Eerikan seksuaalinen hyväksikäyttö :(
Syytekirjelmässä sanotaan useassa kohdassa, että pahoinpitely ja seksuaalinen hyväksikäyttö jäänyt huomaamatta. Jokainen voi tästä tehdä omat johtopäätökset, yllättynyt en ole mutta kyynelet tulevat silmiin kun miettii pienen elämää.
Mitä hyötyä tällaisista "ammattilaisista" on ?
Kommentit (113)
[quote author="Vierailija" time="11.02.2015 klo 18:36"]
kun Eerikan mummo oli Askolan kunnan ylin lastensuojeluviranomainen eli perusturvajohtaja, pystyi hän asemallaan vakuuttamaan sos.työntekijät poikansa olevan hyvä isä. tästä vaietaan edelleen. ihan varmasti on tiennyt lapsenlapsensa ahdingosta! myös Tarkin veljen asema poliisina laittaa ajattelemaan... Mielestäni sukulaisten toimet pitäisi tutkia tarkasti!
[/quote]
Iltalehden mukaan äiti todistanut, että mummo sekaantui asiaan, saivat mm.lastenvalvojalle heti ajan ja sinne odostusajat ovat oikeasti pitkät. Mummon toimet eivät sinänsä ole rikollista. Kuinkahan monta mummoa tänäänkin on hämmentämässä jotakin huoltajuusriitaa.
Kyllä mnusta tuo on rikollista. Mummohan on taatusti tajunnut ettei lapsella ole pojan luona turvallista elää. Jos hän on asiantuntija samalla alalla niin varjele niitä lapsiparkoja jotka ovat joutuneet noin ammattinsa huonosti osanneen naisen kynsiin.
[quote author="Vierailija" time="11.02.2015 klo 19:05"]
[quote author="Vierailija" time="11.02.2015 klo 18:36"]
kun Eerikan mummo oli Askolan kunnan ylin lastensuojeluviranomainen eli perusturvajohtaja, pystyi hän asemallaan vakuuttamaan sos.työntekijät poikansa olevan hyvä isä. tästä vaietaan edelleen. ihan varmasti on tiennyt lapsenlapsensa ahdingosta! myös Tarkin veljen asema poliisina laittaa ajattelemaan... Mielestäni sukulaisten toimet pitäisi tutkia tarkasti!
[/quote]
Iltalehden mukaan äiti todistanut, että mummo sekaantui asiaan, saivat mm.lastenvalvojalle heti ajan ja sinne odostusajat ovat oikeasti pitkät. Mummon toimet eivät sinänsä ole rikollista. Kuinkahan monta mummoa tänäänkin on hämmentämässä jotakin huoltajuusriitaa.
[/quote]
[quote author="Vierailija" time="11.02.2015 klo 17:10"]
Ärsyttää että etenkin miehet vähättelevät Tarkin osuutta lapsensa kidutukseen, vaikka lapsen isä nimenomaan oli lähihuoltajana viime kädessä vastuussa kaikesta, mitä lapselleen tapahtui. Touko ei ole ollut alentuneesti syyntakeinen, vaan aivan tavallinen mies, jota lasu uskoi.
On aivan paskapuhetta, että lasu olisi äitien puolella, kun kaikista yleisin tilanne on se, että sossut paapovat, kuuntelevat ja uskovat miehiä. Tarkista on turhaa yrittää tehdä viattomampaa, kuin hän on. Kyseessä on täysin sadistinen ihminen.
"– Se valvojakin näki mustelmat, ja hän vain sanoi, että odotetaan nyt vielä neljättä kertaa ja ilmoitetaan vasta sitten lastensuojelutyöntekijöille. Minä kyllä ilmoitin havainnoistani lastensuojelutyöntekijöille. Minua ei vain uskottu, ja tuntui, että kaikessa he uskoivat Toukoa (lapsen isää)."
[/quote]
Sossut ovat aina lähivanhemman puolella, olipa hän isä tai äiti. Se, että sossut monien mielestä tuntuvat olevan aina äitien puolella, johtuu vain tästä. Lähivanhempaa pyritään aina loppuun asti tukemaan, jotta hän selviytyisi vaativasta tehtävästään. Lähtökohtaisesti etävanhempaa ei uskota, koska ajatellaan hänen olevan vain katkera siitä, että on syrjäytetty lapsen vanhemmuudesta.
