Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

¤¤¤MARRASMASUT 2009¤¤¤

09.03.2009 |

1.11

020983....25V....toinen....Hyvinkää?....

2.11

merlii....32v....toinen....Hyvinkää?

3.11

4.11

paakkis....32v....kolmas....kätilöopisto

Aippu77....32v....toinen....TYKS

YTY....24v....kolmas....Jorvi

5.11

Sussu_89....20v....toinen....PHKS

6.11

misujamasu....32v....kolmas....paikallinen

7.11

8.11

9.11

Adara....24v....toinen....KSKS

Emu76....32v....kolmas....paikallinen(USA)

10.11

11.11

Walpu....30v....toinen....OYS

nannatyttö....25v....toinen....vammala tai TAYS

12.11

uma81....28v....toinen....K-PKS

13.11

14.11

naperotx4....26v....viides....TYKS

15.11

turkinpippuri2008....32v....toinen....KSKS

16.11

17.11

OmeNainen....37v....kolmas....TAYS

18.11

19.11

20.11

21.11

22.11

23.11

24.11

25.11

26.11

27.11

28.11

29.11

30.11

Kommentit (46)

Vierailija
1/46 |
09.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

käviskä tämmönen pino meille kertokaas nyt mitä mieltä ootte..harmi kun ei saa mitää kuvia tohon tulis vähän nätempi ulkoasu

Vierailija
2/46 |
09.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän tähän foorumiin varmaan paremmin pystyisi laittamaan.

Hyvin teit :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/46 |
09.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siirryimme siis ilmeisesti kirjoittelemaan tähän listaan.

Hauska on lueskella muiden samassa vaiheessa olevien tilanteita! Olin ajatellut jättää alkuraskauden ultran tällä kertaa väliin liian kalliina, mutta teidän juttuja lukiessa mietin että jos sittenkin...

Olen hirmu väsynyt, ja ruokahalu on muuttunut ihan totaalisesti. Jääkaappi on täynnä erilaisia jugurtteja, ja ongelmana on lähinnä niistä oikean valinta :) Olen loppuviikoksi lähdössä hiihtolomalle mummolaan, enkä tiedä kuinka siellä selviän maitotuotteiden himosta... Lisäksi äitini paistaa aikamoisia herkkuja paistinpannussa, voi kuinka ikinä selviän siitä tuoksusta näyttämättä pahoinvoivalta...

Maitotuotteiden himon lisäksi on tullut toinenkin kummallinen juttu: Koko ajan tekisi mieli olla vedessä. Olen kaksi kertaa käynyt uimassa, ja se on ainoa paikka jossa ei kuvota sitten yhtään...

Vierailija
4/46 |
11.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tännekö nyt kirjoitellaan?

Mä aloitin aamun taas testaamalla. On tää olo vaan niin epäuskoinen vielä :D Ihanaa, nyt viiva ilmaantui nopeammin ja tummempana, joten kaipa hCG on lisääntynyt. Mä oon niin hermoheikko, että mietin veritestinkin kinuamista. No, joka tapauksessa ajattelin perjantaina soittaa lääkäriin ja varata alkuraskauden ultran, jos silloin vielä tämä onni jatkuu.

Kamalaa tämä jossittelu.

Kuitenkin mieli on niin onnellinen. Ihana salaisuus! Mun vanhemmat kävi eilen eivätkä arvanneet mitään. Omasta mielestä maha pömpöttää jo tosi epäilyttävästi, turvotusta on paljon. Tekisi mieli kaivaa äitiysvaatteet jo esiin :D Kahden lapsen jälkeen mahan malli on muutenkin sellainen, että sopivilla vaatteilla näyttää aina raskaana olevalta :D

_Uma81_

Vastasin sulle sun aloittamaan viestiketjuun :)

Suojelusenkeleitä joka massuun!

- Omppu ja PikkuA, rv 4+1

Vierailija
5/46 |
11.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuun kuitenkin jo mukaan, vaikka ajattelin liittyä vasta ultran jälkeen.

Ehdottaisin heti alkuun, että laitettais sellainen oma pino aina viikottain. Mitä mieltä olette?

