Minkä ikäisenä vauvan voi laittaa kantoreppuun?
Mulla on Baby Björnin aika pienen oloinen kantoreppu. Lapsi on nyt 1kk ikäinen enkä ole häntä vielä siis repussa pitänyt. Mulla on sellainen käsitys, että vauvan pitäisi osata kannatella kunnolla päätä ja olla noin 3kk ikäinen ennen kuin voi reppuun laittaa. Pitääkö paikkansa?
Kommentit (5)
Ymmärtääkseni ei voi kantaa ennenkuin jakaa kannatella kunnolla päätään itse. Jossain niissä on sellainen pääntuki vauvoille? Etsi ohmeessä ohjekirja tai netistä valmistajan sivuilta ohjeita. Mulla ei ole tuosta kokemusta, on ollut tuo Ergo tosiaan täällä.
Vauva roikkuu siinä huonossa asennossa. Manducaan voi laittaa heti,siinä on itsessään kiinni pienennin vauvalle. Manduca on muutenkin pitkä-ikäisempi lapselle.
Itse olen kantanut BB:ssä (joo, viisastelijat, lyhenne tulee Baby Björnistä aika Big Brotherista :D!) kahta lasta jo pitkästi ja tätä kolmattakin vähän. Reppuun voi laittaa lapsen kyllä jo 1kk iässäkin kasvot kantajaan päin ja se niskatuki siihen taakse kiinni. Ja kun kannattaa hyvin päätään, voi kääntää kasvot menosuuntaan ja laskea niskatukiläpän alas.
me ollaan kannettu esikoista 2kk-7kk iässä, keskimmäistä 2kk-10kk iässä ja tätä kuopusta nyt 2kk iästä alkaen, ikää vasta 4kk.
Joojoo sanotaan kun vauvat ei viihdy ja pitää kannella kokoajan, En ymmärrä tuota kantorepuissa ja liinoissa raahaamista. Äidit opettavat vauvat mukana roikkumaan ja kohta pitää kotityötkin tehdä vauva mukana roikkuen.
Olisit ostanut kantoliinan tai kunnollisen ergonomisen kantorepun (esim. Manduca tai Ergo). Nuo Baby Björnit pitäis lailla kieltää! Kauhea kantoasento lapselle!