[quote author="Vierailija" time="11.02.2015 klo 18:58"]* jopa rehtorin päivystysluonteisena tekemään.
[/quote] toi rehtori tsisi olla ainut joka edes yritti saada asiaa hoitoon:/
En jaksanut lukea kommentteja,mistä te ootte lukenu sen kirjelmän? Voisko joku laittaa linkin.
[quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 23:27"]Lukekaa se shytekirjelmä. Eerikaa ei ollut käytetty seksuaalisesti hyväksi. Syytetyt virkamiehet eivät olleet toimineet kirjallisen ohjeen mukaan, joka on tarkoitettu tilanteisiin, kun on syytä epäillä lapsen pahoinpitelyä TAI seksuaalista hyväksikäyttöä. Eihän näitä virkamiehiä syytetä seksuaalisesta hyväksikäytöstä. Isä olisi saanut jo tuomion seksuaalisesta hyväksikäytöstä omassa oikeudenkäynnissä.
[/quote]
Luepa ihan uudestaan ajatuksen kanssa!
[quote author="Vierailija" time="11.02.2015 klo 18:30"]
En ole itse sossu, mutta työskentelen terveydenhuoltoalalla ja voin vain kuvitella, miten tuollaiset asiat voivat oikeasti jäädä huomaamatta. Ihmisiä nähdään vain lyhyen aikaa ja voin todellakin kuvitella, että itseltäni jäisi huomaamatta joku mustelma.
Sen vuoksi en halua syyllistää ketään tuntematta asian taustatekijöitä. Sossun tai lääkärin työ ei todellakaan ole helppoa. Varttitunnissa pitäisi tehdä päätöksiä yhdeltä vilaukselta. Sen vuoksi en aivan täysin ymmärrä tähän tragediaan liittyviä syytöksiä. Tosin jos lastensuojeluilmoituksia on tullut useita, niin sen tietysti pitäisi hälytyskelloja soittaa.
[/quote]
Ei varmasti jos yhden kerran elämässään tapaa 15 minuuttia. Mutta jos kouluterkkarikin tapasi lapsen kuukausittain elokuussa, syyskuussa ja lokakuussa (elokuussa 2 kertaa) ja JOKA HELVETIN KERTA sillä lapsella oli mustelmia, raapimisjälkiä ja ties mitä vammoja. Eikä lapsi kertaakaan osannut selittää mistä jäljet tulivat. Oletko tosisasi selittäessäsi että en olisi älynnyt, eikä olisi hälyttänyt?
[quote author="Vierailija" time="11.02.2015 klo 00:14"][quote author="Vierailija" time="11.02.2015 klo 00:12"]
[quote author="Vierailija" time="11.02.2015 klo 00:09"]
No ne sosiaalityöntekijät on sentään valinneet ammatin, jossa voi yrittää tehdä jotain. Te valittajat ette ole tehneet edes sitä, vaan ulisette vain netissä.
[/quote]
Mistä sinä tiedät mikä täällä on kenenkin ammatti?
[/quote]
Eiköhän se ole aika ilmiselvää, ettei nuo valittajat itse minkään asian eteen mitään tee.
[/quote]
Sinä varmaan itse sitten teit jotain tämän tapauksen eteen?
Ainakin yksi sossutäti joka on ollut tämän jutun lähellä. tavannut isän ja Erikan muutaman kerran on todennäköisesti työkyvytön loppuikänsä.
Saako kouluterveydenhoitaja tai koululääkäri automaattisesti tiedon, jos koulun oppilaasta on tehty lastensuojeluilmoitus?
Olen pph ja 2v hoidin lasta kunnes sain kuulla aika rankkoja juttuja. Ne olisi pitänyt kertoa minulle heti hoitosuhteen alkaessa. Lapsen tilanne meni pahempaan suuntaan kun en tiennyt menneisyydestä ja reagoin asioihin hitaasti joita hoitopäivien aikana huomasin.
[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 13:50"]
Olen pph ja 2v hoidin lasta kunnes sain kuulla aika rankkoja juttuja. Ne olisi pitänyt kertoa minulle heti hoitosuhteen alkaessa. Lapsen tilanne meni pahempaan suuntaan kun en tiennyt menneisyydestä ja reagoin asioihin hitaasti joita hoitopäivien aikana huomasin.
[/quote]
En täysin ymmärtänyt pointtia.
[quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 21:32"]
Suomalaiset on sairaita. Pedofilia on veressä.