Minulla olis laskettu aika n. 7.11., mutta sitä ei kannata vielä laittaa tuohon listaan. Odotan sen ultran, joka on runsaan kahden viikon päästä, mikä päivä sieltä tipahtaa. Tiedän kyllä itse tarkalleen päivän, jolloin tämä sai alkuunsa. Oli nimittäin muuten ässärintamalla hiljaista. Päätettiin odottaa km:n jälkeen niitä kuukautisia väliin, mutta näin kävi, että niitä ei nyt sitten koskaan tullutkaan.

Mulla meni siis näillä viikoilla kesken tuossa tammikuussa.

Eli tähän mennessä "saldo" on kaksi ihanaa lasta kotona ja kaksi alkuraskauden keskenmenoa.

Tällä hetkellä olo on mahtava, nimittäin väsymys painaa hirmuisesti päälle ja kuvotus on lisääntynyt parina päivänä paljon. Jee, se niin hyvä merkki! Mulla on edellisistä raskauksista alkanut se tosi huono olo viikolta 6, mutta ei se haittaa. Niinkauan kun raskaus tuntuu, tiedän että siellä on kaikki hyvin.

Juuri taas luin jostain, että terveellä naisella on 70% munasoluista ok. Siihen kun lisätään vialliset simpat sekä alkuajan kromosomivirheet, niin eipä ihme että alussa menee paljon kesken. Enpä nyt halua ketään masentaa, eikä tuo tilasto edes lohduta km:n kokeineita. Mutta jospa se lisäis toivoa, että mulla on alkanut heti km:n jälkeen raskaudet uudestaan ja toinen ainakin onnistunut pakkaus huitelee tällä hetkellä eskarissa.

Suuret pahoittelut ja halaukset Kukkafiinalle.

t. pp 5+3 (odottaa aivan kärsimättömänä, että nää pari viikkoa menis...)

Vierailija
6/46 |
11.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukkafiinalle minultakin pahoittelut. Uutta tärppiä teille nopeasti sitten kun jaksatte taas alkaa yrittämään.

Eilen illalla ja tänä aamuna on tullut ihan vähän verta. Haluaisin niin tämän lapsen. Huoh, kumpa se oiskin vain itestä kiinni. No katotaan, mutta pelko on puserossa kyllä koko ajan ja vessassa tulee ravattua ahkerasti.

Nyt on parina päivänä tullut iltapäivästä alkaen valtava väsymys. Salille menosta en ole jaksanut haaveillakaan, sohvalla olen vain rötköttänyt ja mies on passannut :) Jospa tästä lähtis siivoamaan kun poika päikkäreillä ja itellä vielä virtaa. On vaan niin kauhea kaaos täällä taas ettei millään huvittais. Siivoaminen ei muutenkaan ole mun lempijuttuja.

Adara 5+2

Vierailija
7/46 |
11.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukkafiina, olen pahoillani. Toivottavasti tärppää pian uudelleen.

Täällä väsymys on aivan järkyttävä. Ostin vitamiineja ja yritän syödä nyt hirveesti vihanneksia ja kasviksia, marjoja jne... ettei nyt tyystin mene illat sohvan pohjalla. Tosin mitäs vikaa siinäkään olisi... :)

Kuvottaa säännöllisesti kerran tunnissa. Vatsa on turvonnut, mulla on kanssa aiempien jäljiltä sellanen pömppis et ei sen paljon tarvikaan turpoilla niin johan kaikki tietää.

Mulla on tänään kuus viikkoa täynnä, jee! Kyllähän sitä huoli usein mieleen hiipii että jatkuuko tämä näin, ja että onko se sintti oikeessa paikassa. En kuitenkaan aio mennä ultraan nyt etukäteen, en yksinkertaisesti jaksa mitään ylimääräistä ohjelmaa. Arjen pyöritys riittää tämän voimattomuuden lisäksi... Mutta neuvolaan sain soitettua eilen, sehän on jo paljon se. Varasin samalla esikoiselle 5v. neuvolan. Vitsi kun se tuntuu niin isolta jo!

Mukavaa loppupäivää kaikille! On mukava lukea näitä juttuja.

t. Paakkis-raakkis

Vierailija
8/46 |
11.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

on ihan samat kuin eilen ja on huomenna. En tajua, mutta jotenkin vaan pelottaa aika lujaa. Kun tuntuu, että oireet on niin lievät, että eihän tämä voi onnistua. Ja jokaisella vessakäynnillä tarkastan tilannetta. Sitten kuitenkin yritän muistuttaa itselleni, että ei kakkosta odottaessa ollut kauheita oireita eikä ainakaan sellaisia kujin esikoista odottaessa. Eikä onnistunut raskaus aina oireita tarvitse. Mun sisko sai lokakuussa kaksoset ja hänellä ei ollut kirjaimellisesti mitään muuta oiretta kuin, että oli enemmän nälkä. Tisseissä ei kuulemma tuntunut miltään. Eikä muuten ollut hänelläkään hcg kovin korkea vaikka kaksosia odottikin, 156. Muistan myös, että äitini on ollut suht oireeton kaikista 5 raskaudesta. Ehkä me vaan ollaan tällaisia tän suvun naiset...

