Kai olette kaikki osallistuneet JOULUPUU-keräykseen omalla paikkakunnallanne?
Jos ette niin liikettä niveliin! Helppo tapa auttaa ja jakaa joulumieltä. Ja lahja menee ihan suoraan saajalle, kukaan ei taatusti vedä välistä.
Itse hain eilen kaksi kirjekuorta, tänään taidan hakea vielä toiset kaksi.
http://www.jci.fi/fi/projektimme/joulupuu/
Kommentit (27)
Meidän sos.toimistossa käytetyt ehjät ja siistit lelut/ vaatteet menivät roskikseen. Minua hävetti se kiittämättömyys, mikä oli meidän tston henkilökunnalla näitä lahjoja kohtaan. Moni olisi varmasti ottanut vastaan nekin tavarat hyvillä mielin. Itse kyllä huolin ystäviltäni käytetyn lelun tms. lahjaksi lapsilleni, jos lahja on ehjä ja siisti.
Kunnes tänään näin lähikaupan seinässä ilmotuksen ja keräys on ollu jo monta viikkoa siinä samassa kaupassa missä käydään vähintään kerran viikossa tekemässä isot ruokaostokset!!! Miten sokea ihmisen pitää olla, ja tässä lähikaupassaki käydään vähintään kerran viikossa. ;)
Mutta nyt on ihan sama minkä verran on meillä rahaa, tarkotus on huomisen kauppareissu yhteydessä ostaa myös lahja tähän Joulupuu keräykseen! Noin vedenpitävät rukkaset oliki tosi hyvä idea!! Tai sitten joku pieni lelu/kirja. En tiiä vielä.
Minkä hintasia te ootte yleensä ostanu tuohon ja ootteko ostanu vaan yhdelle?
ja nyt olivat lapset jo itse joululahjaostoksilla - olivat samalla osallistuneet itsenäisesti ja ostaneet oman ikäisille lapsille lahjat keräykseen, vaikka siitä ei ole ollut mitään puhetta sitten viime joulun keräyksen =) eli mun ei enää tartte...
sellaset 10 euron molemmin puolin olevat lahjat. Pyrin kuitenkin panostamaan laatuun ja merkkileluun, vaikka silläkin kympillä saisi suuremman halpishärdellin. Eli aitoja Barbeja, Fisher Priceä, Legoja ja sen semmosta. Lisäksi olen kutonut villasukat paketteihin.
Ja viedään yhtä monta lahjaa kuin on meilläkin lapsia.
2
Meidän lapset sai valita kukin omanikäiselleen lahjat :)
Porvoossa oleva Joulupuu oli jonkun tyhmän konsertin yhteydessä viime su.
ei toukaan lahjoja kaikille (köyhille) lapsille?
Meidän lapset sai valita kukin omanikäiselleen lahjat :)
Tuota meillä mietittiinkin, mutta kerroimme sitten, että autetaan joulupukkia ilahduttamaan niitä lapsia, joilla ei ole yhtä paljon leluja kuin meillä. Että tavallaan viedään lisänä nuo meidän paketit, koska jo ennen joulua leluja on vähän.
Meillä on lapset aina tykänneet valita kavereilleenkin synttäilahjat jne, joten tämä on koko perheen yhteinen kiva juttu.
2
Suosittelen muillekin! Tämän lahjan antamisesta tulee aina kaikista parhain mieli.
Tuota meillä mietittiinkin, mutta kerroimme sitten, että autetaan joulupukkia ilahduttamaan niitä lapsia, joilla ei ole yhtä paljon leluja kuin meillä. Että tavallaan viedään lisänä nuo meidän paketit, koska jo ennen joulua leluja on vähän.
Meillä on lapset aina tykänneet valita kavereilleenkin synttäilahjat jne, joten tämä on koko perheen yhteinen kiva juttu.
2
huh. Kyllä minunkin lapset valitsevat synttärilahjat kavereilleen enkä pidä nyt sitä niin ihmeellisenä *koko perheen yhteisenä kivana juttuna*
t. köyhä yh
tai et ole osannut hakea tälläistä pakettia. Joka paikkaan pitää ilmoitta että on köyhä, kukaan ei tule sulle tyrkyttämään.
ja listasta löytyi tämä:
Helsinki Keskuspuiston Nkk Kauppakeskus Forum 8-20.12
eli mitä teen?
Sanoinko "ihmeellinen yhteinen kiva juttu"?
Yhteinen kiva = kaikilla on kivaa = lapsille tulee hyvä mieli, kun saavat valita kivan lelun ja antaa sen lahjaksi, äidille tulee hyvä mieli, kun lapsilla on hyvä mieli, saa antaa jollekin apua tarvivalle apua, eikä omaan nurkkiin kerry silti yhtään enempää lelua.
Ehkä mä olen sitten liian positiivinen ihminen, kun näen noinkin "tavallisessa" jutussa kivaa. Suosittelen 10 sullekin ;) Saatat yllättyä miten arkisista asioista tulee hyvä mieli.
2
ja etsit sieltä "joulupuun" (=joulukuusi, jossa sinisiä ja punaisia kirjekuoria roikkumassa). Kysy vaikka infosta, mutta luulen sen olevan hyvin näkyvällä paikalla kyllä. Otat sieltä sopivan kirjekuoren (sukupuoli ja ikä lukee kuoressa), ostat ko. lapselle sopivan lahjan ja tuot sen paketoituna joulupuulle sinä aikana, kun on kerrottu (lukee varmasti siellä).
Keskuspuiston Nkk = Keskuspuiston nuorkauppakamari eli järjstäjä Helsingissä
ja listasta löytyi tämä:
Helsinki Keskuspuiston Nkk Kauppakeskus Forum 8-20.12eli mitä teen?
mutta kysyinkin siis, että mistä sitä voisi hakea/anoa?
t. köyhä yh
tai et ole osannut hakea tälläistä pakettia. Joka paikkaan pitää ilmoitta että on köyhä, kukaan ei tule sulle tyrkyttämään.
Omalla paikkakunnallani on kuulemma mm. 21 noin vuoden ikäistä poikalasta, jotka tarvitsisivat joulutonttujen apua. Määrä on noussut räjähdysmäisesti viime vuodesta. Ja erityisesti täällä ihan pienien puolella.
Saa olla vaatetta tai tavaraa, ostettua tai itse tehtyä, mutta täytyy olla UUSI.
ja saa olla myös vaatetta.
Katsopa tuo jo aiemmin ollut linkki tai googlaa Joulupuu.
Meidän sos.toimistossa käytetyt ehjät ja siistit lelut/ vaatteet menivät roskikseen. Minua hävetti se kiittämättömyys, mikä oli meidän tston henkilökunnalla näitä lahjoja kohtaan. Moni olisi varmasti ottanut vastaan nekin tavarat hyvillä mielin. Itse kyllä huolin ystäviltäni käytetyn lelun tms. lahjaksi lapsilleni, jos lahja on ehjä ja siisti.