[/quote]
höpö höpö. olikohan tässä nyt oikein vertaileva tutkimus suomalaiset vs. muut.
Kristittynä sanoisin, että sen jälkeen kun Aatami ja Eeva söivät sitä hedelmää,
on maailmassa ollut paitsi hyvää, myös pahaa.
Kristinusko selittää hyvin, mistä paha johtuu ja mitä voidaan tehdä.
Jos jotain positiivista voisi nähdä tässä synkkääkin synkemmässä ja raakalaismaisessa tapahtumassa se on, että tekijät olivat kantasuomalaisia.
Kunpa meilläkin olisi kuolemantuomio käytössä tälläisille rikollisille, nämä tekijät eivät ansaitse elää!
En voi vielä tajuta sitäkään, että Tarkin äiti oli ylipäätään päästetty
mukaan sosiaalitoimessa käytyihin keskusteluihin. Eihän mummo ollut
minkään lakipykälän mukaan tytön huoltaja tai hoitaja
[quote author="Vierailija" time="11.02.2015 klo 00:47"]
[quote author="Vierailija" time="11.02.2015 klo 00:22"]
[quote author="Vierailija" time="11.02.2015 klo 00:14"]
[quote author="Vierailija" time="11.02.2015 klo 00:12"]
[quote author="Vierailija" time="11.02.2015 klo 00:09"]
No ne sosiaalityöntekijät on sentään valinneet ammatin, jossa voi yrittää tehdä jotain. Te valittajat ette ole tehneet edes sitä, vaan ulisette vain netissä.
[/quote]
Mistä sinä tiedät mikä täällä on kenenkin ammatti?
[/quote]
Eiköhän se ole aika ilmiselvää, ettei nuo valittajat itse minkään asian eteen mitään tee.
[/quote]
Meinaatko, että olisi pitänyt jättää syyte nostamatta näitä henkilöitä vastaan? Itse olen sosiaalialalla, en tosin lastensuojelussa, ja niin taisi olla joku toinen tässä keskustelussa. Oletatko, että tämä tapaus on alan ihmisten mielestä hoidettu ammattitaitoisesti? Esimerkiksi huonoa toimintakulttuuria ja epäpätevyyttä (tai rohkeuden puutetta) on kaikilla aloilla. En tiedä mistä tässä tapauksessa on ollut kyse, mutta tapaus tuntuu niin uskomattomalta ja karmealta, että ihan heti ei tule mieleen millä tämän viranomaistoiminnan (ml. lääkärit) tai nimenomaan sen puutteen voisi selittää parhain päin.
[/quote]
Jos tapaus on alan ammattilaisten mielestä hoidettu huonosti, niin toivottavasti se käsitellään ammattimaisesti heidän keskuudessaan, ei netin paskapalstoilla.
[/quote]
Aha. Ammattilaisten kommentoitava ainoastaan keskuudessaan eli työpaikan kahvipöydässäkö? Mitä itse teet "netin paskapalstalla"?
[quote author="Vierailija" time="11.02.2015 klo 00:11"]
[quote author="Vierailija" time="11.02.2015 klo 00:05"]
[quote author="Vierailija" time="11.02.2015 klo 00:04"]
En nyt puolustele sosiaalityöntekijöitä millään, mutta juttu kuulostaa sen verran uskomattomalta, että mieleeni tuli: Sosiaalityöntekijöistä noin 30-50% on epäpäteviä. Huostaanotoista vastaa pätevä sosiaalityöntekijä, joka allekirjoittaa huostaanottopäätöksen/tekee asiasta viimekätisen päätöksen. Onko varmaa, että ko. sosiaalityöntekijä, joka on syytteessä, on todella henk.koht. tavannut Tarkin ja Laamasen, vai onko tässä välikätenä alan opiskelija tai epäpätevä työntekijä? Jos on nimittäin tavannut, niin kuulostaa hyvin erikoiselta. Olen itse sotealalla ja Tarkin ääninauhoituksia kuullessa on aika selvää, että hän ei ns. aja täysillä.
[/quote]
Ilmeisesti on tavannut ja ollut henk.koht vastuussa? Mitä lukee tuota mitavittua:n tekstiä.
[/quote]
Jätetty asiakassuunnitelma tekemättä, lapsen kotiolosuhteet tarkastamatta, lapsi haastattelematta ja uskottu isää vaikka tämä oli jo jäänyt valehtelusta kiinni sekä jätetty reagoimatta, vaikka lasu-ilmoituksia oli tullut useita, mm. koulusta ja naapureilta.