Adara: Toivon kovasti, että tuollaiset ikävät vuodot nyt loppuisi alkuunsa. Inhottavia ja kiusaavat vaan mieltä.

Kukkafiinalle: Olen pahoillani keskenmenosta, toivottavasti tulevaisuus on valoisampi ja pääsette taas yrittämään uudestaan uutta pienokaista.

Pikkupippuri: Kiva kun löysit tänne :) Tuosta viikkopinosta olikin puhetta aikaisemmin, täytyy vaan jatkossa laittaa se viikkonumero otsikoon niin kaikki löytää samaan paikkaan.

Mitäs mieltä olette, pitäisikö joka viikkopinon aloitusviestiin kopsata edellisesta tuo laskettujen aikojen lista, joka on nyt tämän "Marrasmasut2009 " listan aloituksena? Laitetaanhan myös jatkossa vaikka viikkonumero/päivämäärät tuon "marrasmasut 2009" otsikkoon lisäksi. Mä olen ainakin ihan sekaisin muuten näitten listojen kanssa :)

Turvallista odotusta kaikille.

Emu ja matkalainen (ei työnimeä vielä, ehkä sit ultran jälkeen) 5+2

Vierailija
9/46 |
11.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oo jaksanut väsymykseltä kirjotella nyt pariin päivään.

Oon kyllä käyny lukemassa jokaisen kuulumisia että pysyny mukana :)

Kukkafiinalle isot voimahalit, en oikein muuta osaa sanoa.. :/

Uusia on taas löytänyt joukkoomme, mukavaa!

oN: Masu on ISO.. ei siitä mihinkään pääse.. mitkään farkut ei enää mene..

ja paidatkin rupeaa olemaan siinä ja siinä että riittää masun yli.. :DD

Miten mulla onkin sellanen olo ollu koko aika että sieltä kaks tulee..

aika jännäillen menee neuvolakäynnille asti..

Nälkä jatkuu, rinnat kasvanu yhdellä kuppikoolla.. kiloja tullu 1 lisää :)

Väsymys on aika rajua.. mutta ei pysty valittamaan, on tää vaan niin ihanaa! ^^

Sussu rv 5+5(?)

Vierailija
10/46 |
11.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyhmänä kyselisin että miten saan oman lasketun aikana lisättyä oikean päivän kohdalle :p

Vierailija
11/46 |
11.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukkafiinalle pahoittelut keskenmenosta.

Emulla on ihan samanlaiset tuntemukset kuin mulla. Oireita on niin vähän että koko ajan pelkään että kaikki ei ole kunnossa ja vessakäynneillä tarkistelen paperia et onko tullu verta.

No tasan kaks viikkoa ja sitten olisi alkuraskauden ultra. Mulla oireita ei juurikaan ole. Alavatsaa nipistelee aikalailla koko ajan ja välillä on vähän huono olo. Ja nyt tähän lisäks olen sitten kuumeessa. Tosi kiva. Muutenkin olen niin tajuttoman väsynyt koko ajan. Onneks poika nukkuu vielä päivisin 1,5-2 h päikkärit, niin saan itekkin nukkua. Varsinkin nyt se on tärkeetä kun mä joudun heräämään töihin joka aamu 4.45. Nyt onneks olen loppuviikon sairaslomalla ja sitten alkaakin 2 viikon talviloma. Kerrankin ajoittui loma oikeeseen aikaan.

Mun äiti oli menny jo ostamaan ihania 62 cm toppapukuja meille. Itse koitan vielä hillitä intoani. Ekat isommat joustkin aion ostaa vasta kun olen nähnyt varmasti sydämen sykkeet ultrassa. Siihen saakka koitan pärjätä vanhoilla. Nyt vain hirvittää painonnousu. Mulla kun pojalta tuli reippaasti yli 20 kg!!! Ja ennestään oli pari kiloa liikaa.

