Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kirkostaeronneet..

Vierailija
06.03.2009 |

Mitä teille käy kun kuolette. Järkätäänkö teille joku tilaisuus ja mihin ruumiinne menee? Ette kai halua että kirkossa siunataan tai hautausmaalle lasketaan, kun kerta kirkkoon ette halua kuulua....

Huoh.. (me veronmaksajat siis maksamme teidän "toimituksen"... Onko reilua?

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
06.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

En maksa enää!

Vierailija
2/21 |
06.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ettekä "te veronmaksajat" maksa siitä yhtään mitään, vaan minä itte - eli kuolinpesästähän ne monttubilekulut otetaan. Seurakuntaan kuuluvat ja kuulumattomat sitä paitsi maksaa montuistaan nykyään aivan saman maksun.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
06.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kiinnosta, olenhan silloin kuollut.

Vierailija
4/21 |
06.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vois vähemmän kiinnostaa siinä vaiheessa... Hih ja hurraa ja helvettiin mennään... Ihan sama mihin... Mereen vaikka, mutta PERKELE, kun Suomessa se on lailla kielletty. Ja ihan sama, vaikka omalle takapihalle, mutta kun ei voi... Se laki tulee taas vastaan. Pakko mennä tän perhanan luterilaisen kaavan mukaan vaikkei pätkääkään haluaisi!

EI ole reilua EI!

Vierailija
5/21 |
06.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunnilla on velvollisuus järjestää hautaustoimi, ja kunnat ostavat palvelun seurakunnilta. Helsingissä on yksi vapaa-ajattelijoiden hautausmaa, mutta harva on sieltä hautapaikan ostanut.

Eli kirkko hautaa meidät kaikki, kirkon hautausmaihin. Sillä on siihen velvollisuus, eikä liity mitenkään kirkkoon kuulumiseen tai kuulumattomuuteen.

Vierailija
6/21 |
06.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellähän on se toimitus ennen kuoppaamista ja sen toimituksen maksaa kirkon vessapapereista alkaen kirkollisveronmaksajat.. Ja teille joite "ei kiinnosta".. Voiko enää epäsolidaarisempaa olla, kuin että "maksakoot muut, mä oon jo kullut.. sääli teitä, mahdatte olla aika itsekeskeisiä.."

Vierailija
7/21 |
06.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä paitsi eihän kirkkoon kuulumisella ja Raamattuun uskomisella ole mitään tekemistä toistensa kanssa. Kirkollisveron maksaminen ei tee kenestäkään uskovaista ja hyvää ihmistä.

Vierailija
8/21 |
06.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellähän on se toimitus ennen kuoppaamista ja sen toimituksen maksaa kirkon vessapapereista alkaen kirkollisveronmaksajat.. Ja teille joite "ei kiinnosta".. Voiko enää epäsolidaarisempaa olla, kuin että "maksakoot muut, mä oon jo kullut.. sääli teitä, mahdatte olla aika itsekeskeisiä.."

Olen ehkä itsekeskeinen, jolla on kyllä paljon samoin ajattelevia ystäviä. Ja EMME todellakaan haluaisi kirkollisia hautajaisia, sukulaisten käyttämistä vessapapereista puhumattkaan (voin testamentata EMBO-säkin), mutta kun täällä EI voi tulla haudatuksi, kuten haluaa esim. omille mailleen tai mereen. Alkakaa te kirkollisveron maksajat ajaa tätä asiaa, niin ongelmaan tulee ratkaisu! Ja hei mun omaiset hyväksyisivät mun valinnan, vaikka osa kuuluukin kirkkoon. Että, armoa ja suvaitsevaisuutta....

Vierailija
9/21 |
06.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki veroa maksavat yritykset, myös ateistien, muslimien ym. omistamat, maksavat yhteisöveroa, josta osa menee kirkolle. Sillä katetaan mm. kirkkoon kuulumattomien ihmisten hautaus, joka on tosiaan ev.lut kirkolle kuuluva velvollisuus, sen omasta vaatimuksesta!

Itselleni on yhdentekevää, miten ruumiini hävitetään. "Kun mä kuolen ja tarvitsen arkun niin pankaa vaikka pahvilaatikkoon", kuten laulussa sanotaan! Mutta jos jälkeenjäävät tuntevat tarvetta esim. hautakiveä muistelupaikaksi, kyllä sekin sopii. Toivottavasti sitten aikanaan on enemmän myös tunnustuksettomia hautausmaita. Niiden kustantamiseksi tarvitaan tietysti osa yhteisöverosta, ja se on sitten kirkolta pois.

