*** Kolmosten viikko 11 ***
Huomenta!
Aloitin aamuni raskaustestillä, johon tuli erittäin haalea viiva. Nyt kp32/30-32.
Ihan tärisyttää koko kroppaa, onkohan tämä totta?
T:Lotta
Kommentit (51)
Vihdoin päätin ryhtyä kirjoitus kannalle, kun palstaa olen jo jonkin aikaa tässä kuumeilun ohella seuraillut. Toivottavasti voin liittyä seuraanne kuumeilemaan/haaveilemaan kolmannesta.
itselläni menossa ns.piinaviikko kun tädin pitäisi tulla piipahtamaan tulevana viikonloppuna, mutta kahden viime aamun olotila on tuntunut todella oudolta.
Onko kenelläkään kokemusta pahoinvoinnista jo ennen testausta ? edellisten odotusten kohdalla olen saanut oireita vasta testin tehtyäni, luulen siis mielikuvituksella olevan osuutta asiaan. Ei vaan jaksaisi millään odottaa lauantaille jotta voisi testata.
Onnea plussanneille ;-)
sirusade kp 24/28
Sain tänään selkeän plussan!
Anilja
yk 1, kp 36/26
..ei osaa näitä vielä raskausviikoiksi kääntää, kun on niin pää pöperössä :D
Oikein paljon onnea Anilja! Kivaa "nähdä" lisää plussia!
Itse olen mieheni kanssa päättänyt lopettaa pillerit, eli kai sitä voi sanoa että meidänkin yritys alkaa nyt näin virallisesti : ).
Misu78, kp 7/28-29, yk 1
Kerrassaan nopeaa toimintaa. Yk 1 ja heti tärppäsi, hienoa!!!
Itselle tulee sellainen tunne, että ei voi olla mahdollista, että joku ihan ihan oikeasti raskautuu ensi yrittämällä. Itse kun on vuosikausia saanut asian kanssa taistella. Enkä odottele nytkään nopeaa tärppiä. Toisaalta tulee vähän kade olo, että miksi meillä tämän asian täytyy olla näin vaikeaa ja toisilla helppoa. En nyt missään tapauksessa tarkoita, että en soisi toisille helpolla lapsia, toki toki. Mutta itse välillä väsyy tähän ainaiseen odottamiseen, että jos kuitenkin vielä joskus plussan saisi. =)
Mutta meillä jatketaan yritystä. Vielä olisi mahdollisuus hypätä siihen marraskuisten odottajien pinoon. Toivotaan toivotaan...
Marju kp 17/26
Onnea Anilja ja L0tta ja muut!!! Pahoittelut tädin kohtaamille... Mielenkiinnosta olisin kysellyt alkoholin käytöstänne, kanssasiskot! Eli oletteko jättäneet saunakaljat ym. pois heti, kun olette aloittaneet yrityksen? Tässä vaan mietin kovasti, kun viikonloppuna on luvassa tuplakolmikymppiset ja kierto on nyt vähän yli puolivälin. Mieli tekis joku drinksu nauttia, mut tuskin kuitenkaan sitä teen.. TIEDÄN et kemuissa on kuitenkin tarkkasilmäinen, joka suureen ääneen havainnoi et miksi täällä ei nautita mitään. Ei innostaisi kauheasti selitellä juomattomuutta, kun tuskin nyt raskaana olen vielä..
-HH
Voi, ihan kateellisena luen näitä plussauutisia... Tosi paljon onnea kaikille plussanneille, ja tärppionnea muille!
Täällä kesää kohti mennään, silloin olis tarkoitus yritys aloittaa. Tässä rankan päivän päätteeksi päätin itseni palkita siiderillä, vielä kun siihen on mahdollisuus. Olen itsekin miettinyt, miten alkoholinkäyttöön suhtaudun yritysvaiheessa. Voi olla, että kierron puolivälin jälkeen sitten pidän nollalinjaa... Aikaisemmissa raskauksissa olin täysin nollalinjalla, ja samalla mielellä varmaan mennään nytkin.
En malttaisi millään odottaa kesään. Mietin koko ajan, missä vaiheessa aikaa kierukan poistoon pitäisi ruveta tilaamaan.
Lähipiiriin on syntynyt vauvoja tasaiseen tahtiin, on niitä sitten ihana käydä ihastelemassa.
Oletteko muut katsoneet neloselta Sairaala-sarjaa? minä olen ihan koukussa siihen sarjaan, ja toivon joka kerta, että näytetään jotain synnytystä. Sitten täällä tippa linssissä niitä katsotaan. Ja mies puistelee päätään :-)
Aurinkoisia kevätpäiviä!
