä). Lopuksi saa vielä luennon siitä minä kierron päivinä ja missä asennossa seksiä olisi pitänyt harrastaa jotta lapsi olisi saanut alkunsa ekasta kerrasta. Ja saa vielä sääliviä katseita, huokailua ja voivottelua kun ollaan jouduttu kokemaan tuollainen "karmea reilu puolen vuoden lapsettomuus".
Minä en todellakaan mene toisten yrityksistä kyselemään. Ihan parhaiden ystävieni kanssa asiasta on puhuttu, mutta suoria kysymyksiä ei ole tehty. Itse on saanut kertoa jos on halunnut.
Jos kysytään, kauanko yrititte, eihän siihen tarvitse kertoa tikuista ja asennoista!
Jos kysytään, kauanko yrititte, eihän siihen tarvitse kertoa tikuista ja asennoista!
Kaikki eivät huomaa, että vastaan välttelevästi ympäripyöreitä jo siihen yritysaikakyselyyn ja yritän vaihtaa puheenaihetta. Tivataan vaan lisää. Toki voi vastata että en kerro, mutta onhan sekin epäkohteliasta sukulaisiaan kohtaan.
Kun olen kertonut että yritettiin vajaa vuosi, niin tulee jatkokysymys. "Käytittekö ovistikkuja kun ne ovat niin käteviä." Ja sitten vielä kommentoidaan asentoja. "Nykyään kun sitä seksiä harrastetaan niin kummallisissa asennoissa että eiväthän ne vauvansiemenet pääse perille. Lähetyssaarnaaja on paras ja sitten vielä pitää pitää jalkoja puoli tuntia ylhäällä. Koititteko sellaista? Me tehtiin niin ja tärppäsi heti." Siinä vaiheessa alkaa koko kahviseurueella olla varsin tukala tunnelma kun yritän vastata jotain neutraalia tyyliin "Niin. + pakkohymy".
Meillä on kaksi lasta ja näitä on tehty 5 vuotta.
esikoinen kolmannesta yrityskierrosta ja kuopus nollannesta (eli siis tulee jos on tullakseen).
Ei ole yhtään noloa, täysin normaali asia sekä kysyä että vastata. Kyllä meillä kaikki kaverit tietää kuinka kauan kenelläkin on ollut yritys päällä.
Ihme noloilua ja salailua joillain, aikuiset ihmiset :O
enkä mitään jatkouteluihin.
Hieman hienotunteisuutta! Se ei ole mitään "salailua" jos ei halua kertoa intiimeistä asioistaan. Onko se "salailua" jos ei piereskele jullkisella paikalla tai kerro että nyt on kuukautiset meneillään?
Itseäni ainakin harmittaa nykyinen käsitys ja myös raskaudenehkäisyvalistus eli tyyli "kertakin riittää"... Jos olisin rohkea, sanoisin kaikille vakituisessa suhteessa oleville kaverelleni, että jättäkää ehkäisy pois... Lasta voi joutua luomusti odottamaan vuosiakin. Näillä tutuiillani lähes kaikilla on haaveena lapsi "sitten joskus".
t
Noh, me oltiin varauduttu siihen, että raskaaksi tuleminen voi kestää. Ihan oikeasti oli sulattelemista siinä, että tärppäsikin heti kun oltiin ekan kerran ilman ehkäisyä.
Mitä alkuperäiseen kysymykseen tulee, niin mielestäni kyse on yksityisasiasta. Tuollaisiin kysymyksiin ei tarvitse vastata vaan voi vaikka esittää vastakysymyksenä esimerkiksi "Kuinka usein harrastatte seksiä?" Kysyjäkin ehkä siinä huomaa, ettei ollut ihan fiksu veto...
silloin sanoin että ei sitä nyt erityisen kauaa joutunut odottamaan.
Tulin raskaaksi siis heti ensimmäisestä kerrasta kun oli mahdollista.
Mikäs tämä yleistys taas on? Minä olen uskovainen jeesustelija, ja aloitimme ekan yrittämisen puoli vuotta ennen häitä. Ei tosin tärpännyt ennen häitä, mutta tiedoksesi, että uskovaisiakin on moneen junaan.