Vierailija
10/21 |
06.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jonkun kannanoton ne tekivät siitä vähän aikaa sitten. Mutta on muita paikkoja, joissa sen voi hoitaa, vapaa-ajattelijoiden sivuilta löytyy niin pitopaikkoja, juhlapuhujia, muusikoita kuin vinkkejäkin, miten toimia.

Eli kirkkoon kuuluvat voivat rauhassa pyyhkiä edelleenkin pers*ensä hyvillä mielin kirkollisäyreillään maksettuun emboonsa. Kuolinpesä tosiaan maksaa kuolleen kustannukset.

Vierailija
11/21 |
06.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki veroa maksavat yritykset, myös ateistien, muslimien ym. omistamat, maksavat yhteisöveroa, josta osa menee kirkolle. Sillä katetaan mm. kirkkoon kuulumattomien ihmisten hautaus, joka on tosiaan ev.lut kirkolle kuuluva velvollisuus, sen omasta vaatimuksesta!

Itselleni on yhdentekevää, miten ruumiini hävitetään. "Kun mä kuolen ja tarvitsen arkun niin pankaa vaikka pahvilaatikkoon", kuten laulussa sanotaan! Mutta jos jälkeenjäävät tuntevat tarvetta esim. hautakiveä muistelupaikaksi, kyllä sekin sopii. Toivottavasti sitten aikanaan on enemmän myös tunnustuksettomia hautausmaita. Niiden kustantamiseksi tarvitaan tietysti osa yhteisöverosta, ja se on sitten kirkolta pois.

Kirkko ja valtio tulisi erottaa toisistaan. Yhteisövero on just se minkä nää uskikset usein unohtaa, mutta jonka vuoksi piispakin nyt inisee... Pitäisi valtion tulla vastaan, kun menee huonosti. Voi jeesuksen rähmä...

Vierailija
12/21 |
06.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

myös kirkon jäseniltä. Enkä minä mitään leipäpappia monttubileisiini tarvitse. Itse olen tekemässä tiliä taivaan portilla Pietarin kanssa, jos sille puolelle päädyn.

Kirkon loputon ahneus vaan pahenee

Vierailija
13/21 |
06.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap, onko sulla mielipidettä/vastausta täällä annettuihin vastauksiin? Olisi REILUA, jos vastaisit...

Vierailija
14/21 |
06.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta kuitennii.

Vierailija
15/21 |
06.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta kuitennii.

Kerro faktat tai linkki, miten se onnistuu. Mulle tämä on täysin uusi tieto!

Vierailija
16/21 |
06.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

minut tuhkataan. Tuhkani toivon haudattavan haustausmaalle, ja muistoksi pieni hautakivi.

Jos haluavat muistotilaisuuden järjestää, voivat muistella minua kotonaan vaikka kuohuviinilasien kera sekä kuunnellen 90-luvun lopun discohittejä :D

Mutta en TODELLAKAAN halua pappia siunaamaan arkkuani.

Vierailija
17/21 |
06.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

halua että kirkossa siunataa. Haluan polttohautauksen ja tuhkille saavat sukulaiset valita mieleisen sijoituspaikan, ei kuitenkaan kirkona hautasmaata jos muitakin vaihtoehtoja on, ja toivottavasti siihen mennessä on. Miten niin veronmaksajat maksaa kirkkoon kuulumattomien hautajaiset? Veroja mekin maksamme ja hautajaisista maksaa sukulaisetkin samalla lailla kuin kirkkoon kuuluvillakin maksavat

Mitä teille käy kun kuolette. Järkätäänkö teille joku tilaisuus ja mihin ruumiinne menee? Ette kai halua että kirkossa siunataan tai hautausmaalle lasketaan, kun kerta kirkkoon ette halua kuulua....

Vierailija
18/21 |
06.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole reilua kadota, kun keskustelu alkaa, tule mukaan ap!

Vierailija
19/21 |
06.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mihin on kadonneet nää ap:n kannattajat ja ap itse? Olisi kiva kuulla, jos joku kertois vaihtoehtoja tohon kirkolliseen hautaamiseen, kun olen kirkosta eronnut. Mutta, kun on niin epäoikeudenmukaista, ettei meitä huomoida...

Vierailija
20/21 |
06.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedättekö muuten onko muissa maissa noin tiukat säännöt tuhkan sirottamiseen? Ja kyllä, haluaisin myös vastauksen ylempänä viitattavaan juttuun, siitä että "säännöt eivät nykyään ole enää niin tiukat".

Ja mun hautajaisissa pappi pysyy pensaassa.