Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi ET käytä jouluna alkoholia? (vain raittiin joulun viettäjille)

Vierailija
10.12.2008 |

Mielestäni alkoholi ei kuulu joulun viettoon, koska joulu on lasten juhla. En ole alkoholistiperheestä, eikä suvussani ole alkoholisteja.

Kommentit (69)

Vierailija
61/69 |
10.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja lisksi imetän. Muuten saattaisin ottaa ruuan kanssa lasin viiniä.

Vierailija
62/69 |
10.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasi viiniä ja siittä se alkaa, näin ei kuitenkaan käy ihan jokaiselle, sekin on tiedostettu :) Eli jouluna minulla lasissa vettä, glögiä, vissyä jne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/69 |
10.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja on ihanaa kun ei tarvitse millään lailla asiaa miettiä. On ihanaa kun voi vain nauttia joulusta ja perheestä ja yhdessäolosta ilman jotain viinatouhuja!!

Voisin viiniä ottaa ruuan kanssa tai saunasiiderin, mutta ei vaan maistu, en tiedä miksi. Valitsen aina ennemmin jonkun alkoholittoman juoman.

Mies juo varmaan ruuan kanssa viiniä ja just jonkun saunakaljan, mutta se ei ole todellakaan mikää ongelma meillä.

Kyllä surku on perheitä, joissa viina hallitsee jouluna(kin) ja varsinkin niitä lapsia!

En myöskään ole alkoholisitiperheestä, enkä ole vanhempiani nähnyt kuin muutaman kerran hieman humaltuneena, mutta vieläkin muistan miten epämukava ja pelokas olo yhdestä juhannuksesta jäi, kun huomasin että äitini ei ihan ollut oma itsensä. Ja todella tämä on tapahtunut vain kerran ja isäni kohdalla ehkä pari kertaa, mutta hän muuttuu vain vähän puheliaammaksi.

Kyllä se vaan lapseen vaikuttaa kun aikuinen juo ja sen huomaa.

Vierailija
64/69 |
10.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin en muutenkaan. Mieheni on absolutisti joten tuntuisi vähän hölmöltä yksinään törpötellä viiniä.

Voin kyllä lasten aikana juoda lasillisen mutten enempää.

Vierailija
65/69 |
10.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

-alkoholijuomat ovat kalliita

-alkoholijuomat ovat pahoja

-imetän

-en halua, että käytökseni muuttuu lasten silmissä (Itse alkoholistin lapsena tiedän, että on pelottavaa)

-jos kaikki juovat, niin kuka vahtii lapsia?

-jos tarvitaan kuskia, niin onpahan ainakin yksi heti valmiina.

Vierailija
66/69 |
10.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän joulupöydän vahvin juoma on itse tehty kotikalja! Joulu on rauhoittumisen aikaa, jolloin ollaan yhdessä perheen kanssa. Minun eikä mieheni lapsuuden kotien jouluihin ole alkoholi kuulunut. Kummankaan vanhemmat eikä me itse olla mitään absolutisteja, mutta alkoa käytetään muulloin kuin jouluna.

Vierailija
67/69 |
10.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä syystä meillä ei koskaan lapsuudenkodissa nautittu alkoholia jouluna, ei tosin oikeastaan koskaan muutenkaan. Äiti tuosta melkein joka joulu mainitsi, kun isompia olimme, joten on jäänyt mieleen.

En jotenkin itsekään osaa siksi esim. viiniä jouluruoan kanssa juoda. Väkeviä en juo muutenkaan, eli glögin maustaminen jää siksi väliin.

Tänä jouluna olen lisäksi raskaana, joten väliin jää siitäkin syystä.

Vierailija
68/69 |
10.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sitten käyttäisin jouluna?

Vierailija
69/69 |
10.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta useimmat joulut ovat menneet ilman. Ei ole kuulunut jouluperinteisiin meillä kotona, joten ei tule mieleen hankkia alkoholia jouluksi. Hyvin harvoin ostetaan alkoholijuomia kotiin, emme erityisesti pidä viinistä jne. Mutta käymme pikkujouluissa jne. ravintolatilaisuuksissa kyllä omien kavereiden kanssa ja juomme siellä kohtuullisesti alkoholia (ja minä ehkä kerran vuodessa liikaakin, niin muistan pysyä kohtuudessa taas). Kylässä juon ruokaviiniä jne. jos tarjotaan.

Siis en ole tottunut juomaan alkoholia kotona, se kuuluu minusta lähinnä aikuisten iltamenoihin tai hienoihin illallisiin ravintolassa tai kylässä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän viisi