Rusettiina
Sydämelliset onnittelut!
Täällä piinaillaan oikein urakalla. Lauantaista saakka on rintoja nipistellyt ja kuumottanut. Aivan kuin olisivat tulleet jotenkin " täyteläisemmiksi ". Tänä aamuna ei aamupala maistunut lainkaan ja koko aamupäivän oli todella heikko olo. Mutta kun niin pelkään, että tämä kaikki on mielikuvituksen tuotosta...
Clear bluen herkkä testi tuolla kaapissa odottaa, mutta saa odottaa ainakin viikonloppuun.Mulla ollut kierto pitkähkö ehkäisyn lopettamisen jälkeen.
Meillä on kanssa syntynyt kolme vauvaa kuukauden sisällä lähipiiriin. Voi että niitä pieniä, avuttomia naaman kurtistelijoita on sitten ihana vain katsella!
Itse olen elänyt ihan normaalia elämää tämän yrittämisen ajan. Sitä kun ei tiedä kuinka pitkäksi yrittäminen venyy ja on itsessään jo tarpeeksi " piinallista ". Minulla alkoholin käyttö rajoittuu siihen 1 - 2 saunasiideriin enkä usko sen olevan vielä liian haitallista. Plussan tultua on sitten nollalinja. Tupakoin satunnaisesti ja tänään kyllä sitten päätin pidättäytyä siitä kokonaan. Työn puolesta onkin sitten niitä suurenpia riskejä. Sytostaatit ja röntgensäteet ovat ihan omassa luokassaan ja niiden suhteen täytyy olla tarkkana. Joten töissä asia ei kauaa salassa pysy :)
Nyt hetkeksi miehen kanssa seurustelemaan ja sitten pehkuihin!
Minsku kp 24 / 30 - 31 ( ? ) yk 3
Tuntuu se tosiaan minustakin haddulta, että miten toiset onnistuu heti ja toisille ei tahdo vauvapuuhat tuottaa tulosia kovasta yrityksestäkään huolimatta. Maailma ei ole reilu. :( Kyllä täältä marrasvauvoja silti tulee varmasti vielä rutkasti !
Alkoholikeskusteluun: En ole välttänyt alkoholia ollenkaan ennen plussaamista. En nyt enkä edellisissä raskauksissa. Istukka alkaa toimimaan kunnolla vasta vähän myöhemmin, enkä usko, että siitä mitään haittaa oo ennen sitä raskauden varmistumista. Tämäkin on semmonen asia millä voi saada itsensä entistäkin kypsemmäksi raskautumisen odotteluun, kun kerta tavallaan joka kuukausi varautuisi siihen. Käytetäänhän me sellaisia lääkkeitäkin yrittämisen aikana, joita ei raskaanaollessa saa ottaa. Esim Burana.
Anilja onnesta soikeena
Voih nyt alkaa jännittämään... Eilen vessassa käydessä tuli ihan pikkuisen verta pyyhkiessä pariin otteeseen. Voisiko se olla kiinnitysmisvuotoa?? Tai sitten vain Terolutit tekevät kurjasti välivuotoa. Tosin aika sopisi kiinnittymisvuodolle, voi sentään, kuluisi nyt äkkiä aika, että pääsisi testaamaan =)
Marju kp 18/26
itse olen noudattanut ihan normi linjaa siihen saakka, kunnes plussa on tullut testiin. Plussan jälkeen nollalinja.
Marju, taas
Kyllä yrityksen aikana voi nauttia alkoholia tavalliseen tapaan, kunhan lopettaa kun on raskaana. Itse juon harvoin alkoholia kotioloissa. Juon ennemmin Pepsiä saunan jälkeen :). Tietysti jos juhlissa käyn tai baarissa niin juon alkoholia, mutta enpäs ole baarissa käynyt joulukuun jälkeen.
Kävin juuri katsomassa tuttujen vauvakuvia Facebookissa ja tuli vielä pahempi vauvakuume :). Muutamalle tutulle on viime aikoina tullut vauvoja ja lähipiiriin syntyy toukokuussa ja kesäkuussa vauvoja.. Ihanaa!
Ensi viikolla pitäisi sit ruveta lämmittelemään miestä että on iskukunnossa ovisaikaan loppuviikosta :D. Mies kysyi multa eilen "no joko sä jätit ne pillerit". Miehellä kun on ollut vauvakuume kesästä asti kun silloin jo ehdotti että tehtäis kolmas heti putkeen. Minä en silloin vielä ollut valmis kun tuntui etten jaksa vielä kolmannen kanssa, mutta nyt kun neiti on vähän isompi (täyttää kesällä 2) niin jaksan taas miettiä vauva-aikoja :).