Mutta nyt kylvetyspuuhiin ja sitten itellä omaa aikaa.

Uma 4+5

Vierailija
12/46 |
12.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitkeästi täällä mukana roikun vaikka nyt on kolme päivää tullut ruskeaa valkovuodon mukana sekä ihan vaaleanpunaista vuotoa. Eilen piti olla lääkärille puhelinaika, mutta terveyskeskuksesta soitettiin, että lääkäri haluaa, että käyn paikan päällä näyttäytymässä. Ei ilmeisesti halua kirjoittaa labralähetettä pelkän puhelinkeskustelun perusteella. Ottivat kai tosissaan sen, kun sanoin, että pelkään kohdunulkoisen toistuneen. Kymmenen maissa on lääkäri ja sitten toivottavasti olen jo vähän viisaampi tai ainakin labralähete kädessä!

Tsemppiä muillekin, jotka kärvistelevät alkuraskauden vuodon kourissa. Tämähän VOI olla normaalia mutta voi sitten olla olemattakin. Kummastakin on kokemusta!

Walpu

Vierailija
13/46 |
12.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle iski eilen flunssa päälle ja ihan hirveä olo. Ja ei uskalla ottaa särkylääkettä. :/

Nyt on vähän sekavat olot, pelottaa, että jotain menee pieleen kun vastustuskyky on näin huono. Ja muutenkin on ihan vainoharhainen olo, koska raskausoireita ei juuri ole. Enää ei edes mahaa kipristele. Onneksi ei ole tullut mitään vuotoja, koska sitten olisin heittänyt jo pyyhkeen kehään.

Nyt menen pukemaan tuon lapsen, kun se on taas riisunut vaatteet omatoimisesti.

hyviä vointeja ja koittakaa te muut pysyä terveinä!

t: flunssainen Nanna

Vierailija
14/46 |
12.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voimia kaikille flunssan parissa painiville!

Soitin tänään neuvolaan, kun tyttö ollu viikonloppuna korkeessa kuumeessa

ja eilen illalla ilmesty näppyihottumaa naamaan,masuun ja selkään.

Ajattelin josko olis ollu tuhkarokkoa, mutta neuvolasta sanoivat että voi olla

muutakin virusperästä tautia.. kuulemma paljon liikkeellä kuumeilua johon

liittyy näpyt..

Vihjasin sitten samalla tästä olosta että olis tuplat tulossa.

Sain ensviikon keskiviikolle ajan, jossa katotaan vähän kohdun kokoa vrt viikkoihin..

Todennäkösesti pääsen myös moikkaamaan lääkäriä joka sitten ultraa.

Toisaalta helpottunu olo, että pääsee tutkituttamaan omia tuntojaan..

Mutta sitten toisaalta oon jo valmiiks ihan shokissa että mitä uutisia sieltä

kuuluu.. :DD olo kun on ollu niin vahva noista tuplista jo ennenkun testasin..

Hulluus tässä varmaan iskee kohta :D

Tai sitten viimestään keskiviikkona, tuli sieltä millasia uutisia tahansa :'D

Sussu rv 5+6(?)

Vierailija
15/46 |
12.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites teillä päin muuten kunnalliseen ultraan tarkastukseen ihan alkuvaiheessa?

Minä yritin neuvolan kautta päästä, kun tuon km:n jälkeen ei niitä kuukautisia tullut. Mutta ei pääse vaikka olis mikä km käynnissä. Ihmettelin sitä suuresti, että johan nyt on, ties mikä kohdunulkoinen tai rypäle olis kyseessä (siis jollain muulla vois olla jos vuotoa). Juu, ei ota tyks vastaan sanottiin. Silloin pääsin 8 vuotta sitten, kun vuosin, mutta nyt viimeksi ei tosiaan ultrattu.

Eli yksityiselle siis menen, mutta mitä täältä palstoilta olen lukenut, niin käytäntö on tosi kirjava kunnittain. Mutta näin ehdotonta ultravastaisuutta ei ole tullut vastaan.

Eli rahalla taas saa ja mopolla pääsee...