Hirveä välinpitämättömyys kuultaa tuosta linkatusta paperista. Lääkäritkin menneet ihan justiinsa sieltä missä aita on matalin. Uskomatonta vlinpitämättömyyttä.
[/quote]
Ei selvitetty isän rikostaustaa, ei todennettu äitipuolen henkilöllisyyttä...
Lista tuntuu loputtomalta. Tuli huono olo kun luin syytekirjelmän. Jos sosiaalityö on tätä niin ihme ettei lapsi ole kuollut enempää.
[quote author="Vierailija" time="11.02.2015 klo 15:27"]
[quote author="Vierailija" time="11.02.2015 klo 00:11"]
[quote author="Vierailija" time="11.02.2015 klo 00:05"]
[quote author="Vierailija" time="11.02.2015 klo 00:04"]
En nyt puolustele sosiaalityöntekijöitä millään, mutta juttu kuulostaa sen verran uskomattomalta, että mieleeni tuli: Sosiaalityöntekijöistä noin 30-50% on epäpäteviä. Huostaanotoista vastaa pätevä sosiaalityöntekijä, joka allekirjoittaa huostaanottopäätöksen/tekee asiasta viimekätisen päätöksen. Onko varmaa, että ko. sosiaalityöntekijä, joka on syytteessä, on todella henk.koht. tavannut Tarkin ja Laamasen, vai onko tässä välikätenä alan opiskelija tai epäpätevä työntekijä? Jos on nimittäin tavannut, niin kuulostaa hyvin erikoiselta. Olen itse sotealalla ja Tarkin ääninauhoituksia kuullessa on aika selvää, että hän ei ns. aja täysillä.
[/quote]
Ilmeisesti on tavannut ja ollut henk.koht vastuussa? Mitä lukee tuota mitavittua:n tekstiä.
[/quote]
Jätetty asiakassuunnitelma tekemättä, lapsen kotiolosuhteet tarkastamatta, lapsi haastattelematta ja uskottu isää vaikka tämä oli jo jäänyt valehtelusta kiinni sekä jätetty reagoimatta, vaikka lasu-ilmoituksia oli tullut useita, mm. koulusta ja naapureilta.
Hirveä välinpitämättömyys kuultaa tuosta linkatusta paperista. Lääkäritkin menneet ihan justiinsa sieltä missä aita on matalin. Uskomatonta vlinpitämättömyyttä.
[/quote]
Ei selvitetty isän rikostaustaa, ei todennettu äitipuolen henkilöllisyyttä...
Lista tuntuu loputtomalta. Tuli huono olo kun luin syytekirjelmän. Jos sosiaalityö on tätä niin ihme ettei lapsi ole kuollut enempää.
[/quote]
Joo, todella huono olo tuli lukiessa. Uskomattominta oli, että homma ei roikkunut yhden sosiaalityöntekijän varassa, vaan ainakin isän luo sijoittamisessa asiaa puitiin lähiesimiehen ja yksikön vastaavan kanssa viikottain, vai miten se sanamuoto meni, ja silti jäi hommat hoitamatta ja olosuhteet tutkimatta. Siksi kaikki kolme ovatkin nyt syytteessä. Toivon todella, että tämä ei edustaisi ihan tavanomaista toimintatapaa yksikössä. :/
Ei mua yllätä tuo yhtään. Joku pahoinpiteli vuosien ajan veljeni tytärtä (emme tiedä kuka). Hänellä oli isän luo tullessaan jatkuvasti ruhjeita ja mustelmia, joille hän esitti mitä kummallisimpia selityksiä. Lastensuojeluilmoituksia teki ainakin isä ja koulu, mutta kun äidillä oli aina joku hyvä selitys, mitään ei tapahtunut. Isä vei lapsen erikoislääkärille, joka todisti, etteivät ruhjeet voineet syntyä ainakaan sillä tavoin kuin äiti esitti. Ei auttanut mitään. Sossut sanoi vaan että koska vanhemilla on huoltajuuskiista kesken niin eivät ota kantaa. No totta kai oli huoltajuuskiista että olisi saatu lapsi sieltä pahoinpitelypaikasta pois.
Vei NELJÄ vuotta saada lapsi turvaan. Arvaattekin, ettei hän enää silloin ollut terve.