Minä oon juossut tässä pari päivää lääkärissä ja verikokeissa ja tänään ultrassa ja syy oireisiini löytyi sieltä.Mulla on ollut kysta joka sotkenu koko kierron mutta onneksi toi kysta on kuivumaan päin ja kuulemma ihan normaalia et niitä sillon tällön esiintyy.Alkuun epäilivät umpparia,kohdunulkoista raskautta,tulehdusta jne jne..onneksi ei ollut mitään niistä.Menkatkin alkoi joten hyvillä mielin vaan eteenpäin.Ultran jälkeen lääkäri totesi että kyllä noilla "vehkeillä"vielä vauvoja tehdään..joten ei muuta ku vauvantekopuuhiin.Kunhan nämä menkat on nyt sairastettu pois(olen saikulla,ollu tosi kipeänä)ja tämä henkin stressi helpottanu.
äitimaalta kp2
hienoa, että tilanteesi selvisi. Nyt vain uudella innolla tähän kiertoon =)
Marju
Äitimaalta: Hyvä, että selvisi sinun tilanne. Kyllä mekin vielä kääröt saadaan.
Alkohoiin käytöstä yrityksessä. Itse olen juuri sitä mieltä, että satunnainen lasillinen silloin tällöin yritys vaiheessa ei haittaa. Alkukierrosta voi jopa juhlintalinjallakin olla, mutta loppu kierrosta rajoitan yhteen kahteen annokseen. Pari ekaa viikkoahan ei raskautumisesta ole pelkoa, sitten on matkaa siihen kun sikiö on samassa verenkierrossa. Reilu viikko ennen oletettuja kuukautisia en ihan oman mielenrauhan takia juuri viitsi ottaa (ainakaan kännejä), koska sitten olisin raskauduttuani huolissani, vaikka mitään hätää ei olisikaan. Nollalinjalla olen heti testin tehtyäni.
Onnittelut nopeasta raskautumisesta Aniljalle.
Tylsä tää alkukierto ja loppu kierto on yhtä piinaa. Ensi viikolla pitäs olla tärppipäivät, jännittää. Pitää mies saada petiin oikeaan aikaan ja mielellään säännöllisesti. Yritys meillä tulee kuitenkin taas kestämään ja kauheisiin niagaroihin kyllästyneenä tilasin kuukupin ensi menkkoihin. Ristiriitaisin tuntein odottelen siis menkkoja sitten, kun ois kiva kokeilla onko kuppi niin hyvä kun kehutaan. Totuin niin niukkaan vuotoon hormonikierukan kanssa, etää ihan kauheeta taas olla normaalein hormonein.
kolmosmuru yk 2 kp 7/28
Ihania plussauutisia.
Äitimaalta; toivottavasti kivut helpottaa pian, onneksi syy selvisi. Onnea yritykseen.
Tädin kohtaamille pahoittelut.
Kolmosmuru; toivottavasti sulle käy, kuten monelle kuukupin tilanneelle eli saat säilöä kaappiin ;)
Omaan napaan ei erityistä, kp 6 menossa, mutta raskautumistoiveet tässä kierrossa aika minimissä kilpirauhasen takia.
Alkoholia olen juonut yrityksen aikanakin, mutta juon tavallisesti harvoin ja vähän, silloin tällöin saunasiiderin jne. Viimeksi olen ollut juhlimassa pikkujouluja...
Plussaonnea!
Onnitteluhalaus Aniljalle!!!
Minsku: Kyllä vaan taitaa olla pulla uunissa sielläkin..oireet on lupaavat:-)
Misu: Päätöksesi on sitten tehty, hyvä homma! Kiva, että mies on noin innolla mukana.
Kiitos kaikille onnitteluista! Minä olen päättänyt testata vielä huomenaamuna, sillä se edellinen plussa oli todella haalea. Saan varmuuden vielä ennen reissuun lähtöä. Palaan linjoille viikolla 13, toivottavasti täällä on silloin lisää odottavia äitejä!!!
T: Lotta, laskurin mukaan 4+4, LA 15.11
Ihana, kun jotkut plussavat!
Ja sääli, että taas se täti on toisille tullut!
En ole koko viikkoon kertakaan kerkinyt tänne, kiirettä on ja tulee olemaan, mutta toisaalta se säästää vähän hermoja. Nyt vasta ymmärrän, mitä tällä piinaviikolla tarkoitettaan, kyllä tämä on piinaa, jos hetkeksikin jää miettimaan. Nin kuin nyt esimerkiksi. Nyt siis kp17, en tajunut ollenkaan, oliko ovista, ehkä sitä ei ollutkaan.