Vierailija
16/46 |
12.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikkupippuri kyseli kunnalliseen ultraan pääsystä. Mä pääsin esikoiselta ilman kyselyjä varhaisultraan keskenmenon takia ja nyt kun mainitsin keskenmenosta ja pelosta niin antoivat mulle samantien ajan ultraan. Näköjään nämä asiat vaihtelee paljon paikkakunnittain. Ja mulla se ultra tehdään nyt tk:ssa. Ei sairaalassa. Meillä terveyskeskuksessakin on siihen mahdollisuus. Esikoiselta kävin naistentautien polilla.

Mulla kuume on hellittäny ja väsymys painaa kovasti. Rinnoissa ei edelleenkään tuntemuksia. Kuulin eilen ihanan uutisen että siskolleni on tulossa tyttö! Heillä on jo ennestään 3 poikaa ja 1 tyttö. Ja mä olin antanut meidän pojan vaatteita heille... Eipä taida tulla käyttöä. Onko kenelläkään mitään tunnetta sukupuolesta? Mulla esikoiselta oli heti alusta asti poika tunne ja pitihän se paikkansa. Nyt en ole hirveesti asiaa miettinyt, odotan vain sitä ekaa ultraa. Mutta jotenkin mulla on aina ollu sellanen tunne että me saamme kaksi vilkasta poikaa. Heh :)

Mutta kaippa se on pikkuhiljaa lähettävä kauppaan.

Vierailija
17/46 |
12.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläkään ei kunnallisella puolella pääse *ultraan* . Itse aion käydä yksityisellä, ei tuo onneksi ihan hirveitä kustanna. Ainakaan edes hetken mielenrauhaan verrattuna ;)

Mä en uskalla arvailla *sukupuolta* . Mulla on veikkaukset vaihdelleet edellisissä ja olleet enimmäkseen pielessä :D Pungen itseni varmaan taas 4D-ultraan, jos sinne saakka pääsen. Sittenpähän selviää sekin :)

(.) Olo jatkuu entisenlaisena. Etoo, väsyttää, rintoja aristaa, paleltaa, turvottaa. Jee! Masussa on joku :)

- Omppu ja PikkuA, rv 4+2

Vierailija
18/46 |
12.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Walpu, miten meni lääkärireissu? Onhan pikkuinen vielä matkassa mukana?

Itelläni on nyt vuoto onneksi loppunyt ja olo on todella raskaana oleva. Ihanaa!! Ootan vain, että nämä inhottavat ekat kuukaudet menis nopeasti ja sen jälkeen pääsis nauttimaan raskaudesta ja kertomaan kaikille. Mitähän anoppikin mahtaa sanoa? Hehee, ei varmaan tykkää hyvää kun tulee hänen mielestään liian pienellä ikäerolla ja töihin ois pitäny välillä mennä rahaa tienaamaan ja blaa blaa. Oikeen ootan sen kauhistunutta ilmettä. Huvinsa kullakin, mulla näin lapselliset :D

Mies on varma, että tulee tyttö ja tyttöä toivookin. Minä taas salaa toivon poikaa, koska sitten olisi kaksi poikaa pienellä ikäerolla. Kumpi vain, yhtä toivottu ja rakastettu lapsesta tulee. Mies haluaisi selvittää sukupuolen etukäteen, itse haluan odottaa siihen asti kunnes kätilö kiljasee kumpi tulee. Katotaan nyt kummin edetään.

Sanonko muuten nyt olevani viikolla kuusi vai viisi? En millään muista edellisestä raskaudesta.

Adara 5+3

Vierailija
19/46 |
12.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin aamulla tk:ssa lääkärillä, josta sain lähetteen saman tien naistentautien polille. Päivystävä gyne ultrasi ja ultassa näkyi kohtu ja kohdussa ruskuaispussi (muutahan ei tässä vaiheessa vielä näykään). Periaatteessa kumpikin vaihtoehto keskenmeno ja raskauden jatkuminen olivat mahdollisia, mutta sisätutkimusten ja ultran jälkeen alkoi kuitenkin heti kunnon punainen vuoto, joka on jatkunut koko päivän eli olen kyllä jo kaiken toivon heittänyt. Nyt on jotenki aivan turta olo. Surutyötä olen tehny maanantaista asti, joten enää en edes jaksa itkeä. Olin vaan lähinnä onnellinen, että raskaus ei ollut kohdunulkoinen. Toinen perään olis ollu aika toivoton tilanne..Tästä sitten taas uuteen yritykseen kunhan jaksaa ja uskaltaa.

Onnea matkaan kaikille muille!

Walpu

Vierailija
20/46 |
12.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pahoillani. Voimia!