Eerikan seksuaalinen hyväksikäyttö :(
Syytekirjelmässä sanotaan useassa kohdassa, että pahoinpitely ja seksuaalinen hyväksikäyttö jäänyt huomaamatta. Jokainen voi tästä tehdä omat johtopäätökset, yllättynyt en ole mutta kyynelet tulevat silmiin kun miettii pienen elämää.
Mitä hyötyä tällaisista "ammattilaisista" on ?
Kommentit (113)
[quote author="Vierailija" time="11.02.2015 klo 00:04"]
En nyt puolustele sosiaalityöntekijöitä millään, mutta juttu kuulostaa sen verran uskomattomalta, että mieleeni tuli: Sosiaalityöntekijöistä noin 30-50% on epäpäteviä. Huostaanotoista vastaa pätevä sosiaalityöntekijä, joka allekirjoittaa huostaanottopäätöksen/tekee asiasta viimekätisen päätöksen. Onko varmaa, että ko. sosiaalityöntekijä, joka on syytteessä, on todella henk.koht. tavannut Tarkin ja Laamasen, vai onko tässä välikätenä alan opiskelija tai epäpätevä työntekijä? Jos on nimittäin tavannut, niin kuulostaa hyvin erikoiselta. Olen itse sotealalla ja Tarkin ääninauhoituksia kuullessa on aika selvää, että hän ei ns. aja täysillä.
[/quote]
Ilmeisesti on tavannut ja ollut henk.koht vastuussa? Mitä lukee tuota mitavittua:n tekstiä.
No ne sosiaalityöntekijät on sentään valinneet ammatin, jossa voi yrittää tehdä jotain. Te valittajat ette ole tehneet edes sitä, vaan ulisette vain netissä.
[quote author="Vierailija" time="11.02.2015 klo 00:05"]
[quote author="Vierailija" time="11.02.2015 klo 00:04"]
En nyt puolustele sosiaalityöntekijöitä millään, mutta juttu kuulostaa sen verran uskomattomalta, että mieleeni tuli: Sosiaalityöntekijöistä noin 30-50% on epäpäteviä. Huostaanotoista vastaa pätevä sosiaalityöntekijä, joka allekirjoittaa huostaanottopäätöksen/tekee asiasta viimekätisen päätöksen. Onko varmaa, että ko. sosiaalityöntekijä, joka on syytteessä, on todella henk.koht. tavannut Tarkin ja Laamasen, vai onko tässä välikätenä alan opiskelija tai epäpätevä työntekijä? Jos on nimittäin tavannut, niin kuulostaa hyvin erikoiselta. Olen itse sotealalla ja Tarkin ääninauhoituksia kuullessa on aika selvää, että hän ei ns. aja täysillä.
[/quote]
Ilmeisesti on tavannut ja ollut henk.koht vastuussa? Mitä lukee tuota mitavittua:n tekstiä.
[/quote]
Jätetty asiakassuunnitelma tekemättä, lapsen kotiolosuhteet tarkastamatta, lapsi haastattelematta ja uskottu isää vaikka tämä oli jo jäänyt valehtelusta kiinni sekä jätetty reagoimatta, vaikka lasu-ilmoituksia oli tullut useita, mm. koulusta ja naapureilta.
Hirveä välinpitämättömyys kuultaa tuosta linkatusta paperista. Lääkäritkin menneet ihan justiinsa sieltä missä aita on matalin. Uskomatonta vlinpitämättömyyttä.
[quote author="Vierailija" time="11.02.2015 klo 00:09"]
No ne sosiaalityöntekijät on sentään valinneet ammatin, jossa voi yrittää tehdä jotain. Te valittajat ette ole tehneet edes sitä, vaan ulisette vain netissä.
[/quote]
Mistä sinä tiedät mikä täällä on kenenkin ammatti?
Niin eli nuokin sosiaalityöntekijät jos olisi menneet Mäkkäriin töihin hampurilaisen myyjäksi, niin ei tarvisi tehdä vaikeita päätöksiä eikä kukaan tulisi jälkeenpäin haukkumaan ja nostamaan syytettä. Sitten oltaisiin ilman mitään lastensuojelua, kun kukaan ei enää uskaltaisi kouluttautua alalle syytteiden pelossa.
[quote author="Vierailija" time="11.02.2015 klo 00:12"]
[/quote]
[/quote]
Eiköhän se ole aika ilmiselvää, ettei nuo valittajat itse minkään asian eteen mitään tee.
[quote author="Vierailija" time="11.02.2015 klo 00:14"]
[/quote]
[/quote]
Eiköhän se ole aika ilmiselvää, ettei nuo valittajat itse minkään asian eteen mitään tee.
[/quote]
Meinaatko, että olisi pitänyt jättää syyte nostamatta näitä henkilöitä vastaan? Itse olen sosiaalialalla, en tosin lastensuojelussa, ja niin taisi olla joku toinen tässä keskustelussa. Oletatko, että tämä tapaus on alan ihmisten mielestä hoidettu ammattitaitoisesti? Esimerkiksi huonoa toimintakulttuuria ja epäpätevyyttä (tai rohkeuden puutetta) on kaikilla aloilla. En tiedä mistä tässä tapauksessa on ollut kyse, mutta tapaus tuntuu niin uskomattomalta ja karmealta, että ihan heti ei tule mieleen millä tämän viranomaistoiminnan (ml. lääkärit) tai nimenomaan sen puutteen voisi selittää parhain päin.
[quote author="Vierailija" time="11.02.2015 klo 00:22"]
[quote author="Vierailija" time="11.02.2015 klo 00:14"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Meinaatko, että olisi pitänyt jättää syyte nostamatta näitä henkilöitä vastaan? Itse olen sosiaalialalla, en tosin lastensuojelussa, ja niin taisi olla joku toinen tässä keskustelussa. Oletatko, että tämä tapaus on alan ihmisten mielestä hoidettu ammattitaitoisesti? Esimerkiksi huonoa toimintakulttuuria ja epäpätevyyttä (tai rohkeuden puutetta) on kaikilla aloilla. En tiedä mistä tässä tapauksessa on ollut kyse, mutta tapaus tuntuu niin uskomattomalta ja karmealta, että ihan heti ei tule mieleen millä tämän viranomaistoiminnan (ml. lääkärit) tai nimenomaan sen puutteen voisi selittää parhain päin.
[/quote]
Jos tapaus on alan ammattilaisten mielestä hoidettu huonosti, niin toivottavasti se käsitellään ammattimaisesti heidän keskuudessaan, ei netin paskapalstoilla.
Suosittelen jokaista lukemaan tuon syytekirjelmän. Etenkin kouluterveydenhoitajan ja -lääkärin toiminnankuvaus vetää hiljsiseksi. Lapsella monern otteeseen mustelmia, joskus koko posken kokoisia, hiukset revitty, eikä itse osannut selittää miksi. Eivät ole reagoineet.
Tuskinpa paljoakaan on tästä otettu opiksi. Jos olisi otettu opiksi, se olisi nähtävissä datassa jota ko. organisaatioihin kertyy. Jostakin syystä mediaa ei kiinnosta toimia näissä vahtikoirana ja kysyä vaikeita kysymyksiä vaikka on vuosikymmen vierähtänyt. Moni lapsi elää tälläkin hetkellä hirviömäisten aikuisten armoilla ja "tantat" istuvat tumput suorina ja mussuttavat kampaviinereitään. Seuraavaa odotellessa...