Itse käytän alkoholia muutenkin mielestäni järkevästi, en käytännössä ikinä liikaa, mutta lasillinen punaviinia ilataisin useinkin. Teoreettisesti nollalinja vasta plussan jälkeen, mutta olen huomannut, että käytännössä kuitenkin viimeinen viikko ennen menkkoja ei ole nyt halunut sitäkään ottaa. Ja minunkin työssä on säteily ja sytostaatit se paljon pahempi juttu.
Kolmosmuru, minä ostin juuri edellisessä kierossa sen kuukupin. Päätyin siihen, kun kerran meinasi perheen yhteinen uintireissu mennä pieleen, eli hyvin pitkälle sen uinnin takia ostin. Ja se osoittautukin niin hyväksi, että todennäköisesti en sen jälkeen enää paljon mitään muuta tule käyttämään!
Mirabel,
yk3 KP 17 / 22-28?
Onnea Anilja ja Lotta!! :)
Äitimaalta: Minultaki löydettiin kysta (keltarauhaskysta) pari kuukautta sitten joka oli puhjennut. Mutta minulla ei kierto kyllä paljon heittele. Mutta kysta voi valitettavasti huonontaa raskaaksi tulon mahdollisuuksia. Ainakin näin olen kuullut. Mutta toivottavasti sinulle nyt tärppäisi kun kysta kuivuu pois ja ei haittaa enää vauvan yritystä.
ON: ).( Itse olen ollut koko viikon kipeä: ensin oli selkä tosi kipeä ja jouduin ottamaan särkylääkettä ja nyt on sitten toista päivää vatsatauti. :( Voihan rähmä!
Olen nyt miettinyt tämän viikon tätä vauvan yritys asiaa, niin jos ei nyt tärppää, niin jään vähäksi aikaa pois. Tai en itse asiassa tiedä kuinka pitkäksi aikaa. Minua vaan tympii tämä yrittäminen ja olen huomannut hormooneissakin muutoksia ja en usko, että kovin helpolla enää onnistuu. Ja tuntuu, että nuo kaksikin riittää ihan hyvin nyt tällä hetkellä. Pienempi on niin tempperamenttinen (2v.6kk.), että hänen kanssaan olen melkein "helisemässä" välillä. Ja mieskin on jo 40v.
Jos vaikka kesällä sitten yrittäisi vielä, mutta tällä hetkellä jään täältä pois jos ei nyt onnistu. Tällaisia aatoksia.
Hyvää viikonloppua ja plussaonnea! =)
Kp 19/27-30, yk 19 (??)
Moron!
Ikävää, et tällä palstalla joutuu puimaan kuukuppiin liittyviä asioita.. Mutta vuoden käytön jälkeen ei ole muuta kuin kehuja kuukupista! Aika mainio kapistus:) Toivottavasti tosiaan Kolmosmuru jää sulla käyttämättä!
Vielä piti kommentoida alkoholikysymykseen et kummankaan lapsen odotusaikana en ole asiaa miettinyt ollenkaan ja raskautumisen jälkeenkin olen nauttinut silloin tällöin lasin viiniä tai oluen. Normaalikäyttö ei-raskaana ollessa meikäläisellä on lasi silloin, toinen tällöin ja muutaman kerran vuodessa jotain juhlia, jossa nauttii useamman annoksen. Tämä pohdinta ehkä kuvastaa hyvin et kaikenlaista mahdollista ja mahdotonta sitä mielessä pyöriikin!! Raskaus raskaudelta sitä on tietoisempi KAIKESTA.
Plussatuulia!
-HH
Kirjoitin äsken viestin, mut se hävis jonnekin.
Onnea L0tta ja kaikki muut plussanneet ja halaukset kaikille pettyneille...
Omaa napaa: Tässä kierrossa on ollu ovistikut käytössä aina kp 9 alkaen. Tulokset outoja. Kp 9,10,11 haaleat viivat, kp 12 vähän tummempi, kp 13,14 taas hailakka ja tänään huvikseen testasin viimeisellä tikulla , kun limaa erittyy aikalailla. Taas melk. kontrolliviivan kanssa yhtä tumma viiva.. Outoa. Kierron perusteella kp 12 olis pitäny olla ovis, mut en mä enää tiedä. No, tuloksen näkee sit ens viikolla. Viikon päästä ke pitäis/ ei pitäis alkaa menkat... Sanoin jo hyvästit marraskuun vauvalle, mut kun nyt laskin LA:ta, niin se osuis kuitenkin viel marraskuun loppuun, jos nyt olis tärpänny.
Metsämansikka2, kp 18/26, yk 6